Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 17:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vilka är det som skrivit så?
Aftonbladet, men ville inte länka till deras skräp.
Citera
2014-05-28, 17:48
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Aftonbladet, men ville inte länka till deras skräp.
Kan ju använda unvis.
Citera
2014-05-28, 17:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En ganska lång intervju med SvP:s kandidat Patrik Fridén uppdelad i två klipp:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5875476
Mycket bra intervju måste jag säga, särskilt med tanke på att han bara är 25 år.
Citera
2014-05-28, 18:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Mycket bra intervju måste jag säga, särskilt med tanke på att han bara är 25 år.

Ja, journalisten verkade ha svårt att hantera det han sa.
Citera
2014-05-28, 18:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Hormedia försöker associera SvP till dödshot

Nej, det är du som är paranoid.
De rapporterar om handskrivna röster/röster på partier som inte förbeställt valsedlar. Av dessa finns ett gäng röster på SvP och en röst på MÖRDA OCH VÅLDTA CECILIA MALMSTRÖM OCH PISSAR DÄREFTER I HENNES MUN OCH SKÄNDA LIKET - PARTIET.
Det är inte så märkligt att de nämns i samma artikel.
Citera
2014-05-28, 18:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, det är du som är paranoid.
De rapporterar om handskrivna röster/röster på partier som inte förbeställt valsedlar. Av dessa finns ett gäng röster på SvP och en röst på MÖRDA OCH VÅLDTA CECILIA MALMSTRÖM OCH PISSAR DÄREFTER I HENNES MUN OCH SKÄNDA LIKET - PARTIET.
Det är inte så märkligt att de nämns i samma artikel.
Varför nämna SvP ö.h.t? Vad har SvP med detta dödshot att göra, klart det är medvetet från journalisten, meningen efter "nazistiska svenskarnas parti" så beskrivs dödshotet... klart en lämmel/svensson kopplar samma dom sakerna.

De hade lika gärna kunnat nämna någon av alla andra xxx antal partier som inte förbeställt valsedlar men de skrev just svenskarnas parti, coincidence... I think not.
Citera
2014-05-28, 18:29
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Patrik är numera min favorit. Vilket gott intryck han gör!
Citera
2014-05-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag har inte efterfrågat någon valrörelse eller aktivt kampanjande. Jag ville ha tryckta valsedlar att dela ut i ett val med lågt deltagande där det fanns goda möjligheter att få röster. Vad hade det kostat att få valsedlar upptryckta? Jag hade gärna köpt dem till och med.

Givetvis är det dåligt av partiet att man inte kan tillgodose potentiella väljare med valsedlar, ingen tvekan om den saken. Samtidigt så finns det förstås skäl därtill, huruvida det hade varit ekonomiskt möjligt att trycka upp valsedlar vet jag inte men man får väl hoppas att det fanns goda skäl till beslutet även om jag personligen tycker att det är tråkigt. Hur som helst så tror jag nog att de flesta av oss som röstade på partiet gjorde det mer för att ge ett finger åt etablissemanget än för att åstadkomma någon egentlig politisk förändring.

Personligen så hade jag gärna betalat för valsedlar och givet att detta hade kunnat täcka kostnaden så tycker jag att det vore befogat att göra det. Om inte annat så hade man undvikit alla pinsamheter kring människor som inte kan stava partiet rätt.
Citera
2014-05-28, 18:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Givetvis är det dåligt av partiet att man inte kan tillgodose potentiella väljare med valsedlar, ingen tvekan om den saken. Samtidigt så finns det förstås skäl därtill, huruvida det hade varit ekonomiskt möjligt att trycka upp valsedlar vet jag inte men man får väl hoppas att det fanns goda skäl till beslutet även om jag personligen tycker att det är tråkigt. Hur som helst så tror jag nog att de flesta av oss som röstade på partiet gjorde det mer för att ge ett finger åt etablissemanget än för att åstadkomma någon egentlig politisk förändring.

Personligen så hade jag gärna betalat för valsedlar och givet att detta hade kunnat täcka kostnaden så tycker jag att det vore befogat att göra det. Om inte annat så hade man undvikit alla pinsamheter kring människor som inte kan stava partiet rätt.

Varför lägga ut pengar på valsedlar i ett val man inte ens ställer upp i? Jag ser det som självklart att varenda krona läggs på riksdagsvalet och kommunvalen.
Citera
2014-05-28, 18:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Patrik är numera min favorit. Vilket gott intryck han gör!
Det han gör bra är att han använder adekvata ord och korrekt svenskt språk, hade bra svar på alla jobbiga PK-Journalist frågor, hetsade inte upp sig osv.

Nästan lite så han blev för bra/smart för denna journalisten. Ibland när man snackar med dumma människor kanske det är bättre att tala på ett sätt som dom förstår, när han gick djupare in på genetiken och dom bitarna och samtidigt talade rätt så snabbt så kanske inte alla kan ta till sig informationen? Jag vet inte...

Sen var det rätt allvarlig ton, men det är mer smaksak, en del gillar ju att folk är lite folkliga och "lättsamma", när Fridén var med i motgift var det samma ton kommer jag ihåg.. Inte mig emot men jag är redan så frälst och övertygad nationalist så jag är väl ingen bra referensram kanske, tänker mer på vad "vanligt" folk gillar att lyssna på och vad dom bäst tar till sig.
Citera
2014-05-28, 18:42
Medlem
QMs avatar
Citat:
Nästan lite så han blev för bra/smart för denna journalisten. Ibland när man snackar med dumma människor kanske det är bättre att tala på ett sätt som dom förstår, när han gick djupare in på genetiken och dom bitarna och samtidigt talade rätt så snabbt så kanske inte alla kan ta till sig informationen? Jag vet inte...

Det är bra att representanter får möta lätt motstånd och tränas för framtida, svårare journalister. Patrik ger ett bra intryck igen.
Citera
2014-05-28, 18:44
Medlem
baggebo1s avatar
Patrik Fridén är duktig, men den här idén om en ny myndighet för att DNA-testa medborgare är verkligen ingen valvinnare. Jag skulle vilja se en annat sätt att tackla den typen av frågor. Sen är jag iofs betydligt mer liberal i rasfrågan än SvP. SvP anser ju faktiskt att enbart helvita européer ska kunna vara medborgare, jag anser att det bör kunna göras undantag från den regeln för t.ex. adopterade eller folk som har bott i landet i generationer.
Senast redigerad av baggebo1 2014-05-28 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in