Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Du är alltså glad för att den här gruppen får likes. Får man fråga varför det är bra att den här gruppen går många likes på facebook?
Får jag fråga, varför inte? Har du läst vad det står på sidan? "Låt människan ta plats, inte könen", tycker jag är ett väldigt uppfriskande ord i ett mediaklimat där ingen kritik alls läggs mot F!. Ett parti som snuddar på kommunism, men som det endast röstas friskt på för att folk tycker att jämstäldhet är bra. Problemet med F!'s "jämställdhet" är att det inte riktar mot jämställdhet. Deras partiprogram handlar bl.a. om att lägga mer pengar till forskning om kvinnliga arbetsskador, även om det är män som står för 95% av arbetsskadeolyckor. Finns väl inga problem där?
Det är också mycket komiskt att de vill kvotera in kvinnor i styrelser, men samtidigt är det minst jämställda partiet bland alla andra riksdagspartiet. F! är ett pajasparti, men eftersom ingen orkar läsa deras partiprogram så röstar de på det ändå.
M! är inte för mäns rätt, utan för allas rätt. Sen ska jag tillägga att jag inte ser detta som något som mer än att faktiskt skapa lite debatt gällande F! usla jämställdhetspolitik, som i mina ögon gör att kvinnan får än en mer offerroll än vad hon redan har idag. Det är invidualism som gör att män inte anses vara lika styrda av olika saker, och genom att låta kvinnor bli mer invidualistiska så blir samhället automatiskt mer jämställt. F! vill precis tvärtom, män är djur och kvinnor är förtryckta, punkt slut.
Men som sagt, att det ska bli ett seriöst parti att rösta på ser jag som högst tveksamt, och jag hade troligen inte röstat på det även om det fanns. Mer ändock. Dessutom erkänner jag att Twitter är ganska roligt att bevaka i dagsläget, #Maskulint Initiativ rekommenderar jag.