Citat:
Ursprungligen postat av
Lecapitaine
Nä, det låter skumt. Du bör nog kontakta csn, så du kan prata med en handläggare, dem kommer ge dig svar på varför du prövas mitt i läsåret
Har kontaktat nu CSN om detta, och de har inte kunnat ge mig svar, utan de bad mig ringa deras "enhet för utländska medborgare". Det numret de gav mig var till och med fel numret, så jag lyckades inte komma fram, men det känns ändå poänglös att ringa för att handläggaren på CSN sa att de är bara öppet mellan typ 10-12 eller något skit, och jag jobbar typ alltid då.
I alla fall så fick jag ett till meddelande idag från CSN att jag ska lämna in flera uppgifter. Det var två frågor, i den första fick jag kryssa att jag har permanent uppehållstillstånd (PUT). I den andra så frågade de mig om jag har haft det ändå sedan jag fick CSN i början, dvs. för ett år sen. Det här känns extreeeeemt dumt, hur kan de inte har koll på om jag har haft rätt till CSN eller inte? De ska väl har redan kollat upp det innan jag fick CSN den första gången? Jag var ju tvungen då lämna in uppgifter om detta, vilket jag gjorde och blev godkänd för.
Är de inkompetenta eller vadå? Någon som har varit med om nåt liknande? Jag
borde inte vara orolig eftersom jag har ju PUT, men jag blir typ paranoid om att de vet någonting jag inte vet.