Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Moi?
Jag är milt road, och ser fram emot det sk "partiprogrammet" på en facebook sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
ManyMen
Du har ju alltid sagt att män ska ta egna initiativ för sina egna frågor, nu verkar du inte alls lika positivt till de längre.
Exakt!
Om dessa män nu möter problem på grund av sitt kön i samhället, varför mobbas du?
Du är kvinnogrisig som fan nu faktiskt. Du bevisar ju lite saker om varför feminismen är utdaterad. Är du förtryckt och orättvist behandlad hade du haft empati för andra i samma situation..
Eller så är du dum nog att tro att alla kvinnor upplever det du känner och ingen man upplever det män som känner sig orättvist behandlade känner. Dom ljuger eller?
Det är ju inte en manschauvinistisk jargong på sidan direkt.. Skulle säga att den är väldigt empatisk, både mot kvinnor och män. Tror faktiskt detta initiativ skulle kunna göra mer för din sak om jag ska vara ärlig. Jag dömer inte ut det än, det kan vara ett skämt, en motreaktion. Eller så kan det vara så att dessa personer har gått och tänkt på frågorna länge. Vi kan väl vara vuxna ändå. Även fast det kan vara roligt att vara lite så där sexistisk ibland faktiskt. Det håller jag med dig om.