2014-05-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det är skrattretande att kalla en förvirrad högerextremist för "svenskar". Skillts vara eller inte vara är bara intressant för likaledes förvirrade antisemiter och ett icke-ämne som används av Putins stövelslickare för att peka på "nazister" i Ukraina. Han stukade lilltån och låg på sjukhus ett tag, ootroligt intressant, allt har den här tråden spammats ned med för att dölja ryssarnas annektering av Krim och den misslyckade planerade invasionen av Ukraina.

Skillt har jobbat med Svoboda och Högra Sektorn:

https://www.motgift.nu/2014/04/svensk-frivillig-torterad-i-ukraina-kommer-att-stanna-kvar/

Personen som knivhögg fyra vänsterpersoner i Malmö har också berättat om sina upplevelser från Ukraina:

https://www.motgift.nu/2014/04/13-med-andreas-carlsson/

En man som heter Robin berättar om sin tid i Ukraina:

https://www.motgift.nu/2014/03/veckans-motgift-6-med-robin-fran-svenska-ukrainafrivilliga/

Svp-anknutna Motgift uppmanade svenska nationalister att resa till Ukraina och hjälpa till:

https://www.motgift.nu/2014/02/frivilliga-till-ukraina/

Så visst har det funnits en hel del svenska nazister på plats och hjälpt till med revolutionen.

Citat:
Är han till exempel din idol?

Absolut inte.
2014-05-27, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/svenska-nynazister-frivilliga-i-ukraina

Mm, men de "svenska nätsajterna" har haft helt fel. De ukrainska nationalisterna samt de svenska nazisterna som reste ner har hela tiden konsekvent kämpat för västlig influens i Ukraina.
2014-05-27, 01:12
Medlem
Citat:
Att en alternativt ett par förvirrade högerextremister ger sig ut på egen hand har absolut ingenting med "Sveriges hemliga inblandning".
Det är konspirationsteori deluxe.
Det är bara toppen på isberget.
2014-05-27, 01:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Svp-anknutna Motgift uppmanade svenska nationalister att resa till Ukraina och hjälpa till:

https://www.motgift.nu/2014/02/frivilliga-till-ukraina/

Så visst har det funnits en hel del svenska nazister på plats och hjälpt till med revolutionen.
Absolut inte.

Varför gillar du inte clownen Skillt? Du som SVP-are stödjer fascisterna och Putin som brukligt är, vad tycker dina kamrater i SVP om Skillt? Är dina åsikter vanliga inom partiet? Vilken "revolution" ser du har inträffat i Ukraina och hur kan du påstå att dessa 3-4 clowner har bidragit med något? Är det för Skillt är så pinsam i pressen eller för att han valt den anti-fascistiska ukrainska sidan istället för Dugins och Putins fascistiska som han inte har ditt gillande? Är ni pro-ryska inom SVP och isåfall hur kan man vara landsförrädare och samtidigt SVP?

Citat:
Själv har jag funderat på att rösta på just Gamov eller Mikael Jansson som jag misstänker är mer radikal än vad som ges uttryck för, med tanke på hans långa tid i SD (han gick väl med i mitten av 90-talet?). Skillnaden är väl att han inte skämmer ut sig med negativa rubriker i pressen.
2014-05-27, 01:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Du lever i en drömvärld. Den självutnämnde härskaren i "Folkrepubliken Lugansk", Valerei Bolotov, har förklarat krig mot ledaren för "Folkrepubliken Donetsk", Denis Pushilin, som han betecknar som en feg förrädare som skall behandlas som en laglös.
https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/central/

Ojojoj, vilket guldkorn. Dessa båda "folkrepubliker" ligger nu i krig med varandra; detta kommer utan tvekan bli slutet för dessa fantasier om Storryssland. Detta rör sig bara om gangsters som slåss om "territorium"...
2014-05-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Varför gillar du inte clownen Skillt?

