2013-06-30, 22:36
Medlem
Polare säger att Emilios gör jävligt goda pizzor, vet fan inte om jag litar på honom dock då vi aldrig käkat pizza tillsammans. Vad säger flashback?
Citera
2013-11-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMedication
Polare säger att Emilios gör jävligt goda pizzor, vet fan inte om jag litar på honom dock då vi aldrig käkat pizza tillsammans. Vad säger flashback?

Duger men inte topp 3 iaf.
Citera
2013-11-25, 14:26
Medlem
Passar på att fråga vilka pizzerior som har burkchampinjoner (fy fan för färsk svamp, smakar ju ingenting), känner till Sippan, 65:an och Sturegatans pizzeria, några fler? Av förklarliga skäl är det dessa tre som ligger överst på min lista utan någon direkt inbördes ordning utan det handlar mer om vilken av dem som är närmast mig för stunden. Då syftar jag enbart på pizza, har inte ens testat kebab hos någon av dem eftersom jag är så grymt trött på all jävla nötköttskebab (mer om detta längre ner). Och som alltid är smaken olika. Det som en person tycker är en god pizza kanske inte faller någon annan i smaken. Vissa föredrar tunn och frasig botten och hårda kanter, andra vill ha tjock botten och mjuka, sega kanter (som hos Sippan, fan vad jag gillar deras pizzor).

Undrar även om det inte finns några pizzerior här omkring som har kebab gjord på fläskkött (dvs gyros, eller shish kebab som de ibland kallar det). På vissa andra ställen finns det tydligen bara fläskkött och aldrig nötkött, här är det tyvärr tvärtom. Kebab på nötkött är riktigt tråkigt, smakar ju ingenting. Har vi för många muslimer här eller varför vill ingen ha GOD kebab, dvs fläskkött?

Saknar Pizzeria Pavarotti på Haga, de var bra tills de bytte ägare, vilket ofta är fallet med pizzerior...de köps och säljs och ingen pizzeria verkar kunna ha ett någorlunda bestående rykte. Vissa pizzerior kan prestera väldigt bra pizzerior ibland men skitkassa andra gånger, helt beroende på vem som gör pizzan. Synd att kvaliteten ska skifta så mycket på en enda pizzeria, så att man aldrig vet hur god pizza man kommer att få.
Senast redigerad av Daige 2013-11-25 kl. 14:38.
Citera
2014-01-06, 22:08
Medlem
WangHaos avatar
Moe:s kebabsås är iaf gudomlig!
Citera
2014-01-06, 23:47
Medlem
Åt en helt ok pizza på Emilios, Rustica med stark salami som jag la till extra, smakade väldigt bra för att vara pizzeria! Ibbes som någon nämnde häröver råkade jag också snubbla in på och det var väl som vilken "Svenne-som-ALLTID-tar-en-kebabjävlapizza-och-tycker-italienska-pizzor-är-mkt-sämre-än-svennepizzan" stuk... Saknade några viktiga ingredienser för att det skulle kunna bli en god pizza
Citera
2014-01-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Åt en helt ok pizza på Emilios, Rustica med stark salami som jag la till extra, smakade väldigt bra för att vara pizzeria! Ibbes som någon nämnde häröver råkade jag också snubbla in på och det var väl som vilken "Svenne-som-ALLTID-tar-en-kebabjävlapizza-och-tycker-italienska-pizzor-är-mkt-sämre-än-svennepizzan" stuk... Saknade några viktiga ingredienser för att det skulle kunna bli en god pizza

Sluta vara en pretentiös douchebag tack!
Citera
2014-01-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Sluta vara en pretentiös douchebag tack!

Inte pretentiös, vädrar bara min åsikt om hur min pizza ska smaka :-) Lagom mycket av goda råvaror!
Citera
2014-05-28, 20:55
Medlem
WangHaos avatar
Bäst just nu är?
Citera
2016-02-16, 22:18
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Bäst just nu är?
Undrar detsamma
Citera
2016-02-17, 00:47
Medlem
Beror ju lite på vad man är ute efter imo.

En av mina favorit ställen just nu är Dillos.
Mycket pga deras öppettider.
(Jag har för övrigt inte ätit annat än kebab rätter där.)

Är jag riktigt hungrig så är det Super kebab pizza som gäller.
Kebabtallriken är helt okej också, dock tycker jag att den är dyr.
Kostar 85kr, snudd på för liten i mitt tycke och ingen dricka ingår(Vet ej hur det är dagtid dock)

Restaurang Stugan (Om den nu heter så, samma person som hade La Jomana förut)
Även dom har grym kebab pizza
Citera
2016-02-17, 06:42
Medlem
Moe's och ibbes är klart bäst! Hemdals är helt ok!
Citera
2016-06-23, 16:00
Medlem
Moe's är helt klart bäst och som tidigare nämnts så är deras kebabsås gudomlig!

Ibbes var bra förr (för ett par år sedan) men är vidrigt nu. De behöll kvantiteten men deras mat är riktigt äcklig, skulle inte ens käka där om jag får betalt.

Pizzeria Rondellen på Haga/Malmaberg är också helt ok faktiskt + att de har fräscha sallader!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in