2014-05-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Om någon ljuger frekvent gällande avgörande detaljer i en styckmordsutredning ska definitivt misstanke väckas!!
På vilket sätt har det varit frekvent, avgörande, eller ens lögner?
Den enda lögn jag har sett är han MB inledningsvis mörkade sin relation med VB.
Citera
2014-05-27, 15:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
På vilket sätt har det varit frekvent, avgörande, eller ens lögner?
Den enda lögn jag har sett är han MB inledningsvis mörkade sin relation med VB.
Den enda lögn du har sett är den MB har medgivit.
Citera
2014-05-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den enda lögn du har sett är den MB har medgivit.
Vilka lögner har KJ medgivit?
Citera
2014-05-27, 15:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vilka lögner har KJ medgivit?
Inga vad jag vet.
Citera
2014-05-27, 16:14
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför "tar han fel" så ofta
Det är dessutom så oerhört avancerade saker han ljuger frekvent om och som är helt avgörande för målet (enl. Vissa). Skrattretande vad ni hänger upp er på skitsaker!

Den av er i över ett års tid uthängde mannen har andra orsaker än mord till att tänja på sanningen.
Lögnerna från KJ är en sjuk och störd styckmördare äh styckdräpares lögner där orsaken till lögnerna är Mord.

Det är skillnad på skit och pannkaka!
Citera
2014-05-27, 16:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Inga vad jag vet.

Ja, han "glömde" ju att han varit i gula huset och tidpunkt/skäl för googlingen 'hund annatomi' kom han i hovrätten undan med något otroligt svamligt och undvikande svar efter sitt lögnförsök i tingsrätten som ju bidrog till utbrottet mot åklagaren (folk blir som bekant ofta arga när deras lögner avslöjas). Dessutom vet vi ju genom denna lögn - den må sen ha föga betydelse för själva mordutredningen - att han KAN ljuga helt oberört. Det förekom ju i början i tråden amatörpsykologiska teorier om aspergares oförmåga att ljuga, men den gode Kristoffer drog sin lögn utan minsta darr på stämman han.

Annars är det inte så konstigt att han inte behövt medge några lögner eftersom hans strategi i förhören hos både polisen och domstolen konsekvent var att ha många spännande detaljer att berätta om saker som inte kunde kontrolleras mot tredje part, men lida av nära nog amnesi i allt som ev. kunde kollas upp.
Citera
2014-05-27, 16:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, han "glömde" ju att han varit i gula huset och tidpunkt/skäl för googlingen 'hund annatomi' kom han i hovrätten undan med något otroligt svamligt och undvikande svar efter sitt lögnförsök i tingsrätten som ju bidrog till utbrottet mot åklagaren (folk blir som bekant ofta arga när deras lögner avslöjas). Dessutom vet vi ju genom denna lögn - den må sen ha föga betydelse för själva mordutredningen - att han KAN ljuga helt oberört. Det förekom ju i början i tråden amatörpsykologiska teorier om aspergares oförmåga att ljuga, men den gode Kristoffer drog sin lögn utan minsta darr på stämman han.

Annars är det inte så konstigt att han inte behövt medge några lögner eftersom hans strategi i förhören hos både polisen och domstolen konsekvent var att ha många spännande detaljer att berätta om saker som inte kunde kontrolleras mot tredje part, men lida av nära nog amnesi i allt som ev. kunde kollas upp.
Nu svarade jag på frågan om vilka lögner KJ har medgivit. ZegDeg har bara sett den lögn som MB medgav. Vilka fler osanna uppgifter från MB som är lögner eller misstag återstår att se.
Citera
2014-05-27, 16:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som jag skrivit många gånger, jag tror KJ är skyldig men bevisen räcker inte enligt mig.

Man får nog va jävligt naiv om man ska tro allt han säger.
Har hela tiden trott att han döljer något, behöver inte ha med mordet att göra men något jävelskap tror jag att det är.

Hovrätten har inte det här fallet klart för sig, det är helt klart, och jag betvivlar att åklagarna begriper så värst mycket bättre, misstaget att inte pressa obducenten S S-J menar jag är en tydlig indikation på detta. Förmodligen har HR dock klart för sig att man famlar i mörkret och utslaget kan mera liknas vid en ursäkt än en korrekt, rättvisande dom - en bekväm, gyllene medelväg i tron att ha ryggen fri genom en skrivning som vid första påseende verkar oantastlig. Men får Massi Fritz pt blir det garanterat en annan brottsrubricering, och väsentligt skärpt påföljd.
Senast redigerad av MBoudine 2014-05-27 kl. 17:02.
Citera
2014-05-27, 17:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nu svarade jag på frågan om vilka lögner KJ har medgivit. ZegDeg har bara sett den lögn som MB medgav. Vilka fler osanna uppgifter från MB som är lögner eller misstag återstår att se.

Nej knappast eftersom polisutredningen är avslutad och jag antar att herr Berg inte tänker tala ut i tråden och med all sannolikhet heller inte har så mycket att tala ut om som en del tråddeltagare inbillar sig.
Citera
2014-05-27, 17:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hovrätten har inte det här fallet klart för sig, det är helt klart, och jag betvivlar att åklagarna begriper så värst mycket bättre, misstaget att inte pressa obducenten S S-J menar jag är en tydlig indikation på detta. Förmodligen har HR dock klart för sig att man famlar i mörkret och utslaget kan mera liknas vid en ursäkt än en korrekt, rättvisande dom - en bekväm, gyllene medelväg i tron att ha ryggen fri genom en skrivning som vid första påseende verkar oantastlig. Men får Massi Fritz pt blir det garanterat en annan brottsrubricering, och väsentligt skärpt påföljd.

Hon får inte PT, för det finns egentligen inget att meddela PT på. Det borde ju du som enligt egen utsago i praktiken har läst in motsvarande en juridikexamen kunna begripa utan större besvär.
Citera
2014-05-27, 17:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej knappast eftersom polisutredningen är avslutad och jag antar att herr Berg inte tänker tala ut i tråden och med all sannolikhet heller inte har så mycket att tala ut om som en del tråddeltagare inbillar sig.
I så fall förblir det ouppklarat vad som är medveten lögn eller misstag.
Citera
2014-05-27, 17:22
Bannlyst
Citat:

KJ ljög om att han ringt och sökt VB när de letade efter henne. Det visade utredningen. Om han medgivit den lögnen och berättat varför han ljög vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in