Jag känner inte Skillt. Men du frågade ifall han var en "idol", vilket han inte är. Han har vissa bra egenskaper, och vissa dåliga egenskaper. Hans aktioner i Ukraina tycker jag inte är bra.

Citat:
Du som SVP-are stödjer fascisterna och Putin som brukligt är, vad tycker dina kamrater i SVP om Skillt?

Jag är inte medlem i Svp. Jag stödjer den östukrainska sidan för att de kämpar emot den CIA-understödda juntan i Kiev.

Citat:
Är dina åsikter vanliga inom partiet?

Ganska. Partiet verkar splittrat i den här frågan. Motgift är dock inte ett direkt Svp-organ skall sägas.

Citat:
Vilken "revolution" ser du har inträffat i Ukraina och hur kan du påstå att dessa 3-4 clowner har bidragit med något?

En USA-understödd revolution som syftar till att undergräva Ryssland och föra in Ukraina i den väst-judiska fållan har skett.

De har inte bidragit särskilt mycket men visst är det oroande att Svp-medlemmen Skillt har hjälpt dem så aktivt, till exempel med att träna soldater.

Citat:
Är det för Skillt är så pinsam i pressen eller för att han valt den anti-fascistiska ukrainska sidan istället för Dugins och Putins fascistiska som han inte har ditt gillande?

För att han har valt fel sida och för att han har ett dåligt track-record inom svensk nationalistisk politik.

Citat:
Är ni pro-ryska inom SVP och isåfall hur kan man vara landsförrädare och samtidigt SVP?

Jag är inte med i Svp. Är man landsförrädare ifall man är pro-Ukraina enligt dig? Verkar inte så.
2014-05-27, 01:30
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
info krig pågår förstås.

DPR press förnekar uppgifter om 200 döda (uppgift vilken skulle ha förekommit i Ukr media), hänvisar till 15-tal skadade på sjukhus..
2014-05-27, 01:35
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Jag är inte medlem i Svp. Jag stödjer den östukrainska sidan för att de kämpar emot den CIA-understödda juntan i Kiev.

Du som ändå verkar vara inne i dom "högerextrema" kretsarna kanske kan svara på mina frågor också.

Rent generellt sett verkar majoriteten av "högerextremister" vara pro-ryska och stödja Putin. Är det inte väldigt ovanligt med högerextremister som inte är pro-ryska i den här frågan och inte stödjer Putin?
2014-05-27, 01:36
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Ukraina har givit den nya presidenten mandat att ta till med hårdhandskarna mot banditerna i öster och återställa landet och dess gränser. Lavrov menar alltså att den Ukrainska staten ska förhandla om sitt eget suveräna territorum med dessa banditer? Inte en chans säger jag! Banditerna ska kapitulera eller krossas, något annat är helt otänkbart. Jag ser inget problem att man sätter in flygvapnet när dessa banditer är beväpnade till tänderna. Ut med packet!
2014-05-27, 01:36
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Strider också i Mauripol rapporterar ItarTass.

Chokladkungen ligger således i - ska visa sig handlingskraftig. Men nu skiter jag i det här och går och lägger mig.
2014-05-27, 01:38
Medlem
Citat:
Du som ändå verkar vara inne i dom "högerextrema" kretsarna kanske kan svara på mina frågor också.

Rent generellt sett verkar majoriteten av "högerextremister" vara pro-ryska och stödja Putin. Är det inte väldigt ovanligt med högerextremister som inte är pro-ryska i den här frågan och inte stödjer Putin?

Jo, det är ganska ovanligt. En stor majoritet av alla "högerextremister" som du kallar det står på den ryska sidan i den här frågan då USA och Väst ses som den stora fienden för de europeiska folken.
2014-05-27, 01:44
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Jo, det är ganska ovanligt. En stor majoritet av alla "högerextremister" som du kallar det står på den ryska sidan i den här frågan då USA och Väst ses som den stora fienden för de europeiska folken.

Då var det som jag fått uppfattningen om, tack för att du tog dig tid att svara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in