2014-05-28, 17:27
Medlem
Det är LHC's tur kommande säsong!
2014-05-28, 17:28
Medlem
siryessirs avatar
Läser på Luleåfans forum att Melker Karlsson tydligen också ryktas bort. Vad säger Skaikarna?
2014-05-28, 17:36
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Läser på Luleåfans forum att Melker Karlsson tydligen också ryktas bort. Vad säger Skaikarna?
Vi säger ta vad ni vill, vi har pengar att köpa nytt.
2014-05-28, 17:55
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vi säger ta vad ni vill, vi har pengar att köpa nytt.

Ni ska inte ta upp juniorer då? Borde väl räcka till att spöa dom dåliga svenska lagen. Man kanske inte skulle göra bra ifrån sig i NHL längre, men elitserien borde ju vara enkelt.
2014-05-28, 18:01
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ni ska inte ta upp juniorer då? Borde väl räcka till att spöa dom dåliga svenska lagen. Man kanske inte skulle göra bra ifrån sig i NHL längre, men elitserien borde ju vara enkelt.
Nej, det måste komma spelare utifrån.
2014-05-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longines
SSK värvar en, för mig okänd tjeck, som dock har gjort ett par landskamper.
Har vunnit pris för att vara den som spelar med mest hjärta i Tjeckien. Måste ses som en hygglig värvning i HA.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=23408

Idag presenterade man också François Bouchard närmast från Oskarshamn. En utpräglad målskytt.
Hade stora problem i början av förra säsongen med anpassningen till stor rink, men när han fick ordning på grejerna så producerade han hyggligt med poäng. En möjlig skytteligavinnare enligt mig.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9341

SSK ångar på med nyförvärv och ser mer o mer ut att kunna bli ett topplag i HA.
Här en AB-artikel om det också:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article18968626.ab
2014-05-28, 18:02
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Luleå fans forum låter som en tillförlitlig källa. OK, jag kan förstå skadeglädjen. Skellefteå AIK tappar stjärnorna och luleå värvar Jonathan Granström. Snacka om maktförskjutning
2014-05-28, 18:28
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Nej, det måste komma spelare utifrån.

Ja, så är det ju. Kan vara bra att utöka genpoolen lite. Försöker göra mitt när jag åker förbi Skellefteå någon helg då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Luleå fans forum låter som en tillförlitlig källa. OK, jag kan förstå skadeglädjen. Skellefteå AIK tappar stjärnorna och luleå värvar Jonathan Granström. Snacka om maktförskjutning

Just därför nämner jag just det och frågar Skaikarna om saken.
2014-05-28, 18:35
Medlem
Grattis Björklöven, ni får den mest konstiga och obegripliga tränarlösningen så långt jag kan minnas!

Angående SSK så tycker jag inte att deras trupp är så särskilt imponerande. Det som dock talar för SSK i toppen är väl att de har haft en coach som verkligen kunnat presentera fint resultat tidigare.
2014-05-28, 18:40
Medlem
Citat:

Just därför nämner jag just det och frågar Skaikarna om saken.
I dagens sinnestämning tror vi nog att halva laget lämnar. Blir Antos-Mikaelsson-Krekula som förstakedja.
2014-05-28, 18:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Usch. Mästarna har varit för bra. Nu kommer konsekvenserna. Det kan bli så djävligt att vi hamnar efter Luleå i tabellen. Vi får lita på GM.
Tur för er i Skellefteå att SHL ska utöka serien just i år, risken att åka ur finns ju knappt.
Tråkigt för er att alla bra spelare lämnar samtidigt men det är som det är.
Senast redigerad av J.R. 2014-05-28 kl. 18:43.
2014-05-28, 18:44
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tur för er i Skellefteå att SHL ska utöka serien just i år, risken att åka ur finns ju knappt.
Tråkigt för er att alla bra spelare lämnar samtidigt men det är som det är.
Skellefteå är väl ändå bästa laget på papperet, nästan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in