Citat:
Ursprungligen postat av
Holisistic
Bara för att du är så jävla envis och alltid måste ha rätt satte jag mig och läste lite om det här och det visar sig att du verkar ha fel. För övrigt är det inte särskilt imponerande hur du lekar med orden och försöker blanda bort faktumet att kvinnor generellt kan ha avsevärt längre orgasmer än män och möjlighet att få flera orgasmer i följd. Vilket jag aldrig ens hört talas om att män kan få även om wikipedia påstår det. Missade du faktumet att kvinnan inte behöver träna upp någon muskel för att kunna få multipla orgasmer? Till skillnad från män som tydligen kan träna upp en muskel som gör att utlösningen uteblir, låter helt absurt och inte särskilt skönt för övrigt.
Det finns ingen tidsbestämning för hur länge en orgasm varar ditt pucko -- en del är korta en del varar längre - och det gäller både män och kvinnor..
Att du inte hört talats om att män kan få multipla orgasmer - fler i följd - visar bara på din okunskap, inte att det inte skulle existera...
De flesta - oavsett om man talar om män eller kvinnor - får inte multipla orgasmer ...
Att du inte tycker det låter skönt utan utlösning beror nog mest på att du - återigen okunnig - inte förstått skillnaden på utlösning och orgasm...
Borde inte själva titeln på artikeln berätta för dig att du hänvisar till lite slask..
Citat:
Sitt nu inte på google hela natten bara för att bevisa att jag har fel.
Behövs inte - det framgår redan tydligt att du som vanligt svamlar och inte är särskilt insatt i detta med orgasm - inte ens din egen tydligen.
Edit:
Här har du för övrigt en annan "slask" artikel som kanske förklarar så till och med du förstår..
Citat:
Svårt att somna?
Se till att få en orgasm innan läggdags så blir det enklare att knoppa in.
Efter sex kommer sovstund. Så är det för de flesta som helt enkelt blir sömniga efter intimt umgänge. Men att vi blir trötta efter sex, har inte enbart att göra med den fysiska utmattningen, vilket man skulle kunna tro.
Sex framkallar sömnkänsla
När en orgasm uppnås, så löser den ut en mängd sömnframkallande ämnen i kroppen.
När en kvinna får orgasm produceras mängder av hormonerna Oxytocin och Vasopressin. Det viktigaste av dessa hormon, Oxytocinet, gör dig avslappnad eftersom det minskar stressnivån i kroppen. Och det är ju en klar fördel när det handlar om att kunna somna.
http://www.aftonbladet.se/halsa/somnklubb/article12581016.ab