Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-05-28, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hur är det bekräftat?
Ja, genom att valkretsarna är små och att vissa personer tog bilder på sina valsedlar efter att de skrivit namnet på dem och namnen ändå blivit ändrade från litet till stort P. Det är alltså inte jag själv som råkat ut för detta, men åtminstone två andra.

Edit: Nu såg jag att ytterligare två personer bekräftar att de har stavat partinamnet korrekt men att det blivit registrerat som "Svenkarnas parti".
Senast redigerad av Kakafonisk 2014-05-28 kl. 13:50.
Citera
2014-05-28, 13:48
Bannlyst
Svenskarnas parti inleder Almedalsveckan.

https://www.realisten.se/2014/05/27/svenskarnas-parti-inleder-almedalsveckan/
Citera
2014-05-28, 13:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakafonisk
Ja, genom att valkretsarna är små och att vissa personer tog bilder på sina valsedlar efter att de skrivit namnet på dem och namnen ändå blivit ändrade från litet till stort P. Det är alltså inte jag själv som råkat ut för detta, men åtminstone två andra.
Valfusk alltså. Intressant. Frågan är hur organiserat det är.
Citera
2014-05-28, 14:26
Medlem
Citat:

Edit: Nu såg jag att ytterligare två personer bekräftar att de har stavat partinamnet korrekt men att det blivit registrerat som "Svenkarnas parti".
Jag var nog också ensam om att rösta på SvP i min kommun och vad jag kan se så ser rösten ut att vara registrerad korrekt nu. Hade blivit sjukt irriterad om någon demokrati-tant hade sabbat min röst.
Citera
2014-05-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Oväntat att du skulle räkna ihop alla röster som olika skrivningar av Enhet fått men inte göra samma sak gällande SvP, din bittra stackare.

Ja, jag missade ju 50 röster där ja, tack för påpekandet. Jag tror inte det förändrade så mycket emellertid.
Citera
2014-05-28, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Ja, jag missade ju 50 röster där ja, tack för påpekandet. Jag tror inte det förändrade så mycket emellertid.
Svenskarnas parti 139 röster
Svenskarnas Parti 55 röster
Svenkarnas parti 39 röster
SvP 8 röster
svenskarnas parti 4 röster

Du missade 106 av 245 röster. Det förändrar ganska mycket.
Citera
2014-05-28, 15:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg

Vad du "tror" är ju fruktansvärt irrelevant eftersom du är så uppenbart partisk att det är skrattretande. Dessutom har du, som redan påpekats, räknat fel.
Citera
2014-05-28, 17:28
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Har du nån källa eller bevis. Vore väldigt kul att se, även om saken i sig kanske inte är så kul.
Men jag har lite svårt att ta vad nån random nazist på flashback skriver som att det är bekräftat valfusk.
Citera
2014-05-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har du nån källa eller bevis. Vore väldigt kul att se, även om saken i sig kanske inte är så kul.
Men jag har lite svårt att ta vad nån random nazist på flashback skriver som att det är bekräftat valfusk.
Ja, det kommer publiceras bevis framöver från folk som var öppna med vad de röstade på, tog kort, men som ändå fick sina rättstavade valsedlar ändrade till felstavade. Men du får nog hålla i hatten en stund till, åtminstone tills dess att alla röster blivit slutgiltigt räknade.
Citera
2014-05-28, 17:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
En del av röstsedlarna som lämnades in vid vallokalerna i söndagens val till Europaparlamentet var skrivna för hand. Bland dem finns bland annat partier som inte ställde upp i valet angivna, som nazistiska Svenskarnas parti.

Bland alla dessa valsedlar finns en med ett mycket grovt dödshot av sexuell karaktär riktat mot EU-kommissionären Cecilia Malmström (FP)

Hormedia försöker associera SvP till dödshot
Citera
2014-05-28, 17:34
Medlem
MrSkargards avatar
En ganska lång intervju med SvP:s kandidat Patrik Fridén uppdelad i två klipp:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=5875476
Citera
2014-05-28, 17:39
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat: