2014-05-24, 22:44
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growy
Det där är ren perfektion, man behöver inte säga något mer.

Är jag avundsjuk? Nja, lite kanske...

Tack tack!
Citera
2014-05-24, 23:12
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Mycket fina! Har du själv "spit shine"-at dom?

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Tack! Yes, putsat upp dem själv.

Vilken första klassens Aftonbladet-löpsedel-skandal det hade varit om AG hade varit tvungen att medge att han lämnar in sina skor till en skomakare för puts. Följt av bortförklaring i TVs morgonsoffor av typen "jag har haft det väldigt stressigt på senaste" och "det var bara en engångshändelse". Men det blir istället starten på ett mediedrev, och när det dyker upp smygtagna bilder av AG flanerande i skor från Rockport når förtroendekapitalet botten och han tvingas lämna forumet med svansen mellan benen och lägga ner bloggen. Ingen vill lyssna på ursäkter som "de är ju så bekväma och funktionella". AG blir skovärldens motsvarighet till Axon. Endast en liten skara beundrare skyndar till hans försvar: "Han hjälpte mig ändå köpa mitt första par Meermin och väckte mitt intresse för herrskor." "So what om han photoshoppade glans på tåhättan på ett par skor som han snott bilderna på, han vet ju ändå hur man polerar i teorin". Vapenbrodern hoodog dras med i fallet, blir fullkomligt desillusionerad, och lockas över till den mörka sidan och börjar köpa Jeffery~West istället.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-05-25 kl. 00:06.
Citera
2014-05-24, 23:29
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Vilken första klassens Aftonbladet-löpsedel-skandal det hade varit om AG hade varit tvungen att medge att han lämnar i sina skor till en skomakare för puts. Följt av bortförklaring i TVs morgonsoffor av typen "jag har haft det väldigt stressigt på senaste" och "det var bara en engångshändelse". Men det blir istället starten på ett mediedrev, och när det dyker upp smygtagna bilder av AG flanerande i skor från Rockport når förtroendekapitalet botten och han tvingas lämna forumet med svansen mellan benen och lägga ner bloggen. Ingen vill lyssna på ursäkter som "de är ju så bekväma och funktionella". AG blir skovärldens motsvarighet till Axon. Endast en liten skara beundrare skyndar till hans försvar: "Han hjälpte mig ändå köpa mitt första par Meermin och väckte mitt intresse för herrskor." "So what om han photoshoppade glans på tåhättan på ett par skor som han snott bilderna på, han vet ju ändå hur man polerar i teorin". Vapenbrodern hoodog dras med i fallet, blir fullkomligt desillusionerad, och lockas över till den mörka sidan och börjar köpa Jeffery~West istället.

Hahaha! Tror dock snarare att han tänkte om de var putsade så från fabrik
Citera
2014-05-25, 00:06
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:

Jo, jag förstod att det kunde tolkas så också, men då får ju inte fantasin skena iväg på samma sätt.
Citera
2014-05-25, 00:13
Medlem
bleus avatar
Citat:
Vilken första klassens Aftonbladet-löpsedel-skandal det hade varit om AG hade varit tvungen att medge att han lämnar in sina skor till en skomakare för puts. Följt av bortförklaring i TVs morgonsoffor av typen "jag har haft det väldigt stressigt på senaste" och "det var bara en engångshändelse". Men det blir istället starten på ett mediedrev, och när det dyker upp smygtagna bilder av AG flanerande i skor från Rockport når förtroendekapitalet botten och han tvingas lämna forumet med svansen mellan benen och lägga ner bloggen. Ingen vill lyssna på ursäkter som "de är ju så bekväma och funktionella". AG blir skovärldens motsvarighet till Axon. Endast en liten skara beundrare skyndar till hans försvar: "Han hjälpte mig ändå köpa mitt första par Meermin och väckte mitt intresse för herrskor." "So what om han photoshoppade glans på tåhättan på ett par skor som han snott bilderna på, han vet ju ändå hur man polerar i teorin". Vapenbrodern hoodog dras med i fallet, blir fullkomligt desillusionerad, och lockas över till den mörka sidan och börjar köpa Jeffery~West istället.

Haha, förbannat roligt
Citera
2014-05-25, 07:13
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Precis, men min misstanke var dock befogad, att så inte var fallet.
Citera
2014-05-25, 09:15
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Haha. Ja då har det verkligen gått långt... Serenity now!

