2014-05-27, 15:14
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Nu försvann de 15-20 rummen med pentry som kom ut förra veckan på Heimstaden.
Intresseanmälde mig på fem rum (maxantal) morgonen de kom ut men inte har jag hört något...

Någon annan här i tråden som fick ett rum?

Nej, det gick lika illa för mig. Intresseanmälan bara försvann från Mina sidor, inget mail eller någonting.

Men på'n igen Något mögligt studentrum på 9 kvm där man delar dass med 4 indiska utbytestudenter med kronisk diarré ska väl gå att fixa, förr eller senare...
Citera
2014-05-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannymcoy
[...]
Flest bostäder per medlem har Östgöta Nation.

Det kan väl inte stämma? Har för mig att V-dala, Snerikes och några till har fler bostäder/medlem?

Däremot är ÖG:s bostäder väldigt centrala.
Citera
2014-05-30, 10:21
Medlem
viking29s avatar
Citat:
Nu försvann de 15-20 rummen med pentry som kom ut förra veckan på Heimstaden.
Intresseanmälde mig på fem rum (maxantal) morgonen de kom ut men inte har jag hört något...

Någon annan här i tråden som fick ett rum?

Jag fick ett satt och uppdaterade sidan 10 ggr per dag, så var rätt snabb på att att söka, sen har jag kötid sedan två år tillbaka.
Citera
2014-05-30, 14:03
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking29
Jag fick ett satt och uppdaterade sidan 10 ggr per dag, så var rätt snabb på att att söka, sen har jag kötid sedan två år tillbaka.

Grattis!
Vid vilken tid sökte du, ungefär? Sökte runt 09:30 och förra släppet sökte jag runt 08:30, men då visserligen bara ett rum.
Citera
2014-05-30, 18:46
Medlem
Jag är helt färsk på det här med att söka studentbostad. Men ska i alla fall plugga i Uppsala till hösten och eftersom jag bor i Skåne i nuläget är det av yttersta vikt att få tak över huvudet, spelar ingen roll om det är studentrum eller studentlägenhet för min del. Vad gäller heimstaden, är det bara att fylla i sina önskemål (vad gäller maxhyra, antal rum, etc etc), och sen hoppas på svar förr eller senare? Måste man aktivt anmäla intresse till konkreta studentboenden för att ha en chans?
Citera
2014-05-30, 19:21
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Jag är helt färsk på det här med att söka studentbostad. Men ska i alla fall plugga i Uppsala till hösten och eftersom jag bor i Skåne i nuläget är det av yttersta vikt att få tak över huvudet, spelar ingen roll om det är studentrum eller studentlägenhet för min del. Vad gäller heimstaden, är det bara att fylla i sina önskemål (vad gäller maxhyra, antal rum, etc etc), och sen hoppas på svar förr eller senare? Måste man aktivt anmäla intresse till konkreta studentboenden för att ha en chans?

Är också rätt färsk på det här men ja, du söker på konkreta boenden på Heimstaden. De skickar ut mail ibland med nya lediga rum som du kan söka (som stämmer överens med dina önskemål) men de släpper även rum ibland utan att skicka mail.

Sen på vilket sätt Heimstaden väljer ut folk som får bostäderna verkar än idag vara lite av ett mysterium. Rekommenderar dig att sitta och bläddra lite i tråden för att få en överblick.
Citera
2014-05-30, 22:27
Medlem
viking29s avatar
Citat:
Grattis!
Vid vilken tid sökte du, ungefär? Sökte runt 09:30 och förra släppet sökte jag runt 08:30, men då visserligen bara ett rum.

var iaf efter dig, så någon först till kvarn verkade de inte köra i det här fallet
Citera
2014-05-30, 22:55
Medlem
viking29s avatar
Finns det någon typ av sällskapsrum/liknande i hus 11 eller 12 i Flogsta? Tänker mig typ där köken ligger i korridorshusen
Citera
2014-05-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking29
Finns det någon typ av sällskapsrum/liknande i hus 11 eller 12 i Flogsta? Tänker mig typ där köken ligger i korridorshusen
Nej, det finns inga gemensamhetsutrymmen om man inte räknar en liten balkong per våning. Den är mindre än den gemensamma balkongen i korridorshusen och på min våning är den i princip oanvänd.
Citera
2014-06-01, 20:20
Avslutad
Vad rekommenderar ni mig att göra som har 626 ködagar på studentbostaden? Har man chans till ett korridorsrum med egen dusch och toalett, eller är det lika bra att ge upp och enkom söka med gemensam dusch men egen toalett? Gemensamt kök förstår jag är svårt att undgå.
Citera
2014-06-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjokort
Vad rekommenderar ni mig att göra som har 626 ködagar på studentbostaden? Har man chans till ett korridorsrum med egen dusch och toalett, eller är det lika bra att ge upp och enkom söka med gemensam dusch men egen toalett? Gemensamt kök förstår jag är svårt att undgå.
Det är kört. Egen toalett kanske går men dusch är uteslutet.
Citera
2014-06-01, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Det är kört. Egen toalett kanske går men dusch är uteslutet.

Det gör mig ont att höra!

Något specifikt område man bör sikta in sig på? Eller ska jag svälja min kräsenhet och bita i det sura äpplet?
Senast redigerad av Sjokort 2014-06-01 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in