Citat:
Ursprungligen postat av
Girasoul
Jaha...
Mitt konto har tydligen blivit kapat och det sexsiffriga beloppet som jag begärt att få uttaget har skickat till ett konto tillhörande en annan person med ett konto i en annan bank än min bank, någon jävla kines med ett konto i Sverige.
Väntar spänt på att höra av TB ikväll, annars blir det samtal till polisen imorgon, då TB inte står under tillsyn av FI.
Har något liknande hänt någon annan som har gjort ett uttag på ett större belopp?
En liten uppdatering för intresseklubben:
Kontot som inte tillhör mig ligger hos Swedbank och hos dem är det bekräftat att ingen överföring av det saknade sexsiffriga beloppet inte har överförts, och jag blev nyss uppringd av Sverigechefen för att prata lite med honom om händelsen och han har bekräftat att ingen transaktion har skett.
Jag har begärt och blivit lovad att få en förklaring på hur i fan det här har kunnat ske, och ser fram emot en sådan senast nu i veckan. Överväger fortfarande om jag ska polisanmäla händelsen, men då riktat mot personen som innehar bankkontot, och inte TB, då det ser ut som att de själva har blivit utsatta för data-intrång, alternativt att kaparen har haft hjälp av en insider.
Kan ju dock vara bra att varna för de som tänker ta ut ett stort belopp, se till att kolla ofta och frekvent hur processen går när ni har begärt ett uttag!
Nej nu tror jag att du pratar strunt!
Du ska ha fått ett SMS eller ett mail om du/någon försöker ändra uppgifter rörande ditt konto!
Sen får du se till att du har ett bra antivirusskydd! Men eftersom trafiken till TB är krypterad är det än mindre troligt att ditt konto har blivit kapat!