2014-05-28, 00:16
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Verkar vara många tonåringar som gillat. Och det förvånar mig inte liksom.
Vi har en generation unga idag som blivit världsmedvetna mitt under både feminazismens boom och en ekonomisk kris att heta duga, och där begrepp som patriarkat framstår som särskilt befängt (med rätta).

Priveligerade män är svårt att hitta bland unga.

Jag gillar mest för att se utvecklingen. Nya saker intresserar mig och ger mig nya hopp om vettiga partier. Fi är inte vettigt för fem före, därför tror jag på detta.
Citera
2014-05-28, 00:16
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Och tappa halva min vänlista och riskera framtida svårigheter att få jobb? Nja.
Du måste ha riktigt kränkta vänner om halva din friendslist försvinner när du klickar "like" på en facebookgrupp.
Citera
2014-05-28, 00:18
Medlem
siisters avatar
Är det samma personer som gjorde gamla sidan som nu har fixat en Facebooksida?
Citera
2014-05-28, 00:18
Medlem
hushlittledarlings avatar
Verkar ju bara vara en plojgrej för folk som gillar att provocera. Var och varannan kommentar är ju;: hahah... gick med för att jag tyckte det var kul!"
"Fan nu blir kärringarna galna!"
"Öhhöhöhh....!"
"häftigt... att folk blir upprörda!"

Det är så här debattklimatet och politiken blivit i Sverige. Ingen tar nånting seriöst längre. Allt är bara "röra om i grytan".

Känns som att allting handlar om "lågpannornas revansch".

M.I är bara ytterligare en klick och like-hora...
Citera
2014-05-28, 00:20
Medlem
Kommer de från FI att gå över till detta parti?

Eller blir det SD som får sätta till?

Eller blir det något annat parti?

Att svara på om det är ett slag för jämställdhet är ju svårt då det ju beror på vad man tycker. Och vad M! tycker. Det finns inget partiprogram än men de kommer väl i sinom tid.
Citera
2014-05-28, 00:20
Medlem
Gamlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Du måste ha riktigt kränkta vänner om halva din friendslist försvinner när du klickar "like" på en facebookgrupp.

Jo, men är det inte så det är inom vänsterpackets olika falanger? "Antirasister", "antifascister", och alla andra anti-grupperingar! Tycker du inte som de tycker att du ska tycka så är du deras fiende!
Citera
2014-05-28, 00:21
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Ja, men att vara kränkt är ju snarare regel än undantag i dagens svenska folksjäl. Jag har även många kvinnor på facebook, många uttalade feminister (eftersom jag själv sett mig själv som det en gång i tiden)

Det är dock möjligt att de skulle tro att jag gillar av rent ironiska skäl och därav behåller mig...
Citera
2014-05-28, 00:23
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Utveckla!?

Ja, du har ju breiv...

(Why bother?)
Citera
2014-05-28, 00:24
Medlem
LagomSnigels avatar
Maskulint initiativ - Kom i kontakt med din inre Hitler
Citera
2014-05-28, 00:24
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamling
Jo, men är det inte så det är inom vänsterpackets olika falanger? "Antirasister", "antifascister", och alla andra anti-grupperingar! Tycker du inte som de tycker att du ska tycka så är du deras fiende!
Så är det väl. Man får nog erkänna att anledningen till denna grupp är för att vänsterextremister har hijackat ordet feminism och jämställdhet, i grunden positiva ord för de flesta. Och när man väl drar en lättnads suck för att det finns lite hopp kvar i världen, så attackerar dem åter igen. Men, det får de väl göra i så fall.
Citera
2014-05-28, 00:26
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ja, men att vara kränkt är ju snarare regel än undantag i dagens svenska folksjäl. Jag har även många kvinnor på facebook, många uttalade feminister (eftersom jag själv sett mig själv som det en gång i tiden)

Det är dock möjligt att de skulle tro att jag gillar av rent ironiska skäl och därav behåller mig...
Gilla "satanistiskt initiativ" också så verkar du nog i alla fall lite ambivalent.
Citera
2014-05-28, 00:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte ens Wiki länken som ska förklara partinamnet får visst vara ifred för arga kränkta kvinnor. Så här stod innan det rättades till.

Citat:
Maskulinism eller maskulism är ett påfund som sägs ska avse den politiska och kulturella rörelse som syftar till att få lika politiska, ekonomiska och sociala rättigheter för pojkar och män som för flickor och kvinnor. Dessa områden omfattar bland annat värnplikt, vårdnad av barn, underhållsbidrag, och lika lön för lika arbete och ibland lika mycket arbete för samma lön. Det betyder i grunden ingenting, just för att feminism står för jämlikhet och inte att kvinnor ska ha makten. Maskulinism är då samma sak, fast ett annat ord för det. Feminism är för att män i regel har lättare att få jobb, får högre lön och blir betraktad som det större könet på fysiskt och psykiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in