2014-05-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gringo1
Perfekt grupp lika korkar som FI jag gillar detta skarpt , finns Pablo Robertis comen`s om FI bandat nånstanns ?

Sen är det väl så att FI anhängarna har " lite problem " med sig själva här och var samt vänstervridna samt ofta tarvar en obskyr sexuell läggning vilken inte är i consensus med vad som betraktas som mer normalt.

Menar du https://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw ?

"Nu blir jag lite upprörd, men vi borde nog släppa det här"

MI2018!
Citera
2014-05-28, 08:44
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickysticky
Det märks tydligt att det är många här inne som aldrig någonsin pratat eller ens rört en kvinna (förutom mamma då lanske). Att inte vara feminist är lika äckligt som att vara rasist. Vet inte varför så många småpojkar idag är rädda för feminism. Om ni måste förtrycka halva befolkningen för att själva ha en chans är ni bara patetiska förlorare.
Du förutsätter att alla kvinnor är förtryckta och det är där hela lögnen ligger. Som kvinna känner jag mig inte det minsta förtryckt och det är inte upp till andra kvinnor att avgöra hur jag ska känna. Feminismen har tjänat ut sig själv och bör avskaffas. Vi bör fokusera på jämställdhet och inget annat.

Maskulint initiativ är ett kul intiativ och kommentarerna där är fantastiskt roliga. Jag ser ett mönster i kommentarerna från nyexaminerade/studerande akademiker som inte har någon som helst livserfarenhet eller verklighetsförankring.
Citera
2014-05-28, 08:44
Bannlyst
Jag gillade gruppen och nu är mitt konto spärrat för externa skadliga program i chrome.

Que?
Citera
2014-05-28, 08:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
behövs verkligen maskulint perspektiv? samhället premierar redan det maskulint kodade. ingenting för mig.

glöm inte detta, http://i.imgur.com/3M6tpI7.jpg

så seriösa är de.
Senast redigerad av Fred Friendly 2014-05-28 kl. 08:48.
Citera
2014-05-28, 08:49
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennyfart
"28 feb Anmälan om registrering av partibeteckning ska ha kommit in till Valmyndigheten om registreringen ska gälla för valen 2014.*2 kap. 1 paragraf"
Enligt valmyndighetens hemsida.

Så NEJ! Eftersom maskulint initiativ startades typ i söndags. Men inför riksdagsvalet 2018 kan de registrera sig.
Skaparna av partiet borde ju haft koll på det innan,jaja nu får vi vänta några år till,förhoppningsvis rinner det inte ut i sanden.
Citera
2014-05-28, 08:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Det är skitsnack.
fast det är det ju inte alls, läs en jävla bok. forskning slår fast att det förhåller sig så. PM:a för boktips.
Citera
2014-05-28, 08:54
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
"28 feb Anmälan om registrering av partibeteckning ska ha kommit in till Valmyndigheten om registreringen ska gälla för valen 2014.*2 kap. 1 paragraf"

Så NEJ! Eftersom maskulint initiativ startades typ i söndags. Men inför riksdagsvalet 2018 kan de registrera sig.

Citat:
Definitionen av ett parti enligt regeringsformen är ”Med parti avses varje sammanslutning eller grupp av väljare, som uppträder i val under särskild beteckning.” Partibeteckningen är det namn som partiet vill ska stå på valsedlarna.

Partier kan registrera sin partibeteckning. Detta är dock inte ett krav för att ställa upp i val. Partiet kan beställa valsedlar utan att ha en registrerad partibeteckning.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/registrera_partibeteckning/index.html

Ja du...
Citera
2014-05-28, 08:56
Medlem
Empexis avatar
Ojdå, många här inne verkar ta M! 100% seriöst. Jag gick in och gillade gruppen eftersom jag snarare anser den vara ett roligt "skämt", skapat med glimten i ögat och vars största mål egentligen är att förlöjliga F!:s politik.
Citera
2014-05-28, 08:58
Medlem
Amarths avatar
Citat:

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/registrera_partibeteckning/

"Partier kan registrera sin partibeteckning. Detta är dock inte ett krav för att ställa upp i val. Partiet kan beställa valsedlar utan att ha en registrerad partibeteckning."
Citera
2014-05-28, 09:09
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
behövs verkligen maskulint perspektiv? samhället premierar redan det maskulint kodade.

Inte alls. Ta exemplet skolan t.ex, där pojkar ständigt missgynnas.
Citera
2014-05-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empexi
Ojdå, många här inne verkar ta M! 100% seriöst. Jag gick in och gillade gruppen eftersom jag snarare anser den vara ett roligt "skämt", skapat med glimten i ögat och vars största mål egentligen är att förlöjliga F!:s politik.

Samma här, jag skulle aldrig kunna tänka mig att rösta på dem. Men jag skrattade högt samtidigt som jag bjöd in mina mest antifeministiskafacebookvänner till sidan.
Citera
2014-05-28, 09:11
Medlem
Glantons avatar
Fantastiskt roligt att man uppmanas att "dela" och "gilla".
"Wow, Mi fick si och så många tusen likes på facebook!" Haha, det gör säkert stor skillnad.
Säga vad man vill om Gudrun Schymans politik (jag är inte vänster, ej heller kvinna), men hon sliter i alla fall, är ute och håller föredrag, snackar med folk, organiserar folk osv.
Ser framför mig välbetalda, feta, övre medelålders män med importfru från Sydostasien & arbetslösa SD-röstande 25-åringar med Volvo-keps vars närmsta kvinnliga kontakt är deras älskade mamma som kommer och städar och lagar mat var tredje dag. Det är dessa personer som klickar "like" på maskulint initiativ. Grattis!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in