2014-05-28, 18:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Skellefteå är väl ändå bästa laget på papperet, nästan.
Det är väl knappt lönt att titta på "pappret" ännu, när det kommer att värvar friskt på många håll. Men Skellefteå kommer säkert att ha det dyraste laget när säsongen väl startar, kanske det bästa också troligtvis.
2014-05-28, 18:47
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Grattis Björklöven, ni får den mest konstiga och obegripliga tränarlösningen så långt jag kan minnas!
Vad är det obegripliga?

Länk för den som inte sett.
2014-05-28, 18:49
Medlem
Nvm, missade det totalt
2014-05-28, 18:49
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Skellefteå tappade nyss två av sina frontfigurer Otroligt roligt för de andra lagen i ligan då de är kraftigt försvagade när Ericsson och Lindström åker över till KHL respektive NHL.
Källa:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article18970241.ab

Hur mycket pengar tror ni Skellefteå får för dessa gossar samt vad kommer köpas för kapitalet?
Läs tråden, det är det som diskuteras febrilt.
2014-05-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Läs tråden, det är det som diskuteras febrilt.

Läste bara första sidan, mitt fel, otroligt pinsamt.

Aja, behåller min följdfråga; vad tror ni kommer värvas för att slantarna?
2014-05-28, 18:54
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Inte ett öre får man väl för Lindström. Ericsson kanske man får en slant för. Tvivlar på att det är någon jättesumma dock. Man kanske till och med släpper honom som tack för tiden som har varit.

Man har väl redan värvat två av ersättarna? Lehtonen och Sörensen
2014-05-28, 18:55
Medlem
€rics avatar
Citat:

Kan svara på att de inte får något för spelarna. Lindström NHL bidrag har redan betalats ut och eftersom Eriksson inte köptes ut ur sitt kontrakt utan det bröts bara (iaf vad som står) så får klubben inte in några pengar.

btw!
Kom just på faktiskt att det finns ju en positiv fördel för svensk hockey med detta. Två fula filmare försvinner!
2014-05-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Vad är det obegripliga?

Länk för den som inte sett.

Jag förvånas extremt över att Björklöven inte har gjort någon som helst research på varför Wener fick kicken, som inte huvudsakligen handlade om resultat. (Även om det var en bidragande faktor) Waltin har jag inte mer koll än vad som skrivs här och där, men det har inte varit några trevliga ord även om man skall ta dessa med en nypa salt.
2014-05-28, 19:06
Medlem
Vi får NHL-pengar för Alm och Emanuelsson (samt Bellemare, Sundqvist och Arvidsson om någon av dem drar.) Vet dock inte vad pengarna har med saken att göra, vi är ju inte direkt fattiga numera och det är de största löneposterna som försvinner.
2014-05-28, 19:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vi får NHL-pengar för Alm och Emanuelsson (samt Bellemare, Sundqvist och Arvidsson om någon av dem drar.) Vet dock inte vad pengarna har med saken att göra, vi är ju inte direkt fattiga numera och det är de största löneposterna som försvinner.

Moderatkvadrat funderade över hur mycket man fick för Lindström och Ericsson.
2014-05-28, 19:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Klart som sjutton att pengarna har med saken att göra. Bara för att man inte är fattig så är man inte rik, ett talande exempel är man misslyckades om att konkurrera om Jimmies gunst, han som var så fäst vid sitt kära Skellefteå men rubelhinken blev för stor. Ert kommunala elbolag och hockeylag få nog hoppas på högre elpriser i sommar, hehe.
2014-05-28, 19:16
Medlem
B-Dawks avatar
På ett sätt väntat att Skellefteå blir av med toppspelare. Är man ett topplag i Sverige som vinner guld ja då riskerar man att bli plundrad på sina stjärnor. Det har hänt innan och det kommer att hända igen. Tråkigt men det är verkligheten för svensk hockey.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in