2014-04-23, 23:37
Medlem
BillyPutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyPutt
Stör mig på att skylten som visar aktiekursen när man sveper över en graf med muspekaren försvinner ut ur bild när man närmar sig kl 17:00 ca i grafen. Det borde ju va lätt fixat Avanza?

Se exempel här

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi har uppmärksammat det hela sedan tidigare. Vår IT-avdelning har kategoriserat det som en bugg som behöver korrigeras. Det finns i dagsläget inte någon tidsram för när det kan tänkas vara gjort men jag ska höra mig för med vår IT-avdelning för att om möjligt påskynda det hela. Tack för att du tar dig tid att skriva till oss!

/ Dan, Avanza Bank

Ser att ni fixat till detta nu! Fint Avanza
Citera
2014-04-24, 10:32
Medlem
r0lands avatar
Riktigt störande när man använder sökfunktionen:

Skriver in Teliasonera och då försvinner telia-aktien helt och hållet. Men skriver man bara "Teliasoner" så får man upp aktien.

Skriver man hela namnet får man bara upp rapporter/nyheter.

Bugg eller dum funktion?
Citera
2014-04-24, 10:34
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land

Skriver in Teliasonera och då försvinner telia-aktien helt och hållet. Men skriver man bara "Teliasoner" så får man upp aktien.

Bugg eller dum funktion?

Hej r0land!

Det är funktionen som inte är optimal i nuläget och vi har fört vidare synpunkterna gällande detta till berörda avdelningar. Utveckling av en ny funktion ska prioriteras jämte andra projektförslag som kommer in från bland annat kunder och även mot andra förslag som redan finns i huset. Jag ser till att föra vidare din synpunkt som en del av den diskussionen.

/Hanna, Avanza
Citera
2014-04-24, 10:42
Medlem
Copterss avatar
Går det att ha två konton hos Avanza? Hade gärna startat ett konto med ISK och ett långsiktigt räntesparande men om jag då ska flytta mina tillgångar från mini kontot så blir det mindre roligt.
Citera
2014-04-24, 10:50
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Går det att ha två konton hos Avanza? Hade gärna startat ett konto med ISK och ett långsiktigt räntesparande men om jag då ska flytta mina tillgångar från mini kontot så blir det mindre roligt.

Det går jättebra att ha flera konton hos oss. Om du har ett minikonto idag kan du öppna separata konton på avanza.se, inloggningarna kommer då vara skilda eftersom mini har en egen sajt. Om du vill flytta dina tillgångar från mini i framtiden så hjälper vi dig gärna med det.

Om du har e-legitimation idag kan du bli kund på avanza.se på ett par minuter och starta upp ditt sparande. Du klickar bara på "Bli kund" uppe i högra hörnet och fyller sedan i uppgifter samt signerar avtalet med din e-legitimation.

Hör gärna av dig till vår kundsupport om du behöver hjälp med något!

/Hanna, Avanza
Citera
2014-04-24, 11:45
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land

Bugg eller dum funktion?

Citat:
Hej r0land!

Det är funktionen som inte är optimal i nuläget och vi har fört vidare synpunkterna gällande detta till berörda avdelningar. Utveckling av en ny funktion ska prioriteras jämte andra projektförslag som kommer in från bland annat kunder och även mot andra förslag som redan finns i huset. Jag ser till att föra vidare din synpunkt som en del av den diskussionen.

/Hanna, Avanza

Edit: Jag fick precis besked av berörd avdelning att det kommer att komma förbättringar till sökfunktionen redan 6/5 och det problem du beskriver kommer då vara fixat

Trevlig dag!

/Hanna, Avanza
Citera
2014-04-24, 12:52
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Edit: Jag fick precis besked av berörd avdelning att det kommer att komma förbättringar till sökfunktionen redan 6/5 och det problem du beskriver kommer då vara fixat

Trevlig dag!

/Hanna, Avanza

Härligt, tänkte väl att det var en sorts funktion som ej var fixad än.

Stort tack för svaret!
Citera
2014-05-02, 09:17
Medlem
927s avatar
Citat:
Jag beklagar som sagt att din upplevelse av hanteringen av detta fall gjort dig så pass missnöjd med oss. Dessvärre så kan jag inte kommentera fallet vidare här på Flashback då banksekretessen gör det omöjligt för mig att kommentera detaljer kring fallet.

Jag hoppas du fortfarande kan ha en dialog med oss via telefon/mail och att detta kan lösa sig så att du återfår ditt förtroende för oss.

Hej!

Det finns en punkt som reglerar detta i avtalen (punkt H6 i de allmänna bestämmelserna för handels- och depå/kontoavtalet). Detta är en standardskrivning för depå-/kontoavtal som är framtagen av Svenska Fondhandlareföreningen och som används av de flesta banker. Denna typ av fel är väldigt sällsynta och vi behöver utreda varje fall var för sig. Vi brukar vara generösa med att ersätta kunder som oavsiktligen tagit positioner till följd av ett fel från vår sida. Som kund är man dock skyldig att påvisa felet direkt när man upptäcker det (även detta enligt villkor), detta då man annars medvetet skulle kunna utnyttja ett uppenbart fel och sedan kräva ersättning ifall positionen inte rör sig i önskad riktning.

