2014-05-27, 10:38
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Blev precis automatiskt bannlyst för första gången. Spelade Himmelsdorf (sydspån) med min BC25t och precis efter countdown blir jag rammad av en Leo PTA i egna laget. Jag ber honom vänligt i chatten att ge fan i att krocka med mig eftersom att BCn inte direkt är spelets hårdaste vagn. Det slutar med att han följer efter mig upp på kullen och hela tiden försöker knuffa ut mig framför fiendevagnarna. Till slut tröttnar jag och skjuter två skott i honom och åker ner för berget. Då följer den fege fan efter och försöker skjuta och ramma mig när jag flyr ner över egen bas. Jag jag till slut får ladd bränner jag fyra skott i Leon och blir automatiskt avstängd i 1 timme. Är det verkligen såhär det ska fungera? Att det är helt okej att knuffa ut medspelare och när man försöker försvara sig blir man avstängd?

Sådant blir man redigt förbannad på, jag tål inte folk som skjuter på mig med vilje - jag drar tillbaka en salva omgående om dom skjuter två gånger och jag har aldrig blivit bannad.
Men, igår var det en jädra KV vagn som vänder sig om vid starten och helt sonika sätter ett skott rakt i min vagn, jag rapporterade killen på en gång och skrev det även i chatten, varpå snubben ställer sig helt frågande till varför jag rapporterade honom.
För övrigt hittade jag inget alternativ i rapporteringsfunktionen för "teamdamage" eller "teamkill"......
Citera
2014-05-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Sådant blir man redigt förbannad på, jag tål inte folk som skjuter på mig med vilje - jag drar tillbaka en salva omgående om dom skjuter två gånger och jag har aldrig blivit bannad.
Men, igår var det en jädra KV vagn som vänder sig om vid starten och helt sonika sätter ett skott rakt i min vagn, jag rapporterade killen på en gång och skrev det även i chatten, varpå snubben ställer sig helt frågande till varför jag rapporterade honom.
För övrigt hittade jag inget alternativ i rapporteringsfunktionen för "teamdamage" eller "teamkill"......

Det närmsta man kommer är lagskada och osportsligt uppträdande.

Är det någon som sett några fler guldförsäljare på wot på sista tiden? Det fanns tidigare en eller flera i tier 1.
Citera
2014-05-27, 10:42
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Men rekylfjädrarna som sitter på taket är väl ingen weakspot längre på SP.

Vad jag har vetskap om så är det kupolen och kulsprutan som är weakspots efter ninja nerfen av SP.

Därför använder jag nu bara SP som ren sniper större delen av matcherna.

Enligt tankinspector skall det vara sidorna på tornet samt taket och motorhuven som är weakspots, även viewporten på tornet men den ger väl ingen skada?
Rakt framifrån finns egentligen ingen riktig weakspot utan man får ha tillräckligt med pen helt enkelt.
Därför blir jag lite förbryllad när en annan SP pennar mig rakt framifrån men jag kan inte penna honom.
Citera
2014-05-27, 12:37
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Är du s ä k e r på att det är en E50 du kör? För min är ett monster. Ok, jag skall inte överdriva men den är jäkligt tuff jämfört med mycket annat i samma tier. Känner inte riktigt igen mig i det som händer dig/er?

Troligtvis jag som är kass på att spela med den helt enkelt och utsätter mig för både korseld och mer fara än jag pallar med.

Citat:
Blev precis automatiskt bannlyst för första gången. Spelade Himmelsdorf (sydspån) med min BC25t och precis efter countdown blir jag rammad av en Leo PTA i egna laget. Jag ber honom vänligt i chatten att ge fan i att krocka med mig eftersom att BCn inte direkt är spelets hårdaste vagn. Det slutar med att han följer efter mig upp på kullen och hela tiden försöker knuffa ut mig framför fiendevagnarna. Till slut tröttnar jag och skjuter två skott i honom och åker ner för berget. Då följer den fege fan efter och försöker skjuta och ramma mig när jag flyr ner över egen bas. Jag jag till slut får ladd bränner jag fyra skott i Leon och blir automatiskt avstängd i 1 timme. Är det verkligen såhär det ska fungera? Att det är helt okej att knuffa ut medspelare och när man försöker försvara sig blir man avstängd?

Lustigt nog mötte även jag en jävla idiot till Leo pta i helgen, han knuffade sig framför mig och tog över min position, vilket gjorde mig synlig och jag fick ta emot stryk. Kallade honom ett jävla rövhål och bad fanskapet lägga av. Vilket han inte gjorde och då gav honom ett skott i nyllet som tack och han efter det betedde sig precis som du skrev, blockerade mig, försökte knuffa mig framför fienden etc. Kanske rör sig om samma person, använde mig naturligtvis av samtliga klagomål jag hade, men jag tror faktiskt inte wg rör en fena då de har sitt automatiska system för lagskada och skiter i resten, så länge de får cash, vilket gör att bottar tolereras då de använder sig av premium. Korrupta ryssjävlar i sitt esse.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-05-27 kl. 13:04.
Citera
2014-05-27, 14:40
Medlem
different_trips avatar
Ni får passa er för var ni placerar er

Har själv puttat ut några som sidescrapar intill något så att jag måste gå ut bakom honom för att få ett skott. Fungerar inte alltid om terrängen är kass och man har soviets icke-gunelevation.

