Citat:
Ursprungligen postat av
pozie
om man får 400 dagar så har man ju verkligen inte ens i spelet att göra. det accountet ska ju ryka direkt. alla tycker olika och vi kommer aldrig övertala varandra, men det som är bra. då kommer man till andra lösningar och byter idéer =)
håller med om att alla ser olika på flame, men det är mycket abuse inom det med. många troll som skapar scenarion för att få flame endast för att reporta. väldigt svårt vart gränsen ska gå, men jag tycker de måste se över vissa saker i systemet iaf. många gånger man får reports på sig från premades där den ena trollar sönder hela matchen och de båda sitter i all chat och sprider skitsnack som alla tror för att de är majoriteten.
nu kan jag inte direkt säga att det är från liknande lägen jag fått min restriction för jag har inte kollat upp det (om det ens går?)
tycker de ska bli hårdare över lag inom LoL, det är för mycket trolls och folk som bara dcar utan att bry sig om konsekvenserna.... tycker det är ett större problem än flame. man kan inte direkt göra något åt en dc, en flamer kan man iaf mute

Ja, exakt. Får man 400 matcher så borde man definitivt bli bannad istället för att "bara" få chat restricted, för man gör ju uppenbarligen något väldigt, väldigt fel då. Bara för att man blir reportad så blir man inte varnad och det är här folk verkar inte fatta, blir ni reportad och är "okej", dvs ni har inte gjort något fel så blir ni inte varnad/får chat restricted. Är man jätte lätt provocerad är det mycket smartare att bara mutea folk direkt när man märker att man blir irriterad på dem istället för att bli som dem istället till exempel.
Att bli bannad för man har otur med sitt nät tycker jag bara är dumt, nej man borde inte gå in i en match om man måste gå om 15 minuter, men å andra sidan så händer det i varje fall inte för mig så ofta längre, folk kan ju dc:a på grund utav andra anledningar också och bli bannad för det är bara dumt tycker jag i varje fall, men leavar man var femte match så borde någonting hända i varje fall.
Nej, tyvärr så kan man inte kolla upp vad som gjorde att man fick chat restricted nu senast, men jag kan tänka mig att många skulle bli sura över anledningarna också på grund utav att dem tycker det är okej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mikum
Har någon här ett bra tips hur man undviker att bli konstant reportad? Folk Anser att jag är värd att bli reportad om jag ifrågasätter deras beslut, eller bara försöker kommunicera med dom. Ibland räcker det att man missar att pinga ss.. Vad göra? Fick 60 games som jag inte får skriva under, jag menar.. vad fan? Insultar aldrig någon någonsin och blir ändå utsatt för detta. Snälla ge mig tips
Bara för att du blir reportad betyder det inte att du blir straffad, så om du håller dig "inom" gränserna så spelar det ingen roll hur mycket folk reportar dig - Riot kommer inte göra någonting åt det. Bara för du glömmer pinga SS blir du inte chat restricad, utan det du har antagligen gjort något fel så.