2014-05-29, 13:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Någon som orkar sätta henne på plats? Hon verkar inte fatta att F! är skapat av Gudrun Schyman, en före detta vänsterpartist.

"Adminen beskriver hur sjukt det är att män ständigt sexualiseras..."

Hittar hon bara på? Eller var står det?

http://www.zaralarsson.se/2014/05/28/maskulinism/

"Du vita medelålders man". Det var något nytt det. Jag ska börja skriva svarta, gula människor och det är så ok numera att klassificera i ras igen. Jag kan börja med vita arga kränkta kvinnor som inte kan låta någon annan tycka något alls Det är ju bara att se på M! hur stor den här gruppen är som bara måste in och tala om hur det verkligen ligger till med allt (samtidigt som de också är oerhört oförskämda).
Citera
2014-05-29, 14:41
Bannlyst
Skäms på er som stödjer Maskulint Initiativ!

Jag tycker att det är väldigt onödigt att driva med Feministiskt Initiativ då partiet ifråga driver jämställdhetsfrågan eller kan det vara så att ni inte vill ha att alla, oavsett kön, skall ha lika rättigheter?
Citera
2014-05-29, 14:45
Medlem
Ghostdesperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda80

Jag tycker att det är väldigt onödigt att driva med Feministiskt Initiativ då partiet ifråga driver jämställdhetsfrågan eller kan det vara så att ni inte vill ha att alla, oavsett kön, skall ha lika rättigheter?

Vad har feminism givit oss?

1. Osäkra män
2. Luder överallt

Man rubbar ett naturligt beteende till fördel av icke-vetenskap så som genus och annat trams.

FI är inget annat än butchflator med kommunistlängtan, ett tips är ju att läsa deras partiprogram, men jag antar att du inte ens bemödat dig med att göra det, för att klaga är så jävla lätt. Men att leta fakta är lite svårare såklart.
Senast redigerad av Ghostdespera 2014-05-29 kl. 14:47.
Citera
2014-05-29, 14:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Har inte läst något där som driver med F!. Syftet med debatten handlar snarare om att inte ge F! eller feminismen för den delen ensamrätt om att veta allt (eller ska vara det enda rätta) om jämställdhet.
Citera
2014-05-29, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Någon som orkar sätta henne på plats? Hon verkar inte fatta att F! är skapat av Gudrun Schyman, en före detta vänsterpartist.

"Adminen beskriver hur sjukt det är att män ständigt sexualiseras..."

Hittar hon bara på? Eller var står det?

http://www.zaralarsson.se/2014/05/28/maskulinism/

Hade hon inte varit så grymt sexig hade nog ingen velat ha med henne att göra
Citera
2014-05-29, 15:23
Medlem
Bodickers avatar
Citat:

Hahahaha. Onödigt? Alla politiska och religiösa (F! är både och) rörelser borde hånas mer, eller iaf tålas att skämtas med. Ni är lika känsliga som muslimer och kristna amerikaner.
Citera
2014-05-29, 15:25
Medlem
Bodickers avatar
Zara LArsson. Vilket skämt. 15 bast, girl power, feminist. Hon rantade i aftonbladet och frågade sig "hur fan kan man inte kalla sig feminist. det är så enkel!". Kanske växer hon till sig, kanske inte.
Citera
2014-05-29, 15:36
Medlem
Ghostdesperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Zara LArsson. Vilket skämt. 15 bast, girl power, feminist. Hon rantade i aftonbladet och frågade sig "hur fan kan man inte kalla sig feminist. det är så enkel!". Kanske växer hon till sig, kanske inte.

Hon kopierade 90% av texten ifrån följande

http://hej.blekk.se/2014/05/28/hej-maskulint-initiativ/

Skrämmande, inga egna åsikter där inte.
Citera
2014-05-29, 15:40
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdespera
Hon kopierade 90% av texten ifrån följande

http://hej.blekk.se/2014/05/28/hej-maskulint-initiativ/

Skrämmande, inga egna åsikter där inte.

Ja. Skrämmande. Kvinnor (flickor) är i större grad konformister än män och följer strömmen utan kritiskt tänkande. Det en annan feminist säger uppfattas som fakta och sanning.
Citera
2014-05-29, 17:02
Medlem
ManJuices avatar
http://www.picbadges.com/badge/3651946/?utm_campaign=viral&utm_medium=short-url&utm_source=facebook
Citera
2014-05-29, 17:18
Medlem
Holisistics avatar
Citat:

I landet Sverige har alla människor lika rättigheter. Så F! har inte särskilt mycket att tillföra. De vill införa fler särrättigheter åt kvinnor.

Alltså är din fråga mer berättigad riktad mot dig själv, snarare än M!. Varför röstar du på F!? Vill inte du att alla, oavsett kön, skall ha lika rättigheter?
Citera
2014-05-29, 17:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Jag är man och är för jämlikhet, men skulle aldrig rösta på ett parti som redan med partinamnet skyltar om att det gör skillnad på könen, genom att tillskriva det feminina enbart positiva egenskaper som ska radera ut orättvisor. Varför kan inte det maskulina stå för jämlikhet? Är det för att alla män mördar, våldtar och förtrycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in