2014-05-27, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Försåvitt du inte menar dig ha bevis för att Kristoffer är oskyldig till mordet så får du väl åtminstone medge att är han skyldig i verkligheten likväl som i rättsprocessen så är detta lögn från början till slut.

Jag gjorde för övrigt en sökning i tidningarna från dessa dagar innan de stängde sina arkiv och jag kunde åtminstone inte då hitta någon uppgift i dem om att mobilen skulle ha varit avslagen.
Vi diskuterar inte om KJ ljög eller inte, vi diskuterar om KJ medgav en lögn.
Citera
2014-05-27, 20:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Alla i tråden och i domstolen tror saker. Endast GM vet vad som hänt och är den med i tråden så vilseleder den.
KJ har gett en rimlig förklaring i FUP som jag tycker låter rimlig.

Då kan du ju ta och leta reda på tidningsartikeln från de första dagarna efter försvinnandet där det stod att mobilen var avslagen.

Det är ganska anmärkningsvärt att efter över ett år så har fortfarande ett antal i tråden inte lyckats begripa att det som gör allting så otrovärdigt inte är att han aldrig försökte ringa henne (men ljög om det) eller att han deltog som en besatt i söken och gjorde allt han kunde för att få information om var det söktes. Det är diskrepansen mellan dessa båda beteenden som talar ett tydligt språk.

Fast visst, man kan ju skylla denna som andra egendomligheter i hans beteende på att "han har Asperger". Jag orkar inte irritera mig mer på alla amatörpsykologer i tråden som tror de begriper något om denna diagnos, men i själva verket inte begriper att det är ett rent nonsensargument.
Citera
2014-05-27, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då kan du ju ta och leta reda på tidningsartikeln från de första dagarna efter försvinnandet där det stod att mobilen var avslagen.

Det är ganska anmärkningsvärt att efter över ett år så har fortfarande ett antal i tråden inte lyckats begripa att det som gör allting så otrovärdigt inte är att han aldrig försökte ringa henne (men ljög om det) eller att han deltog som en besatt i söken och gjorde allt han kunde för att få information om var det söktes. Det är diskrepansen mellan dessa båda beteenden som talar ett tydligt språk.

Fast visst, man kan ju skylla denna som andra egendomligheter i hans beteende på att "han har Asperger". Jag orkar inte irritera mig mer på alla amatörpsykologer i tråden som tror de begriper något om denna diagnos, men i själva verket inte begriper att det är ett rent nonsensargument.
Diskrepansen är förklarlig. Alla ringde, så det hjälpte inte att KJ ringde också. Men om alla söker så hjälper det att KJ också söker.

Diskrepansen i MB:s beteende är mer svårförklarlig. Han ringde, men sökte inte.
Citera
2014-05-27, 20:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi diskuterar inte om KJ ljög eller inte, vi diskuterar om KJ medgav en lögn.

Jag vet inte vad du anser dig diskutera, men du skriver "men han ljög inte för utredningen" (när det gäller ringningsförsök). Detta påstående är felaktigt om du inte med absolut säkerhet kan belägga att KJ är oskyldig.

Du har lite frågor om lögner från FUP-12 att besvara också.
Citera
2014-05-27, 20:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Diskrepansen är förklarlig. Alla ringde, så det hjälpte inte att KJ ringde också. Men om alla söker så hjälper det att KJ också söker.

Diskrepansen i MB:s beteende är mer svårförklarlig. Han ringde, men sökte inte.

Då frågar jag dig igen: Vilka är "alla" som ringde? Varifrån hade Kristoffer fått uppgiften att telefonen var avslagen?

När försökte Berg ringa Vatchareeya? Jag minns bara ett SMS och två rader på Facebook.
Citera
2014-05-27, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte vad du anser dig diskutera, men du skriver "men han ljög inte för utredningen" (när det gäller ringningsförsök). Detta påstående är felaktigt om du inte med absolut säkerhet kan belägga att KJ är oskyldig.

Du har lite frågor om lögner från FUP-12 att besvara också.
Han ljög inte för utredningen när han sa att han låtsades ringa. Det gäller oavsett om han är skyldig eller inte.
Citera
2014-05-27, 20:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då frågar jag dig igen: Vilka är "alla" som ringde? Varifrån hade Kristoffer fått uppgiften att telefonen var avslagen?

När försökte Berg ringa Vatchareeya? Jag minns bara ett SMS och två rader på Facebook.
Han nämner i förhör alla som han antog ringde VB.

Det var Paternoster som kan ha vilselett mig.
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MB ringde henne fast han visste att hon var död för att maska att han visste.
Du kan ha rätt. Spelar det någon roll?
Citera
2014-05-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Användes BlueStar?

Det kan jag inte svara på men jag såg när dom gick in där för jag kom från tvättstugan i samma veva.
Citera
2014-05-27, 20:55
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Han ljög inte för utredningen när han sa att han låtsades ringa. Det gäller oavsett om han är skyldig eller inte.

Ringde han eller inte? Har inte FU på denna dator så kan inte kontrollera snabbt.
Citera
2014-05-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jaha? Vet du att en fullständig kriminalteknisk undersökning gjordes? I så fall borde det antagligen ha nämnts i fup, vilket det inte gör. Det är möjligt att slasken kan innehålla något, men det vet jag inte.
Om du har fler detaljer får du gärna dela med dig.

Nej jag har ingen aning om vad dom gjorde i bastun. Jag såg dom gå in där, det är allt. Sen har jag även visat förråden och låst upp till dom när en civilklädd polis kom och frågade var dom låg.
Citera
2014-05-27, 21:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Ringde han eller inte? Har inte FU på denna dator så kan inte kontrollera snabbt.
I TR sa han att han ringde någon annan, när han låtsades ringa VB.
Citera
2014-05-27, 21:18
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
Han ringde inte alls, bara låtsades ringa inför vännerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in