• 1
  • 2
2014-05-28, 14:04
Medlem
Hej Flashback,

Mitt första inlägg här någonsin så vet inte om jag placerat det rätt

Min tjej skulle ut och rida för ett tag sedan och när hon skulle ta ut hästen ur sitt stall så slog hästen till henne rätt hårt så hon fick en rejäl blåtira på ena ögat samt att ögonvitan blev röd.
(Jag var inte med när detta hända så detta är hennes beskrivning av vad som hända).

Så när min tjej kom till jobbet senare så frågade de ju självklart vad som hade hänt och min tjej berättade då om hästen och försökte då skämta bort det lite eftersom att hon skämdes för hur hon såg ut.

Men igår när min tjej satt på jobbet ringde polisen och berättade att dom hade fått in en anmälan/tips om att hon blivit misshandlad hemma av mig (polisen nämnde mig vid namn). Så sa dom att min tjej inte behövde säga eller berätta något för polisen för det skulle inte spela någon roll då det är upp till åklagarn ifall dom vill ta detta fall vidare eller lägga ner.

Min tjej blev självklart helt ställd av detta och började misstänka att det var hennes chef som låg bakom denna anmälan.
Och mycket riktigt är det så. Hennes chef hade tagit henne åt sidan på slutet av dagen och berättat att hon låg bakom detta och så drog hon historier om att hon hade blivit misshandlad av sin exman i flertal år så hon ville försäkra sig om att det inte var så i detta fall. Så frågade hon ännu en gång om det var något min tjej ville berätta nu men självklart sa min tjej att det inte fanns något nytt att berätta då hon redan hade berättat om hästen.

Min tjej och jag är rätt skärrade över detta då vi inte riktigt vet vad som händer och för att vi inget kan göra åt denna grej.

Polisen hade även sagt att nästan alla fall läggs ner men att om det skulle vara någon ny åklagare så fanns det en större risk till att dom ville ta detta fall vidare.

Dom skulle återkomma inom en vecka med svar ifall det läggs ner eller ej.

Så vad tror ni Flashback?
Finns det något vi kan göra?
Citera
2014-05-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starbucks11
Hej Flashback,

Mitt första inlägg här någonsin så vet inte om jag placerat det rätt

Min tjej skulle ut och rida för ett tag sedan och när hon skulle ta ut hästen ur sitt stall så slog hästen till henne rätt hårt så hon fick en rejäl blåtira på ena ögat samt att ögonvitan blev röd.
(Jag var inte med när detta hända så detta är hennes beskrivning av vad som hända).

Så när min tjej kom till jobbet senare så frågade de ju självklart vad som hade hänt och min tjej berättade då om hästen och försökte då skämta bort det lite eftersom att hon skämdes för hur hon såg ut.

Men igår när min tjej satt på jobbet ringde polisen och berättade att dom hade fått in en anmälan/tips om att hon blivit misshandlad hemma av mig (polisen nämnde mig vid namn). Så sa dom att min tjej inte behövde säga eller berätta något för polisen för det skulle inte spela någon roll då det är upp till åklagarn ifall dom vill ta detta fall vidare eller lägga ner.

Min tjej blev självklart helt ställd av detta och började misstänka att det var hennes chef som låg bakom denna anmälan.
Och mycket riktigt är det så. Hennes chef hade tagit henne åt sidan på slutet av dagen och berättat att hon låg bakom detta och så drog hon historier om att hon hade blivit misshandlad av sin exman i flertal år så hon ville försäkra sig om att det inte var så i detta fall. Så frågade hon ännu en gång om det var något min tjej ville berätta nu men självklart sa min tjej att det inte fanns något nytt att berätta då hon redan hade berättat om hästen.

Min tjej och jag är rätt skärrade över detta då vi inte riktigt vet vad som händer och för att vi inget kan göra åt denna grej.

