2014-05-28, 15:09
Medlem
Hej!

Jag har massvis med olika ingredienser hemma, men jag kommer inte på vad jag kan baka! Jag vet det vanliga jag skulle kunna baka; sockerkaka, muffins, kladdkaka. Men jag är ute efter någonting speciellt, lite udda. Det får också gärna vara något recept där man kan dekorera (så jag får använda min nya sprits! ) Det behöver dock inte vara till många personer!

Det här är alla ingredienser jag har hemma:

Strösocker
Kakao
Bakpulver
Ljus sirap
1 ägg
Margarin
Vanlijsocker
Vaniljextrakt
Vaniljstång
Vetemjöl
Blockchoklad (ljus och vit)
Kokosflingor
Mjölk
Havregryn
Florsocker
Gelatinpulver
Brunt farinsocker

Bakformer jag har:

2 st runda springformar 24cm

1 st muffinsform för 12 medelstora muffins

1 st avlång bakform

3 långpannor

Hoppas att ni kan komma med några bra idéer! Det är ju så kul att baka
Citera
2014-05-28, 15:20
Medlem
MellanslagX2s avatar
Just med tanke på att du inte hade så många ägg blir det nog svårt att baka något speciellt, flesta bakrecept behöver 2-4 ägg typ. Har du ingen möjlighet alls att köpa ett paket med ägg?

Chokladdoppade chokladbollar kanske?
Citera
2014-05-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellanslagX2
Just med tanke på att du inte hade så många ägg blir det nog svårt att baka något speciellt, flesta bakrecept behöver 2-4 ägg typ. Har du ingen möjlighet alls att köpa ett paket med ägg?

Chokladdoppade chokladbollar kanske?

Jo, det skulle jag kunna göra, kostar ju inte så mycket! Bra idé!
Citera
2014-05-28, 15:48
Medlem
MellanslagX2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalLover92
Jo, det skulle jag kunna göra, kostar ju inte så mycket! Bra idé!

Bra, för då blir alternativen ännu fler

Du ville inte göra kladdkaka men det finns så mycket man kan göra med just kladdkakor! Toscakaka/rutor tillexempel, du kan använda kladdkakan som botten, smakar ljuvligt!

Finns ju även andra recept som är enkla att baka: muffins, Kärleksmums, tigerkaka, mjuk pepparkaka, sockerkaka, Brownies innehållande choklad, cupcakes med glasyr (här kan du använda din nya sprits). Om du har bär eller frukt hemma så kan du göra en paj
Citera
2014-05-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellanslagX2
Bra, för då blir alternativen ännu fler

Du ville inte göra kladdkaka men det finns så mycket man kan göra med just kladdkakor! Toscakaka/rutor tillexempel, du kan använda kladdkakan som botten, smakar ljuvligt!

Finns ju även andra recept som är enkla att baka: muffins, Kärleksmums, tigerkaka, mjuk pepparkaka, sockerkaka, Brownies innehållande choklad, cupcakes med glasyr (här kan du använda din nya sprits). Om du har bär eller frukt hemma så kan du göra en paj

Oj vad många tips! Mjuk pepparkaka och tigerkaka låter lite lockande! Tack för tipsen!
Citera
2014-09-15, 11:31
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalLover92
Hej!

Jag har massvis med olika ingredienser hemma, men jag kommer inte på vad jag kan baka! Jag vet det vanliga jag skulle kunna baka; sockerkaka, muffins, kladdkaka. Men jag är ute efter någonting speciellt, lite udda. Det får också gärna vara något recept där man kan dekorera (så jag får använda min nya sprits! ) Det behöver dock inte vara till många personer!

Det här är alla ingredienser jag har hemma:

Strösocker
Kakao
Bakpulver
Ljus sirap
1 ägg
Margarin
Vanlijsocker
Vaniljextrakt
Vaniljstång
Vetemjöl
Blockchoklad (ljus och vit)
Kokosflingor
Mjölk
Havregryn
Florsocker
Gelatinpulver
Brunt farinsocker

Bakformer jag har:

2 st runda springformar 24cm

1 st muffinsform för 12 medelstora muffins

1 st avlång bakform

3 långpannor

Hoppas att ni kan komma med några bra idéer! Det är ju så kul att baka
Jag ser ett recept på dajm/daim, 3 långpannor hemlagad dajm, räcker långt till ett barnkalas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in