Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 19:02
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det han gör bra är att han använder adekvata ord och korrekt svenskt språk, hade bra svar på alla jobbiga PK-Journalist frågor, hetsade inte upp sig osv.

Nästan lite så han blev för bra/smart för denna journalisten. Ibland när man snackar med dumma människor kanske det är bättre att tala på ett sätt som dom förstår, när han gick djupare in på genetiken och dom bitarna och samtidigt talade rätt så snabbt så kanske inte alla kan ta till sig informationen? Jag vet inte...

Sen var det rätt allvarlig ton, men det är mer smaksak, en del gillar ju att folk är lite folkliga och "lättsamma", när Fridén var med i motgift var det samma ton kommer jag ihåg.. Inte mig emot men jag är redan så frälst och övertygad nationalist så jag är väl ingen bra referensram kanske, tänker mer på vad "vanligt" folk gillar att lyssna på och vad dom bäst tar till sig.
Det har du helt rätt i. Jasså det var han som var med i Motgift för något avsnitt sedan. Jag snabblyssnade bara men tyckte han kändes mycket mera intelligent och sansad när han fick stå öga mot öga med en meningsmotståndare. Hans sätt att fara in med kritik mot kommunism gillade jag starkt också, trodde nästan reportern skulle avbryta honom.
Citera
2014-05-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför lägga ut pengar på valsedlar i ett val man inte ens ställer upp i? Jag ser det som självklart att varenda krona läggs på riksdagsvalet och kommunvalen.

Därför att om du är ett politiskt parti som ställer upp i val så har man också en skyldighet att se till så att potentiella väljare kan rösta på dig. Annars så kan man inte klaga om du får resultat som i det här valet; många som stannar hemma, röstar SD medan andra röstar på Svenkarnas parti, Svenskarnas Parti, Svenskarpas Parti (SvP), svenskarnas parti, SVENSKARNAS PARTI mm.

Jag tror nog ingen ifrågasätter att krutet ska läggas på riksdagsvalet men någon liten summa hade kanske kunnat läggas på valsedlar till EU-parlamentsvalet? Alternativt så hade vi som röstade på partiet kunnat få köpa egna valsedlar.
Citera
2014-05-28, 19:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Därför att om du är ett politiskt parti som ställer upp i val så har man också en skyldighet att se till så att potentiella väljare kan rösta på dig.

Partiet ställde ju inte upp i detta valet och jag tycker faktiskt man ska kunna utgå från att vuxna människor kan stava partinamnet rätt.
Citera
2014-05-28, 19:29
Avslutad
Citat:
En ganska lång intervju med SvP:s kandidat Patrik Fridén uppdelad i två klipp:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5875476

Lät nästan som att journalisten höll på att tappa balansen lite.
Citera
2014-05-28, 19:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Patrik Fridén är duktig, men den här idén om en ny myndighet för att DNA-testa medborgare är verkligen ingen valvinnare. Jag skulle vilja se en annat sätt att tackla den typen av frågor. Sen är jag iofs betydligt mer liberal i rasfrågan än SvP. SvP anser ju faktiskt att enbart helvita européer ska kunna vara medborgare, jag anser att det bör kunna göras undantag från den regeln för t.ex. adopterade eller folk som har bott i landet i generationer.
Har för mig att Stefan Jacobsson sagt i flera tal att det är just medborgarskap från 1975 och framåt som ska omprövas och de som fått medborgarskap innan får stanna kvar och "dö ut" så att säga. Vet ej om det är hans åsikt eller partiets dock?
Citera
2014-05-28, 19:33
Avslutad
Citat:
Patrik Fridén är duktig, men den här idén om en ny myndighet för att DNA-testa medborgare är verkligen ingen valvinnare. Jag skulle vilja se en annat sätt att tackla den typen av frågor. Sen är jag iofs betydligt mer liberal i rasfrågan än SvP. SvP anser ju faktiskt att enbart helvita européer ska kunna vara medborgare, jag anser att det bör kunna göras undantag från den regeln för t.ex. adopterade eller folk som har bott i landet i generationer.

Instämmer, även om jag tror att både du och jag väljer SvP i 11 fall av 10 istället för SD eller sjuklövern.
Citera
2014-05-28, 19:35
Bannlyst
Citat:
Har för mig att Stefan Jacobsson sagt i flera tal att det är just medborgarskap från 1975 och framåt som ska omprövas och de som fått medborgarskap innan får stanna kvar och "dö ut" så att säga. Vet ej om det är hans åsikt eller partiets dock?
Det som sagts är väl att åldrande främlingar som spenderat större delen av sina liv i Sverige kan få dö ut här om de varit skötsamma.
https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/
Citera
2014-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Partiet ställde ju inte upp i detta valet

Precis men man hade ju kunnat ha med någon form av valsedlar ändå, även om man själv varit tvungen att betala för dem.

Citat:
och jag tycker faktiskt man ska kunna utgå från att vuxna människor kan stava partinamnet rätt.

Av resultatet att döma så verkar du ha hoppats på för mycket.
Citera
2014-05-28, 19:37
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det står i det migrationspolitiska programmet
Citat:
"Svenskarnas parti anser att de svenska medborgarskap som utgivits till invandrare sedan beslutet togs att göra Sverige mångkulturellt 1975[11], skall omprövas och att ickesvenskars svenska medborgarskap skall återkallas."
Citera
2014-05-28, 19:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll

Av resultatet att döma så verkar du ha hoppats på för mycket.

Jo men tror du verkligen närmare 40 pers felstavar ett tämligen enkelt partinamn på ett identiskt sätt? Utan att vara för konspiratorisk anar jag ugglor i mossen...
Citera
2014-05-28, 20:13
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
jag anser att det bör kunna göras undantag från den regeln för t.ex. adopterade eller folk som har bott i landet i generationer.

Det finns grupper av främlingar som varit i Sverige sedan århundraden, exempelvis zigenare, och vi har fortfarande inte fått någon ordning på dem. Skall de få vara kvar, måste bli ett slut med socialbidragen och sötebrödsdagarna, så att de får äta sitt bröd i sitt anletes svett. Kanske SvP kan ärva romregistret, när polismakten inte får ha det kvar, och skicka det till arbetsförmedlingen, i vår tappning, för att äntligen sätta dessa parasiter i arbete.
Citera
2014-05-28, 20:21
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Det finns grupper av främlingar som varit i Sverige sedan århundraden, exempelvis zigenare, och vi har fortfarande inte fått någon ordning på dem. Skall de få vara kvar, måste bli ett slut med socialbidragen och sötebrödsdagarna, så att de får äta sitt bröd i sitt anletes svett. Kanske SvP kan ärva romregistret, när polismakten inte får ha det kvar, och skicka det till arbetsförmedlingen, i vår tappning, för att äntligen sätta dessa parasiter i arbete.
Adopterade kan få stanna med ett krav på arbetsläger i 10 år från att personen blivit myndig. För att visa att den verkligen vill stanna i Sverige. Som då kommer vara ett blivande paradis på jorden, när vi har vaknat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in