Polisen hade även sagt att nästan alla fall läggs ner men att om det skulle vara någon ny åklagare så fanns det en större risk till att dom ville ta detta fall vidare.

Dom skulle återkomma inom en vecka med svar ifall det läggs ner eller ej.

Så vad tror ni Flashback?
Finns det något vi kan göra?

Slappna av,, om du inte har gjort de ;P så kommer inget hände
Citera
2014-05-28, 14:08
Medlem
Du verkar ju va helt korkad.

Din tjej berättar sanningen = Nedlagt
Citera
2014-05-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallone4
Du verkar ju va helt korkad.

Din tjej berättar sanningen = Nedlagt

Möjligt att jag beter mig korkat men detta är en helt ny situation för mig så är rätt nojig.
Citera
2014-05-28, 14:13
Medlem
Citat:
Möjligt att jag beter mig korkat men detta är en helt ny situation för mig så är rätt nojig.

Va inte meningen att verka elak men du måste ju förstå att om din tjej talar om precis vad som har hänt och håller fast vid det så kan det inte hända något. Skulle det på något sätt gå vidare kommer det ändå dö ut efter ett tag.

Eftersom du är "nojjig" av dig så är du säkert skötsam i övrigt och folk runt omkring kan påverka en del och berätta hur du är som person om något skulle krångla. Det brukar vägas in.

Så ta det lugnt
Citera
2014-05-28, 14:32
Medlem
ThingThings avatar
Ska inte vara några problem, bara att ta det lugnt och lösa det genom att fortsätta berätta hur det faktiskt gick till om det skulle bli något av det, precis som andra har skrivit.

Så kan ni båda vara glada och uppskatta att tjejens chef bryr sig om dina anställda så som denne gör, så ska man vara mot sina medmänniskor!
Citera
2014-05-28, 14:33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Förstår din noja.
Kan du inte anmäla hennes chef för förtal?

Frågan är ju hur f-nskapet kommer att bete sig fortsättningsvis? Kommer hon att vägra inse sanningen? Kommer hon att vilja rädda ansiktet och fortsätta hävda att "minsann...".
Hur kommer din tjej att fortsättningsvis kunna ha en relation till sin chef?
Citera
2014-05-28, 14:35
Medlem
kinesarsles avatar
Ta det lugnt bara. Det här reder ni ut lätt.

Var inte arg på hennes chef heller. Det kanske var ett något överilat beslut, men tänk om hon hade haft rätt?
Citera
2014-05-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Ska inte vara några problem, bara att ta det lugnt och lösa det genom att fortsätta berätta hur det faktiskt gick till om det skulle bli något av det, precis som andra har skrivit.

Så kan ni båda vara glada och uppskatta att tjejens chef bryr sig om dina anställda så som denne gör, så ska man vara mot sina medmänniskor!

Okej. Men hur stor risk är det ens att detta går vidare?

Och självklart håller jag med om att det är bra att chefen bryr dig.
Citera
2014-05-28, 14:36
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nej.
Citera
2014-05-28, 14:37
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Okej. Men hur stor risk är det ens att detta går vidare?
Omöjligt för oss att svara på. Det beror helt på vad chefen sade. Risken för fällande dom skulle jag dock säga är minimal.
Citera
2014-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Förstår din noja.

Frågan är ju hur f-nskapet kommer att bete sig fortsättningsvis? Kommer hon att vägra inse sanningen? Kommer hon att vilja rädda ansiktet och fortsätta hävda att "minsann...".
Hur kommer din tjej att fortsättningsvis kunna ha en relation till sin chef?

Nja att anmäla henne är inget jag är intresserad av. Jag vill bara att skiten ska försvinna så man aldrig mer behöver tänka på det.

Sen förstår ju min tjej varför hennes chef blev misstänksam när hon kom in till jobbet och såg ut som hon gjorde. Men hon tycker även att det är jobbigt att hennes chef inte tror på hennes berättelse om vad som hände och att hon gör hela den här grejen större än vad det behöver vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in