Alister: Grymt snygga splits! Men det visste du redan.
Citera
2014-05-25, 22:18
Medlem
Såhär är det, jag har börjat få intresse för mer "klassiska" pjuks då jag inte längre vill lalla runt i diverse sneakers och gud vet vad. Resten av stilen matchar såklart, även om jag inte kör på helt klassisk stil. Tänkte inhandla ett par lagom till studenten och som jag även kan ha efteråt, mer till vardags. Min outfit till studenten är väldigt avslappnad med en udda kavaj, chinos och slips. Jag letar därför efter lite mer ljusare bruna skor.

Jag är dock helt tappad i djungeln, ska jag ha oxfords? Ska jag ha bluchers? Casuals? Var kan man på nätet inhandla fina herrskor då inte en jävla butik i stan säljer annat än fula svarta fejk-skinn-skor med fyrkantig tå och är någon slags hybrid mellan "klassisk herrsko" och gympadoja? Jag kan endast betala med internetbank eller faktura, så en butik inom rikets gränser vore fint då jag också helst slipper tull och skatt och annat. Vad finns det för bra och prisvärda märken? Hur bör jag sköta skorna (ja, det är väl individuellt från sko till sko)? Har tänkt mig en prisklass under 2000 kr.

Finns det någon här som vill hjälpa mig att hitta ett par passande skor? Kollade efter parodi-inlägget ovan upp Meermin och hittade ett par fina skor där, är dom att rekommendera? Finns det någon svensk återförsäljare?
Citera
2014-05-25, 23:44
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Såhär är det, jag har börjat få intresse för mer "klassiska" pjuks då jag inte längre vill lalla runt i diverse sneakers och gud vet vad. Resten av stilen matchar såklart, även om jag inte kör på helt klassisk stil. Tänkte inhandla ett par lagom till studenten och som jag även kan ha efteråt, mer till vardags. Min outfit till studenten är väldigt avslappnad med en udda kavaj, chinos och slips. Jag letar därför efter lite mer ljusare bruna skor.

Jag är dock helt tappad i djungeln, ska jag ha oxfords? Ska jag ha bluchers? Casuals? Var kan man på nätet inhandla fina herrskor då inte en jävla butik i stan säljer annat än fula svarta fejk-skinn-skor med fyrkantig tå och är någon slags hybrid mellan "klassisk herrsko" och gympadoja? Jag kan endast betala med internetbank eller faktura, så en butik inom rikets gränser vore fint då jag också helst slipper tull och skatt och annat. Vad finns det för bra och prisvärda märken? Hur bör jag sköta skorna (ja, det är väl individuellt från sko till sko)? Har tänkt mig en prisklass under 2000 kr.

Finns det någon här som vill hjälpa mig att hitta ett par passande skor? Kollade efter parodi-inlägget ovan upp Meermin och hittade ett par fina skor där, är dom att rekommendera? Finns det någon svensk återförsäljare?

Roligt att du fått upp ögonen för klassiska kvalitetsskor :-)

Du ställer många olika frågor och mitt tips är att läsa denna tråd och även titta på bloggen shoegazing.se. När du läst igenom det kommer du ha koll på det mesta.

Vad du ska ha för sko och modell är svårt för andra att svara på. Leta upp lite olika modeller du gillar och länka till dessa så har forumet lite att gå på. Meermin finns inte i några butiker i Sverige. De kommer dock till Stockholm 20/9 på en sk. Trunk show.
Citera
2014-05-26, 16:06
Medlem
PaulPaljetts avatar
Lädersula: behandla eller låta den vara a naturelle? Vad säger ni kunniga? Har hört nånstans om att den skall smörjas in med Saphir Medaille d'Or renovateur, men har inte en aning om det är bra eller ej. Om man klampat runt med skorna, skall man då göra rent sulan före eventuell behandling?

Eller är allt sånt snobberi av högre nivå och det bästa är att bara vandra runt med skorna som de är och njuta?
Citera
2014-05-26, 16:41
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Lädersula: behandla eller låta den vara a naturelle? Vad säger ni kunniga? Har hört nånstans om att den skall smörjas in med Saphir Medaille d'Or renovateur, men har inte en aning om det är bra eller ej. Om man klampat runt med skorna, skall man då göra rent sulan före eventuell behandling?

Eller är allt sånt snobberi av högre nivå och det bästa är att bara vandra runt med skorna som de är och njuta?

lägger på en omgång läderbalsam eller neutral skokräm när sulan är riktigt torr.
Citera
2014-05-27, 11:13
Medlem
Ibland dyker tips om aktuella erbjudanden och rabattkoder upp i tråden - har någon av er någon aning om det går att hitta dessa samlade någonstans?

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in