2014-05-26, 14:37
Medlem
Har någon här ett bra tips hur man undviker att bli konstant reportad? Folk Anser att jag är värd att bli reportad om jag ifrågasätter deras beslut, eller bara försöker kommunicera med dom. Ibland räcker det att man missar att pinga ss.. Vad göra? Fick 60 games som jag inte får skriva under, jag menar.. vad fan? Insultar aldrig någon någonsin och blir ändå utsatt för detta. Snälla ge mig tips
Citera
2014-05-26, 15:04
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
om man får 400 dagar så har man ju verkligen inte ens i spelet att göra. det accountet ska ju ryka direkt. alla tycker olika och vi kommer aldrig övertala varandra, men det som är bra. då kommer man till andra lösningar och byter idéer =)

håller med om att alla ser olika på flame, men det är mycket abuse inom det med. många troll som skapar scenarion för att få flame endast för att reporta. väldigt svårt vart gränsen ska gå, men jag tycker de måste se över vissa saker i systemet iaf. många gånger man får reports på sig från premades där den ena trollar sönder hela matchen och de båda sitter i all chat och sprider skitsnack som alla tror för att de är majoriteten.

nu kan jag inte direkt säga att det är från liknande lägen jag fått min restriction för jag har inte kollat upp det (om det ens går?)

tycker de ska bli hårdare över lag inom LoL, det är för mycket trolls och folk som bara dcar utan att bry sig om konsekvenserna.... tycker det är ett större problem än flame. man kan inte direkt göra något åt en dc, en flamer kan man iaf mute
Ja, exakt. Får man 400 matcher så borde man definitivt bli bannad istället för att "bara" få chat restricted, för man gör ju uppenbarligen något väldigt, väldigt fel då. Bara för att man blir reportad så blir man inte varnad och det är här folk verkar inte fatta, blir ni reportad och är "okej", dvs ni har inte gjort något fel så blir ni inte varnad/får chat restricted. Är man jätte lätt provocerad är det mycket smartare att bara mutea folk direkt när man märker att man blir irriterad på dem istället för att bli som dem istället till exempel.

Att bli bannad för man har otur med sitt nät tycker jag bara är dumt, nej man borde inte gå in i en match om man måste gå om 15 minuter, men å andra sidan så händer det i varje fall inte för mig så ofta längre, folk kan ju dc:a på grund utav andra anledningar också och bli bannad för det är bara dumt tycker jag i varje fall, men leavar man var femte match så borde någonting hända i varje fall.

Nej, tyvärr så kan man inte kolla upp vad som gjorde att man fick chat restricted nu senast, men jag kan tänka mig att många skulle bli sura över anledningarna också på grund utav att dem tycker det är okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikum
Har någon här ett bra tips hur man undviker att bli konstant reportad? Folk Anser att jag är värd att bli reportad om jag ifrågasätter deras beslut, eller bara försöker kommunicera med dom. Ibland räcker det att man missar att pinga ss.. Vad göra? Fick 60 games som jag inte får skriva under, jag menar.. vad fan? Insultar aldrig någon någonsin och blir ändå utsatt för detta. Snälla ge mig tips
Bara för att du blir reportad betyder det inte att du blir straffad, så om du håller dig "inom" gränserna så spelar det ingen roll hur mycket folk reportar dig - Riot kommer inte göra någonting åt det. Bara för du glömmer pinga SS blir du inte chat restricad, utan det du har antagligen gjort något fel så.
Citera
2014-05-26, 16:59
Medlem
Citat:
vilken plats ligger du på mr challenger? vill du ha annan kvalite får du ju själv bidra. den enda som verkligen är aktiv och som jag ser när jag kikar in är Irken och tycker han gör ett fint jobb med att föra kvalite och hjälpsam tråd.

Jag är plat och försöker komma till diamond, nöjd?
Det är klart att du tycker det, ja. Jag ser mest folk som pratar om chat restrictions och "tips på bra heroes!". Men götta dig du för all del
Citera
2014-05-26, 17:36
Medlem
Nohulos avatar
Är Kayle OP/broken? Känns som att det är free-lp att spela henne.
Citera
2014-05-26, 17:41
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Ja, exakt. Får man 400 matcher så borde man definitivt bli bannad istället för att "bara" få chat restricted, för man gör ju uppenbarligen något väldigt, väldigt fel då. Bara för att man blir reportad så blir man inte varnad och det är här folk verkar inte fatta, blir ni reportad och är "okej", dvs ni har inte gjort något fel så blir ni inte varnad/får chat restricted. Är man jätte lätt provocerad är det mycket smartare att bara mutea folk direkt när man märker att man blir irriterad på dem istället för att bli som dem istället till exempel.

Att bli bannad för man har otur med sitt nät tycker jag bara är dumt, nej man borde inte gå in i en match om man måste gå om 15 minuter, men å andra sidan så händer det i varje fall inte för mig så ofta längre, folk kan ju dc:a på grund utav andra anledningar också och bli bannad för det är bara dumt tycker jag i varje fall, men leavar man var femte match så borde någonting hända i varje fall.

Nej, tyvärr så kan man inte kolla upp vad som gjorde att man fick chat restricted nu senast, men jag kan tänka mig att många skulle bli sura över anledningarna också på grund utav att dem tycker det är okej.

