Har Tihipko fått stryk?
Kan nämna minst 5 proryska kandidater som var med i valet och ej fått "stryk".
Det enda stryk de fått är stryk i valet Ingen vill ha deras smutsiga korrupta politik. Folket har sagt sitt.
Hur många % fick han??
PS.
Tihipko var medlem i det tidigare regeringspartiet Regionernas parti, men han blev som två andra självständiga kandidater presidentvalet 2014, Oleg Tsariov och Yuriy Boyko, utesluten ur partiet 7 april 2014.
Varför?
"The junta has finally and irrevocably taken the path of crimes against humanity. Battle continues at the Putilov Bridge. The Right Sector fire mortar shells at anything that moves. Massive civilian casualties,” Gubarev wrote on his page." http://en.itar-tass.com/world/733432
Det spelar nog ingen roll vad det är. Om inte Donbass lyckas massmobilisera genom eget folk och genom frivilliga från utlandet, kommer Folkrepublikerna att dö då Putin uppenbarligen inte kommer att gå in. Frågan är dessutom om det finns tillräckligt med vapen.
Svaren lär vi få inom kort.
Ukrainska folket vill inte ha krig, legoknektarna finansierade av Putin och den före detta presidenten, quislingen Janukovitj, har ingen support från folket nej. Varför försöker de ta ett militärt mål som en flygplats? Har "folkrepublikens" media någon förklaring du kan hitta på?
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
En del tjetjenier verkar vara på plats. Något inte ens RT förnekar.
Möjligt att ryssarna tänker gå in med flyg och gå ned med transportplan på flygplatsen? Propagandan och lögnerna om att det är civila som dödas på flygplatsen och andra platser runt Donetsk är hetsk i de ryska nyhetskloakerna så jag tror de har något på gång. Typ de påstår att högra sektorn (haha!) skjuter granater mot civila:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
The Right Sector fire mortar shells at anything that moves. Massive civilian casualties,” Gubbaröv wrote on his page."
USAs president har gratulerat Poroshenko:
Statement by the President on Elections in Ukraine
On behalf of all Americans, I congratulate the people of Ukraine for making their voices heard by voting in their presidential election today. Despite provocations and violence, millions of Ukrainians went to the polls throughout the country, and even in parts of eastern Ukraine, where Russian-backed separatist groups sought to disenfranchise entire regions, some courageous Ukrainians still were able to cast their ballots. We commend the resolve of all those who participated, as well as the efforts of the Ukrainian government to conduct these elections in the face of those threats.
Throughout the last few months, the Ukrainian people have repeatedly demonstrated their desire to choose their leaders without interference and to live in a democracy where they can determine their own future free of violence and intimidation. This election is another important step forward in the efforts of the Ukrainian government to unify the country and reach out to all of its citizens to ensure their concerns are addressed and aspirations met.
The United States looks forward to working with the next President, as well as the democratically elected parliament, to support Ukraine’s efforts to enact important political and economic reforms. We also continue to support Ukraine’s sovereignty and territorial integrity, condemn and reject Russia’s occupation and attempted annexation of Crimea, and remain committed to working with Ukraine and other partners to find a peaceful resolution to the conflict.
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskjuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.
Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknektar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.
__________________
Senast redigerad av Gincan 2014-05-27 kl. 00:22.
Hyllar gör jag knappast. Det är väl lite att ta i.
Men jo, presidenten har fortfarande en del makt, även med 2004-års konstitution.
En del till presidenten ca 10%, och 90% till Julia Tymosjenko (hon som inte van) och hennes Fäderneslandsförbundet...
+ Svoboda+HS+UDAR
De som röstar så här: http://www.liveleak.com/view?i=e54_1401107121
Demokrati...
Möjligt att ryssarna tänker gå in med flyg och gå ned med transportplan på flygplatsen? Propagandan och lögnerna om att det är civila som dödas på flygplatsen och andra platser runt Donetsk är hetsk i de ryska nyhetskloakerna så jag tror de har något på gång. Typ de påstår att högra sektorn (haha!) skjuter granater mot civila:
Håller med, flygplatsens strategiska vikt är ju en alarmerande signal. Men som tur verkar ukrainska styrkor nu ha rensat flygplatsen på terroristerna..... eller jag menar, Högra sektorn har släppt en atombomb på de lokala fredliga demonstranterna.
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.
Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknecktar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.
Tjetjenerna är idag nära allierade med Ryssland och befriade de ryska journalisterna som hade tagits till fånga av CIA-juntan. Jag kan tänka mig att det till en början - i fall det hela fortsätter trappas upp - reser dit fler kossacker (det finns väl? kan serbiska frivilliga tänkas vara ett alternativ?) till östra Ukraina, senare tjetjenska styrkor och i "värsta fall" ryska trupper.
Putin vill förmodligen hålla den ryska armén i renodlad mening utanför det hela så mycket som möjligt.
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskjuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.
Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknektar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.
Är det inte intressant att Putin och pro-ryssar pratar om "fascism" hela tiden, men samtidigt stödjer största delen av högerextremister Putin och pro-ryssarna.
Mycket intressant, kommunister och fascister sida vid sida mot "fascisterna".
Man kan ju fundera vem som är "fascist" egentligen.......
__________________
Senast redigerad av Clayson 2014-05-27 kl. 00:34.