2014-05-27, 15:07
Medlem
Många människor vägrar befatta sig med vuxenlivet. Mobbing är något som endast barn sysslar med. På senaste tid har vi ju dock börjat höra talas om fenomenet "vuxenmobbing", då alltfler "vuxna" inte klarar av att lämna blöjstadiet.

Att betrakta mogna nyanserade politiska ståndpunkter som invandringsrestriktion och befrämjande av familjevärderingar som rasistiska eller nazistiska är bara barnsligt. Ingen med normal intelligens kan på fullaste allvar mena att det är vare sig rasistiskt eller nazistiskt. Inte ens Expo som är ett propagandaorgan för extremvänster anser att SD är detta utan föredrar epitet främlingsfientligt.

En annan intressant punkt att nämna är att dessa människor tror att någon bryr sig om vem dom tar bort på sin vänlista på Facebook. Faktum är att ingen bryr sig. Det finns en övertro till ens åsikts betydelse som pekar på låg emotionell mognadsnivå.

De som använder sig av appen har alltså låg mognadsnivå och är troligen inte särskilt viktiga människor som samhället är beroende av utan någon form av dussinmänniskor. Möjligen en viss överrepresentation av otacksamma bidragsfall.

Detta är alltså bara ytterligare en idiottrend som vi alla gör bäst i att ignorera och fort glömma bort, så att våra viktiga hjärnor kan rikta uppmärksamhet åt mer betydelsefulla fenomen i vår omgivning.
Citera
2014-05-27, 15:11
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det för "vänner" som inte accepterar att man har en avvikande politisk åsikt? Är det verkligen "vänner" man vill ha? Vidrigt är det. Ännu har ingen vän sagt upp bekantskapen med mig trots att jag röstar på SD. Vad är det för "folk" ni umgås med?
Nu finns det faktiskt inga kriterier för vad som är avvikande eller inte. Jag finner dagens vänsterpolitik krånglig och i många fall underlig, och jag har varit "medlem" sen födseln i princip.
Citera
2014-05-27, 16:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag röstar inte SD men tycker det verkar lite omoget. Vi sticker fingrarna i öronen "lalalalajagärengodmänniskalalala". Det är mer än tio% av befolkningen som kommit fram till att SD motsvarar deras åsikter bäst. Varför inte prata med dem och tala dem tillrätta? Är alla andra för en helt fri invandring? Såpass fri att man börjar inkvartera flyktingar i svenska hem? Det skulle bli billigast och Sverige har bland det högsta m2/person i Europa. Det är en lösning jag är för. Alla som är mot är rasister.

Låter som en bra lösning, med p.k-extremisternas egen retorik så blir de rasister omgående om de vägrar, vilket de kommer att göra.
Citera
2014-05-27, 17:22
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
nazisten Jimmie.
Jovisst...
Citera
2014-05-27, 17:25
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Javisst, vänstern har ju alltid varit både antiintellektuell och antidemokratisk. Klart som fan att dom inte vill ha med oliktänkande att göra. Dom kan ju bli upplysta.

Som svar på din trådstart: Ja, detta är en form av häxjakt.

PS, är inte sverigedemokrat och röstade inte på dom. Men denna häxjakt måste ta slut. Den riskerar att hota demokratin om den går längre än vad den gått nu. Redan idag finns det folk som är rädda för att rösta på SD för att dom vet att det finns folk som kommer "ta hand" om dom ifall det kommer ut att dom sympatiserar med dessa...
Senast redigerad av MasketPuppeteer 2014-05-27 kl. 17:28.
Citera
2014-05-27, 18:03
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Fast nu är det så att det är det som är sanningen. Du sitter bara som Iraks gamla utrikesminister och säger "no worries" fastän pansarvagnarna rullar in i bild.

Snälla. SD påminner om ett lite konservativt sosseparti med vissa borgerliga inslag. Det är helt absurt, vi skulle se våld från partiet och fotfolket. Tänk Gyllene Gryning för att få perspektiv. Som det är nu så är det radikala våldsgrupper från vänsterhållet som står för våldet och eftersom företrädare från vänsterpartiet stödjer detta ser man ett mycket större hot från den kanten i så fall.
Citera
2014-05-27, 18:39
Medlem
Zot^s avatar
Har inte facebook, behöver inte 711 kontakter som jag skriver typ några ord till om året men jag tycker ändå det här är extremt löjligt. Vet att några av mina vänner röstade på SD i förra valet, håller inte med dem för fem öre men dem får väl ha vilken politisk åsikt dem vill. Vi struntar i att snacka politik när vi umgås bara helt enkelt.
Citera
2014-05-27, 19:28
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Har inte facebook, behöver inte 711 kontakter som jag skriver typ några ord till om året men jag tycker ändå det här är extremt löjligt. Vet att några av mina vänner röstade på SD i förra valet, håller inte med dem för fem öre men dem får väl ha vilken politisk åsikt dem vill. Vi struntar i att snacka politik när vi umgås bara helt enkelt.

Då är det hög tid att börja snacka politik. Det är en farlig väg att gå om man gör sverigedemokrater till en slags missförstådda martyrer som känner sig tvingade att radikaliseras och gå sin egen väg. Jag är själv kommunist och har massor med vänner och släktingar som är sverigedemokrater och vi har inga som helst problem med att föra politiska diskussioner. Eftersom jag bor i ett invandrarområde kan jag också känna igen mig i många av deras resonemang. De har faktiskt mycket bättre koll på hur situationen i Sverige ser ut jämfört med politiker och journalister som bor i helsvenska områden.
Citera
2014-05-27, 19:40
Medlem
Brutalochsnellhahas avatar
hehe är det odemokratiskt att dumpa någon nu? Ni börjar bli lite väl klängiga nu. Varför kan ni inte acceptera att en del inte vill ha att göra med er?
Citera
2014-05-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutalochsnellhaha
hehe är det odemokratiskt att dumpa någon nu? Ni börjar bli lite väl klängiga nu. Varför kan ni inte acceptera att en del inte vill ha att göra med er?

För att vad man än gör, som inte är att rösta på SD, är odemokratiskt enligt dem. Kränkta vita män, helt enkelt.
Citera
2014-05-27, 20:05
Medlem
Fick den där länken i min feed, med mitt namn under.

Att någon säger upp kontakten för att man röstar på Sverigedemokraterna är numera inte ett tydligt avståndstagande, utan nu ska man säga upp kontakten för att man är med i en grupp på Facebook - av vilken anledning man är med spelar alltså ingen roll. Vad blir nästa steg? Ta bort vänner som inte har like:at Feministiskt Initiativ? Som inte har smällt upp en grön "Vi gillar olika!"-hand på sin profilbild?

Den här febriga paniken har sedan länge blivit en parodi på sig själv, men nu håller den på slå knut på sig själv. Vad i helvete håller vi på med egentligen? Ska vi segregera vårt eget samhälle, för att försöka få bort ett parti som anklagas för att göra precis det?
Citera
2014-05-27, 21:08
Medlem
Perticuss avatar
Jag bär på så mycket vrede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in