2014-05-28, 19:21
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Bara för att man inte är fattig så är man inte rik, ett talande exempel är man misslyckades om att konkurrera om Jimmies gunst, han som var så fäst vid sitt kära Skellefteå men rubelhinken blev för stor.
Det är SKA St.Petersburg vi pratar om, ser inte hur man ska kunna konkurrera mot dom när knappt NHL lag klarar att göra det.
2014-05-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Klart som sjutton att pengarna har med saken att göra. Bara för att man inte är fattig så är man inte rik, ett talande exempel är man misslyckades om att konkurrera om Jimmies gunst, han som var så fäst vid sitt kära Skellefteå men rubelhinken blev för stor. Ert kommunala elbolag och hockeylag få nog hoppas på högre elpriser i sommar, hehe.
Syftade på att vi lär ha ungefär samma budget att lägga på spelare som förr, han skrev "vad kommer värvas för slantarna" vilket antyder att vi skulle sälja spelare för att ha råd med andra.
Jimmie E hänger från en bro!
2014-05-28, 19:39
Medlem
Om jag inte är helt ute och cyklar så hade SKA St.Petersburg en lönebudget på 320 millioner kronor säsongen 13/14.
2014-05-28, 19:49
Medlem
Lär ju inte vara billigt för Skellefteå värva ersättare, alla spelare vet ju att det finns deg i klubben. Kommer vara dyrare för Skellefteå än andra klubbar.
2014-05-28, 21:01
Medlem
DyingAtheists avatar
Jag trodde verkligen inte att Jimmie skulle dra nu, men det är ett lättförståeligt beslut med tanke på pengarna han kommer tjäna i Ryssland. Han har ju inte heller sådär jättemånga år kvar på absolut toppnivå, så det här är väl hans sista chans att få ett riktigt lukrativt erbjudande från utlandet.

På något konstigt sätt känner jag mig mer taggad än på länge inför den här säsongen. Äntligen lite "motvind", det har gått lite för bra för min smak de senaste åren. Det är bra att få veta att man lever ibland.
2014-05-28, 21:16
Medlem
Jag har envist hävdar att shl förra året var den sämsta upplagan genom tiderna. Och att det bara kommer gå utför för shl klubbarna. Årets silly kommer ge mig rätt.

Dick Axelsson till schweiziska ligan, Jimmie Ericsson till khl, och Johan Fransson till utlandet.

Är ju inga toppspelare egentligen. Ändå var det bästa vi hade förra året.
2014-05-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Jag trodde verkligen inte att Jimmie skulle dra nu, men det är ett lättförståeligt beslut med tanke på pengarna han kommer tjäna i Ryssland. Han har ju inte heller sådär jättemånga år kvar på absolut toppnivå, så det här är väl hans sista chans att få ett riktigt lukrativt erbjudande från utlandet.

På något konstigt sätt känner jag mig mer taggad än på länge inför den här säsongen. Äntligen lite "motvind", det har gått lite för bra för min smak de senaste åren. Det är bra att få veta att man lever ibland.
Inte jag heller, rätt besviken på karln faktiskt. Vet att man borde unna honom sina miljoner men jag är självisk.

Tror de flesta känner så, aktiviteten på t.ex. NP-forumet detta år var ju rekordlåg. Nu är det lite samma känsla som första gången man drar upp till ladan i augusti. Blir spännande. Dags för alla 90-talister att bli stommen på allvar.
2014-05-28, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Verkar som att det är någon form av samarbete mellan SKA och Skellefteå.

http://www.ska.ru/news/en/16160.html

Kanske SHL får se lite ryska spelare i år? Hård konkurrens i SKA.
2014-05-28, 21:37
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Kanske SHL får se lite ryska spelare i år? Hård konkurrens i SKA.
Ryska spelare brukar dock inte synka med svenska tränare i SHL.
2014-05-28, 21:37
Medlem
Displaceds avatar
Att Gunderson lämnar gör ju också ligan aningen tråkigare. Men kan förstå att andra firar det.
2014-05-28, 21:44
Medlem
JoshTees avatar
Lär väl bli en hel del till som lämnar. Sämsta elitserie någonsin?
Hjalmarsson, Arlbrandt, Thuresson, Fransson, Olausson, Lasch, Salmela lär väl säkert lämna också.
2014-05-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c^2
Precis som andra skrivit tror jag inte spelarna tänker som du gör (bevisligen inte, då hade man inte varit där). Tror valet handlar om andra saker.

Jag är säker på att det är en anledning av att välja en annan klubb. Sen är lönen viktig självklart, men står det mellan två klubbar och de erbjuder samma lön är jag övertygad om att man väljer den stad som verkar trevligast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in