2014-05-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Börjar tvivla på att det går att vara carry när man junglar. Senaste matchen var hemsk. Både top och bot börjar feeda direkt och hotar att rapportera mig eftersom jag bara gankat 1 gång, när klockan står på 3.50 Samma visa varje match alla lanes som feedar börjar gnälla på junglaren och kräver att man ska campa alla 3 lanes samtidigt hela matchen oavsett hur pushade de är.

Det är sjukt svårt att vara göra nått som djunglare när alla lanes feedar. Har ni några tips på vad man kan göra som djunglare när laget är dåligt?

Fick precis en kort ban eftersom jag lämnade ett game där alla mina 4 medspelare valde jungle och smite utan att bry sig om pick order

Det bästa du kan göra är att ta rollen som behövs och skita i att jungla, alltså oftast köra support. Sen låtsas du bara att du är en dagisfröken och försöker få skitungarna på bra humör. Sättet man förlorar games (allt under hög diamond i alla fall, vet inte om högre) är p.g.a. att någon börjar flamea/trolla.
Citera
2014-05-27, 18:17
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Det bästa du kan göra är att ta rollen som behövs och skita i att jungla, alltså oftast köra support. Sen låtsas du bara att du är en dagisfröken och försöker få skitungarna på bra humör. Sättet man förlorar games (allt under hög diamond i alla fall, vet inte om högre) är p.g.a. att någon börjar flamea/trolla.

Brukar spela en del support men man känner sig så sjukt maktlös när ens ADC är dålig. Har spelat mycket Taric på sistone och på de senaste 20 matcherna har jag mött 2 vettiga ADCs resten bara feedar även i de matcher där jag själv spelar riktigt bra. Slutar alltid med att jag måste slösa all min mana och bränna summoners för att ens hålla min ADC vid liv.

Vet vad du menar men jag flamar verkligen aldrig. Oavsett hur dåliga min lagkamrater är så är jag inte en sån som snackar en massa skit i chatten.

Har helt tappat tron på spelet efter att jag fick en ban då jag lämnat i champion select 2 ggr. Ena gången då alla i laget medvetet trollpickar jungle bara för att jävlas. Andra gången för att flamandet började direkt och två i laget lovade att de skulle trolla hela matchen eftersom de inte fick de champs de ville ha
Senast redigerad av PrinceMeandor 2014-05-27 kl. 18:23.
Citera
2014-05-27, 21:28
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Brukar spela en del support men man känner sig så sjukt maktlös när ens ADC är dålig. Har spelat mycket Taric på sistone och på de senaste 20 matcherna har jag mött 2 vettiga ADCs resten bara feedar även i de matcher där jag själv spelar riktigt bra. Slutar alltid med att jag måste slösa all min mana och bränna summoners för att ens hålla min ADC vid liv.

Vet vad du menar men jag flamar verkligen aldrig. Oavsett hur dåliga min lagkamrater är så är jag inte en sån som snackar en massa skit i chatten.

Har helt tappat tron på spelet efter att jag fick en ban då jag lämnat i champion select 2 ggr. Ena gången då alla i laget medvetet trollpickar jungle bara för att jävlas. Andra gången för att flamandet började direkt och två i laget lovade att de skulle trolla hela matchen eftersom de inte fick de champs de ville ha
beroende på vilken elo du kör kan du ju alltid köra morgana support, väldigt lätt och carrya med. vill du vara safe och kunna bära din adc även om han är totalt efterbliven kör du leona, ez win
Citera
2014-05-27, 21:34
Medlem
Tips på en top-laner att carrya med i silver? Vill kunna dominera min lane så mycket som möjligt så att junglern kan fokusera på de andra i laget. Jag kör mycket Renekton atm men känner att han kan bli kontrad lite för enkelt.

TIPS?
Citera
2014-05-27, 21:37
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janita
Tips på en top-laner att carrya med i silver? Vill kunna dominera min lane så mycket som möjligt så att junglern kan fokusera på de andra i laget. Jag kör mycket Renekton atm men känner att han kan bli kontrad lite för enkelt.

TIPS?

Vafan kontrar renekton? Spela renekton, han är precis det du vill ha.
Citera
2014-05-27, 21:38
Medlem
thewasteds avatar
Citat:

TIPS?

Riven/shyvana
Citera
2014-05-27, 21:46
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
beroende på vilken elo du kör kan du ju alltid köra morgana support, väldigt lätt och carrya med. vill du vara safe och kunna bära din adc även om han är totalt efterbliven kör du leona, ez win

Jo det kan man ju. Morgana har varit min main länge så jag är lite trött på att spela henne bara även om hon helt klart är stark i dagens meta. Leona är sjukt OP men hon är också bannad ganska ofta så det känns lite ovärt att skaffa henne.
Citera
2014-05-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Vafan kontrar renekton? Spela renekton, han är precis det du vill ha.
Haha, mjo. Spelade nyss honom och gick 9-3. Men det känns ändå som att vissa champions kontrar han 1v1. Har t.ex haft problem mot Trundle, Garen, Pantheon..
Citera
2014-05-27, 22:20
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewasted
Riven/shyvana
Kräver ju dock att man är väldigt duktig med Riven för att kunna carrya, spelar lite mindre roll med Shyvana för hon är så .. sjukt bra just nu men ja.
Citat:
Haha, mjo. Spelade nyss honom och gick 9-3. Men det känns ändå som att vissa champions kontrar han 1v1. Har t.ex haft problem mot Trundle, Garen, Pantheon..
Varken Garen eller Pantheon countrar nog Renekton speciellt hårt, trundle countrar honom i lategame men det gör å andra sidan väldigt många scaling toplaners.
Citera
2014-05-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kräver ju dock att man är väldigt duktig med Riven för att kunna carrya, spelar lite mindre roll med Shyvana för hon är så .. sjukt bra just nu men ja.

Varken Garen eller Pantheon countrar nog Renekton speciellt hårt, trundle countrar honom i lategame men det gör å andra sidan väldigt många scaling toplaners.
Nä det har du säkert rätt i, det var nog helt enkelt dom som var bättre med deras gubbar än vad jag var med min
Citera
2014-05-27, 22:54
Medlem
Citat:

TIPS?
Prova Ryze, riktigt bra i nuvarande metan
Citera
2014-05-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Prova Ryze, riktigt bra i nuvarande metan
Låter intressant. Kan tänka mig att han dominerar lanen mot svaga melees men hur står han sig mot starkare champions som Garen, Renekton och shyv t.ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in