Då skriver jag först i chatten, spammar lite så han ser att jag vill något. Backar han då inte så åker han ut. Hade han öppnat upp hade jag kunnat ge stödeld och tagit någon träff för laget.

Men vissa tänker bara "min kill".
Citera
2014-05-27, 15:02
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ni får passa er för var ni placerar er

Har själv puttat ut några som sidescrapar intill något så att jag måste gå ut bakom honom för att få ett skott. Fungerar inte alltid om terrängen är kass och man har soviets icke-gunelevation.

Då skriver jag först i chatten, spammar lite så han ser att jag vill något. Backar han då inte så åker han ut. Hade han öppnat upp hade jag kunnat ge stödeld och tagit någon träff för laget.

Men vissa tänker bara "min kill".
En sidescrapande tank ska inte behöva flytta sig för att du vill fram och skjuta. Han kommer förmodligen försvara hörnet bättre själv när han sidcescrapar än vad ni kan göra tillsammans.

Nu handlade det dock inte om någon slumpmässig situation där han råkade stå bakom mig utan han följde efter med enda syfta att knuffa ut mig framför fienden.
Citera
2014-05-27, 16:22
Medlem
different_trips avatar
Citat:
En sidescrapande tank ska inte behöva flytta sig för att du vill fram och skjuta. Han kommer förmodligen försvara hörnet bättre själv när han sidcescrapar än vad ni kan göra tillsammans.

Nu handlade det dock inte om någon slumpmässig situation där han råkade stå bakom mig utan han följde efter med enda syfta att knuffa ut mig framför fienden.

Man sidescrapar lika bra en bit från hörnet, så att man kan smita mellan och dra av ett skott och backa tillbaka.

Och nej, han försvarar inte hörnet bra ensam när det kommer 2-3 heavys. Tror du verkligen jag vill fram om det handlar om sno en kill eller snipe? Självklart är det i akuta situationer när flera tanks närmar sig och en ska dö innan de når fram till hörnet, för då är det vi som är rökta om de har en död tank att försvara sig bakom. :/
Citera
2014-05-27, 16:42
Medlem
Jag kör ju bara tyska vagnar i WoT så jag skaffade tyska nation flaggan att hänga upp i mitt datorrum.

http://oi62.tinypic.com/ve21xe.jpg

Vad tycks?
Citera
2014-05-27, 16:59
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Man sidescrapar lika bra en bit från hörnet, så att man kan smita mellan och dra av ett skott och backa tillbaka.

Och nej, han försvarar inte hörnet bra ensam när det kommer 2-3 heavys. Tror du verkligen jag vill fram om det handlar om sno en kill eller snipe? Självklart är det i akuta situationer när flera tanks närmar sig och en ska dö innan de når fram till hörnet, för då är det vi som är rökta om de har en död tank att försvara sig bakom. :/
För att täcka LG på bästa sätt bör man stå tight mot hörnet. Många tyska heavies (men även t.ex. IS4an) är omöjliga att penna om de sidescrapar på rätt sätt. Att du tycker någon tar mycket plats ger dig inte rätten att knuffa bort dem. Hitta en ny position eller försök utnyttja att hörnet är säkrat istället. Det känns inte som om du har börjat spela spelet på någon högre nivå än.
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag kör ju bara tyska vagnar i WoT så jag skaffade tyska nation flaggan att hänga upp i mitt datorrum.

Vad tycks?
Smaklöst.
Citera
2014-05-27, 17:12
Medlem
perineums avatar
Citat:

Vad tycks?
Oj, vad du är cool!
Citera
2014-05-27, 17:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
För att täcka LG på bästa sätt bör man stå tight mot hörnet. Många tyska heavies (men även t.ex. IS4an) är omöjliga att penna om de sidescrapar på rätt sätt. Att du tycker någon tar mycket plats ger dig inte rätten att knuffa bort dem. Hitta en ny position eller försök utnyttja att hörnet är säkrat istället. Det känns inte som om du har börjat spela spelet på någon högre nivå än.
Kan bara hålla med. Gör han det rätt (du ser ju snabbt om han tappar hp's eller bara larvbanden när fi skjuter) så spelar det ingen roll om hela deras lag står där på andra sidan. Han håller hörnet. Då är det bara att utnyttja detta istället.

Citat:
Jag kör ju bara tyska vagnar i WoT så jag skaffade tyska nation flaggan att hänga upp i mitt datorrum.... Vad tycks?
Verkligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Från det ena till det andra. Är det någon som kört testservern ännu? Är lite nyfiken på bl.a. den nya kartan.
Hittade denna nya videogenomgång av kartan. Ser helt ok ut tycker jag. "One of the best maps ever" enligt Quickybaby: http://youtu.be/qJx1zd48Y2w
Citera
2014-05-27, 17:52
Medlem
Citat:

Vad tycks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in