Med detta sagt så är det givetvis så att vi strävar efter att fel eller misstag aldrig ska uppstå från första början men tyvärr är vi liksom andra inte helt immuna mot detta även om det är väldigt sällsynt.

Kul att höra det! Jag försöker bäst jag kan.

Vad gäller klockslag för rapporterna och makro-info så är det faktiskt någonting vi håller på att se över inom ett projekt just nu. Jag vågar inte svara på när vi kan implementera en förbättring men det är på gång i alla fall. Jag är själv involverad i det projektet så jag pushar för det så gott jag kan, det lovar jag!

Vad gäller nyhetsrutan så håller jag med dig om att det fortfarande finns förbättringar att göra där, som du säkert märkt finns dock en ny "Alla"-flik som gör att du slipper klicka runt bland de olika kategorierna för att se alla. Vi håller även på att kika på att skapa en bättre nyhetswidget till Börsskärmen med bland annat "mina nyheter".

Passar mig nog för att lova för mycket när saker och ting kommer implementeras då det kan ändras beroende på vad som dyker upp emellan.

Vänligen,
Daniel, Avanza

och nu när ni bestämt att stänga ner trader så är man hänvisad till hemsidan.....
att säga att jag är förbannad är ett underdrift, självklart så erbjuder ni endast betalalternativ. det är något som företag som comhem skulle göra.
tyvärr är man för inlåst för att byta mäklare men numera finns det ingen anledning att ha kvar mitt vanliga sparande hos er.

men iaf, hemsidan skulle ju även tajtas till men det har inte heller sett nåt av.
tex bevakningslistan (vinnare, förlorare, nyhetswidgeten), längst ner står det ju Hela listan i en onödigt lång ruta. "hela listan" skulle inte ens behöva stå där utan man kunde lägga in nån typ av maximeraikon i den grå listen till höger om kugghjulet.
jag skulle även vilja få möjligheten att dölja hela det grå fältet högst upp på sidan.
även att man kunde välja bort/färg (vit) den färgglada fyrkanten som markerar "Senast"
Senast redigerad av 927 2014-05-02 kl. 09:36.
Citera
2014-05-02, 13:50
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
och nu när ni bestämt att stänga ner trader så är man hänvisad till hemsidan.....
att säga att jag är förbannad är ett underdrift, självklart så erbjuder ni endast betalalternativ. det är något som företag som comhem skulle göra.
tyvärr är man för inlåst för att byta mäklare men numera finns det ingen anledning att ha kvar mitt vanliga sparande hos er.

men iaf, hemsidan skulle ju även tajtas till men det har inte heller sett nåt av.
tex bevakningslistan (vinnare, förlorare, nyhetswidgeten), längst ner står det ju Hela listan i en onödigt lång ruta. "hela listan" skulle inte ens behöva stå där utan man kunde lägga in nån typ av maximeraikon i den grå listen till höger om kugghjulet.
jag skulle även vilja få möjligheten att dölja hela det grå fältet högst upp på sidan.
även att man kunde välja bort/färg (vit) den färgglada fyrkanten som markerar "Senast"

Hej!

Tack för dina synpunkter.

Vi kommer att fortsätta att arbeta vidare med vår hemsida för att göra den ännu bättre. Vår ambition är bland annat att utveckla börsskärmen med fler widgetar och utökade funktioner. Vi tar löpande in feedback och synpunkter från våra kunder för kunna arbeta vidare med de delar av hemsidan som våra kunder önskar. Merparten av våra kunder är också otroligt duktiga på att framföra konstruktiv kritik till oss vilket hjälper oss att utveckla alla delar av hemsidan. Vi väger löpande alla ändringar våra kunder önskar och försöker också att bedöma vad som är mest efterfrågat, vad en förändring skulle betyda för alla våra kunder och vad vi bör prioritera framöver.

Beträffande Avanza Trader så har vi mycket riktigt valt att avveckla den produkten. Vi kommer istället att allokera resurser till att utveckla börsskärmen vidare. De kunder som från årsskiftet fram till slutet av mars någon gång har använt Avanza Trader till att handla med kommer att få ett erbjudande till sin depå om att byta traderprogram. Vi har valt att erbjuda dessa kunder Infronts Online Trader, vilket är ett kraftfullare och bättre program som dessutom erbjuder kunden möjlighet att lägga till en rad tjänster. Detta program erbjuder vi till ett kraftigt rabatterat pris på 199 kr/mån (ord. pris fr. 749kr/mån). Vi hoppas och tror att de kunder som byter traderprogram kommer vara mycket nöjda med den alternativa lösningen.

Hör gärna av dig till oss om du har fler funderingar!

/ Dan, Avanza
Citera
2014-05-09, 11:31
Medlem
jävla skitsida som bara strular
Citera
2014-05-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickem55
jävla skitsida som bara strular
Ingenting strular för mig. Vad är det som strular så kanske Avanza snubbarna kan fixa det? Idiot
Citera
2014-05-28, 21:02
Medlem
bingo!s avatar
Startade nyligen ett konto hos Avanza och tänkte sätta in en summa, men jag hittar ingenstans information om vad jag har för kontonummer där på min ISK samt Aktie- och fondkonto. Är det även omständigt att skicka pengar från norsk bank i NOK?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in