2014-05-27, 00:12
  #8533
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Har Tihipko fått stryk?
Kan nämna minst 5 proryska kandidater som var med i valet och ej fått "stryk".

Det enda stryk de fått är stryk i valet Ingen vill ha deras smutsiga korrupta politik. Folket har sagt sitt.

Hur många % fick han??

PS.
Tihipko var medlem i det tidigare regeringspartiet Regionernas parti, men han blev som två andra självständiga kandidater presidentvalet 2014, Oleg Tsariov och Yuriy Boyko, utesluten ur partiet 7 april 2014.
Varför?
2014-05-27, 00:13
  #8534
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Nazisterna har fått grönt ljus av chokladkungen:

"The junta has finally and irrevocably taken the path of crimes against humanity. Battle continues at the Putilov Bridge. The Right Sector fire mortar shells at anything that moves. Massive civilian casualties,” Gubarev wrote on his page."
http://en.itar-tass.com/world/733432
2014-05-27, 00:17
  #8535
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det spelar nog ingen roll vad det är. Om inte Donbass lyckas massmobilisera genom eget folk och genom frivilliga från utlandet, kommer Folkrepublikerna att dö då Putin uppenbarligen inte kommer att gå in. Frågan är dessutom om det finns tillräckligt med vapen.

Svaren lär vi få inom kort.

Ukrainska folket vill inte ha krig, legoknektarna finansierade av Putin och den före detta presidenten, quislingen Janukovitj, har ingen support från folket nej. Varför försöker de ta ett militärt mål som en flygplats? Har "folkrepublikens" media någon förklaring du kan hitta på?

Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
En del tjetjenier verkar vara på plats. Något inte ens RT förnekar.

Möjligt att ryssarna tänker gå in med flyg och gå ned med transportplan på flygplatsen? Propagandan och lögnerna om att det är civila som dödas på flygplatsen och andra platser runt Donetsk är hetsk i de ryska nyhetskloakerna så jag tror de har något på gång. Typ de påstår att högra sektorn (haha!) skjuter granater mot civila:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
The Right Sector fire mortar shells at anything that moves. Massive civilian casualties,” Gubbaröv wrote on his page."

USAs president har gratulerat Poroshenko:

2014-05-27, 00:19
  #8536
Medlem
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskjuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.

Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknektar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.
__________________
Senast redigerad av Gincan 2014-05-27 kl. 00:22.
2014-05-27, 00:21
  #8537
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Vilka är de med 15-16%?

Hyllar gör jag knappast. Det är väl lite att ta i.

Men jo, presidenten har fortfarande en del makt, även med 2004-års konstitution.

En del till presidenten ca 10%, och 90% till Julia Tymosjenko (hon som inte van) och hennes Fäderneslandsförbundet...
+ Svoboda+HS+UDAR
De som röstar så här: http://www.liveleak.com/view?i=e54_1401107121
Demokrati...
2014-05-27, 00:23
  #8538
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Möjligt att ryssarna tänker gå in med flyg och gå ned med transportplan på flygplatsen? Propagandan och lögnerna om att det är civila som dödas på flygplatsen och andra platser runt Donetsk är hetsk i de ryska nyhetskloakerna så jag tror de har något på gång. Typ de påstår att högra sektorn (haha!) skjuter granater mot civila:

Håller med, flygplatsens strategiska vikt är ju en alarmerande signal. Men som tur verkar ukrainska styrkor nu ha rensat flygplatsen på terroristerna..... eller jag menar, Högra sektorn har släppt en atombomb på de lokala fredliga demonstranterna.
2014-05-27, 00:23
  #8539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.

Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknecktar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.

Tjetjenerna är idag nära allierade med Ryssland och befriade de ryska journalisterna som hade tagits till fånga av CIA-juntan. Jag kan tänka mig att det till en början - i fall det hela fortsätter trappas upp - reser dit fler kossacker (det finns väl? kan serbiska frivilliga tänkas vara ett alternativ?) till östra Ukraina, senare tjetjenska styrkor och i "värsta fall" ryska trupper.

Putin vill förmodligen hålla den ryska armén i renodlad mening utanför det hela så mycket som möjligt.
2014-05-27, 00:26
  #8540
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Har Tihipko fått stryk?
Kan nämna minst 5 proryska kandidater som var med i valet och ej fått "stryk".

Det enda stryk de fått är stryk i valet Ingen vill ha deras smutsiga korrupta politik. Folket har sagt sitt.

Jag sa:
"Samtliga kandidater var pro-EU, eller obetydliga personer, eller fick stryk...."

Nämna en betydlig av de 5 som du kan nämna, då nämna jag en som skulle få minst 35-40%
i en normal val.
2014-05-27, 00:27
  #8541
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det liknar mer och mer som upptrappning inför ett inbördeskring. Nu mördas civila på öppen gata mitt på ljusa dan, bostadsområden beskjuts med artilleri, frågan är vilka som ligger bakom dock? Likväl som det kan vara ukrainska ultranationalister så kan det ju lika gärna vara ryska provokationer för att trappa upp konflikten.

Om detta nu utvecklar sig till ett fullskaligt inbördeskring, hur ska ryssarna lyckas förse separatisterna med legoknektar och tunga vapen utan att själva dras in i konflikten? De kan ju inte gärna spela samma kort som gav dem Krim.

De civila dödsoffren är påhitt så som detta:
http://www.liveleak.com/view?i=4fb_1401132834

Denna pinsamma teater: http://www.liveleak.com/view?i=6c8_1401133145

Det är patetiska försök att få till en orsak/förklaring för Putin att gå in.

Ännu mer lögner, en trafikolycka blir till något helt annat... om det ens är en trafikolycka, ser väldigt uppgjort ut http://www.liveleak.com/view?i=5a2_1401140039
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-27 kl. 00:34.
2014-05-27, 00:28
  #8542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
En del tjetjenier verkar vara på plats. Något inte ens RT förnekar.
http://rt.com/news/161564-chechens-donetsk-kadyrov-cnn/
Svenskar är också där, och?
Hur ska vi tolka det?
2014-05-27, 00:30
  #8543
Medlem
Claysons avatar
Är det inte intressant att Putin och pro-ryssar pratar om "fascism" hela tiden, men samtidigt stödjer största delen av högerextremister Putin och pro-ryssarna.

Mycket intressant, kommunister och fascister sida vid sida mot "fascisterna".

Man kan ju fundera vem som är "fascist" egentligen.......
__________________
Senast redigerad av Clayson 2014-05-27 kl. 00:34.
2014-05-27, 00:34
  #8544
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Svenskar är också där, och?
Hur ska vi tolka det?

Inte sett organiserade och tungt beväpnade svenskar åkandes runt i militärfordon.
Bild?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in