Bara för att du blir reportad betyder det inte att du blir straffad, så om du håller dig "inom" gränserna så spelar det ingen roll hur mycket folk reportar dig - Riot kommer inte göra någonting åt det. Bara för du glömmer pinga SS blir du inte chat restricad, utan det du har antagligen gjort något fel så.
näe om man har en legit DC så borde man inte bli bannad, men flera gånger folk säger "i have to go" och sen bara dcar, dessa borde få ett straff, man ska verkligen inte ställa sig i kö om man måste gå efter 30 min, men går med ändå för man hoppas matchen blir klar innan. hänt flertalet gånger, it sux

jo finns ju alltid folk som tror de kan bete sig hur som helst, men den delen är nog redan inne på forumet och klagar över sina restrictions. hade vart bra för mig så jag fick veta vad jag bör ändra på

Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
Det är klart att du tycker det, ja. Jag ser mest folk som pratar om chat restrictions och "tips på bra heroes!". Men götta dig du för all del
ja då ser vi ju uppenbarligen att rank inte har något med kvalite på sina inlägg med tanke på att du bara kommer med skit. grattis, du har kommit in och läst några få meddelande utav majoriteten.

som sagt, lyft ett samtal själv då om du tycker kvaliten är låg.
Citera
2014-05-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexN
Kan någon förklara hur rankade systemet fungerar?

Det känns som såhär. Att ifall man vinner. Så kommer man hamna i ett vinnande lag nästa game. Om nu inte laget lyckas klanta sig rejält, så förlorar man ju. Och om man har förlorat, så kommer man i ett förlorande lag.

Varför är det så?

Jag har flera gånger haft 10-14 winstreaks. Men just när streaken bryts. Så kommer 5-10 loss på raken. innan det bryts och man har winstreak igen. Det är nästan aldrig ett par wins, ett par loss.
Det är så märkligt.
Att det "nästan alltid är så" beror nog på att du har selektivt minne. Sen kan nog din egna inställning/prestation följande match påverka utgången en del. Vinner man mycket så kommer man lätt in i en vinnande mentalitet vilket lätt leder till fler vinster. Istället för att fokusera på att junglaren missade en skillshot så kanske du är glad för det tryck han satte på lanen endast genom att visa sig. Medan om du har en förlorande mentalitet så suckar du och tänker bara på nackdelarna med att ni inte lyckades döda motståndaren.

/Dr. Phil.
Citera
2014-05-26, 18:25
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY

Varför tror du folk frågar?

Kan det vara för man vill förbättra sig?

Sedan ändras meta och därför frågar man vilka champs som är bra?

Finns det någon som spelar riven i lcs?
Citera
2014-05-26, 18:41
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Är Kayle OP/broken? Känns som att det är free-lp att spela henne.
Njae, hon har rätt stora svagheter som man kan utnyttja bara man är duktig och vet hur man spelar emot henne. Till exempel är hennes konstant-push riktigt lätt att utnyttja, men ja, hon är riktigt bra om man är duktig på henne.

Citat:
näe om man har en legit DC så borde man inte bli bannad, men flera gånger folk säger "i have to go" och sen bara dcar, dessa borde få ett straff, man ska verkligen inte ställa sig i kö om man måste gå efter 30 min, men går med ändå för man hoppas matchen blir klar innan. hänt flertalet gånger, it sux

jo finns ju alltid folk som tror de kan bete sig hur som helst, men den delen är nog redan inne på forumet och klagar över sina restrictions. hade vart bra för mig så jag fick veta vad jag bör ändra på
Men problemet blir ju fortfarande att dem inte vet när det är en "legit dc" eller inte. Om jag sitter och spelar och det börjar åska riktigt nära och jag skriver "i have to go" så är det ju en legit orsak, medans om jag inte skriver något och har 0-5-0 och bara dc'ear kanske mindre legit, men vad som helst kan ju in princip hända så.

Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
V
Finns det någon som spelar riven i lcs?
Nope, ingen har spelat henne än så länge, men det har ju bara gått en vecka än så länge.
Citera
2014-05-26, 18:59
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikum

Vet du ens hur tribunal fungerar?

Om ja så är din fråga överflödig.

Om nej så kolla upp den så kommer allting vara betydligt tydligare snart.
Citera
2014-05-26, 23:49
Medlem
Jingos avatar
Flyter sakta tillbaka till min (tror jag) bästa roll, djungeln.

Har plockat upp Hecarim, han blev väl nerfad för ett tag sen men i s3 så var han ju bannad titt som tätt. Tycker hans ganks är väldigt starka, om man får in en vid lv3 så har man potential att fara runt i varje liten vrå för att städa upp fienden. Väldigt stark efter 6 likaså, någon som instämmer?
Citera
2014-05-27, 00:44
Medlem
barA-kruTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Botgames?
15min?
Citera
2014-05-27, 00:51
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Flyter sakta tillbaka till min (tror jag) bästa roll, djungeln.

Har plockat upp Hecarim, han blev väl nerfad för ett tag sen men i s3 så var han ju bannad titt som tätt. Tycker hans ganks är väldigt starka, om man får in en vid lv3 så har man potential att fara runt i varje liten vrå för att städa upp fienden. Väldigt stark efter 6 likaså, någon som instämmer?

Ganska lätt att warda mot men nice för att han kan duellera dom flesta early game. Man kan lätt forcea 2v2-situationer och vinna. Hans ganks är bra om man kommer från bra flank. Enda problemet är väl att han är ganska squishy och dör lätt om du engagear lite för manligt. Hans ult är dessutom ganska lätt att fly från.

Overall stark men relativt lätt att counterplaya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in