2014-05-28, 14:27
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Jag tänkte ungefär likadant som en stor del män flashback, som anser att kvinnan är sämre än dem på alla sätt och vis. Skillnaden är att jag erkänner det.

Kvinnor är absolut inte sämre än män på alla sätt och vis. Vi bra på olika saker.

Just därför som det är tråkigt att partier som FI och MI skapas. Det splittrar bara könen.

Kvinnor och män ska bilda familj och älska varandra, inte kriga mot varandra.
Citera
2014-05-28, 14:33
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Detta tjat om judar.... hahahah. Hur fan kan man tycka att Neil Goldman är ett hot? Förstår du inte hur absurt det låter?

https://www.youtube.com/watch?v=vu7JlDoLg50

Jag har iallafall höga förväntningar på Maskulint initiativ. Dom hävdar att dom är män. Så då ska det bli intressant att se hur dom för sig inför fru talman.

SAMTLIGA politiker (som är *män*) vickar på höften när dom pratar. Precis som en tjej skulle göra. Jag ska hålla stenhård koll på M!. En enda höftvickan och YOURE OUT.
Mitt inlägg var sarkastiskt. Den judiska rollen i medierna i USA är av sekundär betydelse i sammanhanget.
Senast redigerad av checkthisout. 2014-05-28 kl. 14:35.
Citera
2014-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Mitt inlägg var sarkastiskt. Den judiska rollen i medierna i USA är av sekundär betydelse.

Den judiska rollen i medierna är baserad på den judiska rollen i verkliga livet. Är du rädd för en person som måste ha två hus "för att det är så himla fuktigt i trakterna och det blir ju möglitg och då kan ju trät mögla och då går det första huset sönder och då måste man ha ett till hus för att det första gick sönder och tänk om det andra huset går sönder då står man där i kylan och fryser och det är inte så bra för ens psoriasis".

Och okej, du var sarkastisk. Vad menade du då.
Citera
2014-05-28, 14:48
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Den judiska rollen i medierna är baserad på den judiska rollen i verkliga livet. Är du rädd för en person som måste ha två hus "för att det är så himla fuktigt i trakterna och det blir ju möglitg och då kan ju trät mögla och då går det första huset sönder och då måste man ha ett till hus för att det första gick sönder och tänk om det andra huset går sönder då står man där i kylan och fryser och det är inte så bra för ens psoriasis".

Och okej, du var sarkastisk. Vad menade du då.

Var det inte uppenbart? Att det inte är svårt att räkna ut var den kvinnliga arrogansen kommer ifrån. Kvinnor hyllas av media och höjs upp som ofelbara av samhället. Hela samhället handlar egentligen om vad kvinnor vill och inte vill, och om hur livet ska göras så bra som möjligt för kvinnan.

Den där blondinen i bilden bedöms med samma mått som kvinnor bedömer män, och då blir hon ytterst oattraktiv. Men i verkligheten struntar män i sådant och hon ses som en attraktiv kvinna som de flesta skulle vilja ligga med.
Senast redigerad av checkthisout. 2014-05-28 kl. 14:53.
Citera
2014-05-28, 14:55
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Kvinnor är absolut inte sämre än män på alla sätt och vis. Vi bra på olika saker.

Just därför som det är tråkigt att partier som FI och MI skapas. Det splittrar bara könen.

Kvinnor och män ska bilda familj och älska varandra, inte kriga mot varandra.

Strid tillbaka eller gå under!
Citera
2014-05-28, 15:03
Medlem
Om det kommer nån som frågar "Varför finns det här partiet om de vill samma sak som F!?" eller liknande. Jag mailade dom och frågade vilken syn på politiken de hade och de sa liberalister. Alltså F! är vänster/Kommunister och M! är liberalister. Ser ni skillnaden?
Citera
2014-05-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ja WOW! det är ju hela 0,001 % av Sveriges befolkning! Hur många mandat i EU blir det?
Hahaha, problem med matte? Det förvånar mig inte, kvinnor har tydligen svårt med det, menar forskare.
Citera
2014-05-28, 15:09
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Så män är och har aldrig varit förtryckta då? Vem är det som har övertaget på partnersmarknaden? Vem är det som har diskriminerade lagar emot sig? Vem får mindre betalt och mindre uppmärksamhet p.g.a sitt kön? Det ses heller inte lika allvarligt då en man blir slagen som då en kvinnor blir slagen.

På vilket sätt blir kvinnor förtryckta?
Haha! Mindre betalt? Får vi? Shit! Det får du föra i bevis.
Citera
2014-05-28, 15:19
Medlem
1. Hur röstar jag på Maskulint Initiativ i nästa väl?
2. Hur många röster behöver vi för att få fler än FI?
Citera
2014-05-28, 15:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Man bör läsa flera än EN bok, vilket jag gissar att du inte gjort.

Kvinnor begår färre självmord, slipper till arbetsplatser genom kvotering (alltså inte "lika insats, lika lön"), uppmuntras att studera medan män uppmuntras att bli bråkiga i skolan, kvinnor är mer sällan i utanförskap, kvinnor blir inte lika ofta utsatta för våld, kvinnor lever längre, kvinnor jobbar generellt sett på mycket säkrare arbetsplatser än männen, kvinnor vinner vårdtvister i 99% av fallen, kvinnor diskrimineras inte av den påstådda "lika lagen för alla".

Jag kunde fortsätta, men jag orkar inte. Om du seriöst påstår att KVINNOR vore en utsatt grupp i DAGENS SVERIGE så har du uppenbarligen inte haft ögonen uppe på länge.
en bok i ämnet. typ om heteronormativitet.

men det är väldigt positivt att vi är överens om en sak. manligheten idag är inte allt för lyckad, män behandlas på ett vis så att vi generellt blir bråkigare i skolan. det är därför genus är viktigt i skolan, vi måste förändra mansrollen.
Citera
2014-05-28, 15:24
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Du kan ju skriva partiets namn på ett tom röstsedel.
Väldigt många antar jag.
Citera
2014-05-28, 15:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Tycker personligen att det finns andra etablerade partier som gör mer nytta och behöver rösterna bättre. Däremot tycker jag det är ett bra initiativ med en FB-grupp som eventuellt kan bli någon typ av förening som motpol till extremfeminismen. Vill man vara konspiratorisk kan det vara så att det är Jan Helin som ligger bakom M! för att splittra t.ex. SD, så både M! och SD hamnar under 4%-spärren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in