2014-05-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braten59an
Gillar inte dina mörkhyade vänner att rätta sig efter svenska lagar eller varför ställer de till med djävulskap hela tiden: Borde de inte visa tacksamhet av att få vistas i detta underbara land där de slipper jobba och får bidrag av staten?

Ja du, M*s*a*a är ju här på arbetsvisum så jag skulle ju inte direkt säga att han inte gör rätt för sig här i landet på det viset. Han har alltid jobbat.
Om dom är skyldiga till detta så ska dom ju så klart få sitt straff!
Men jag har väldigt svårt att tro att M*s*a*a skulle vara kapabel till sånt här.
Men man får ju se vad rättsystemet säger, och man kan ju inte ta ut det i förskott att någon är skyldig för att dom är misstänkta. Dom är inte dömda än, så tycker folk ska va lite försiktiga med vad dom skriver och så!
Citera
2014-05-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Men lägg ner, varför ska man alltid se denna frågeställning att den våldtagna skulle ha ångrat sig och sen anmält det som våldtäkt. Så klart inte tjejer vågar anmäla när dom inte ens ska bli trodda... värdelöst.

Jag tycker inte alls att det är nåt konstigt och ovanligt i vårt samhälle idag!
Jag vet av ett gäng som gjort den grejen. En kompis till mig blev anmäld för våldtäkt och det bevisades att han inte gjort det. Han fick en stämpel direkt av folket och han har fått ta emot mycket hot. Även gjorde han en anmälan på tjejen och hon blev dömd!
Det är en väldigt normal sak idag, tjejer ångrar sig efteråt och anmäler.
Kan va för att kompisar fått reda på vad dom gjort eller att dom söker uppmärksamhet.
Vet inte anledningarna men de är inte så ovanligt som man tror!
Och jag tycker de är jävligt tragiskt att tjejer gör så, dom förstör trovärdigheten för dom riktiga brottoffrena och såklart förstör dom livet för en oskyldig person.
Folk kan ställa till med vad som helst och beskylla folk för vad fan som helst! Tragiskt men sant!
Citera
2014-05-26, 13:02
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebo1986
Jag vet av ett gäng som gjort den grejen. En kompis till mig blev anmäld för våldtäkt och det bevisades att han inte gjort det. Han fick en stämpel direkt av folket och han har fått ta emot mycket hot. Även gjorde han en anmälan på tjejen och hon blev dömd!
Kan va för att kompisar fått reda på vad dom gjort eller att dom söker uppmärksamhet.
Och jag tycker de är jävligt tragiskt att tjejer gör så, dom förstör trovärdigheten för dom riktiga brottoffrena och såklart förstör dom livet för en oskyldig person.
Folk kan ställa till med vad som helst och beskylla folk för vad fan som helst! Tragiskt men sant!

Men det är illa om det ska tas upp så fort det skrivs om en våldtäkt, och det är vidriga sopor som gör en hittepå-sak av en så här allvarlig sak så dom är inte ens värd min fågelskit - hur som haver skrämmer man bara andra offer med dessa frågeställningar. Klart man kan undra men man behöver inte slänga ur sig per automatik så snart man hör ordet våldtäkt, det är det som är illa.
Citera
2014-05-26, 13:20
Medlem
Ut med namn och bilder på de anklagade tack. Så det blir lite ordentlig rättvisa! Svenska lagarna är ett skämt och de kommer inte få lida tillräckligt. Offentlig kastrering samt korsfästning. Behöver göra exempel!
Citera
2014-05-26, 13:21
Medlem
Rychilols avatar
Rebo1986
Tycker det är riktigt vidrigt att du sitter och försvarar dessa avskum till människor. Hoppas dina fula spännisturkar åker ur från de här landet, eller att någon jävel bestämmer sig för att misshandla dem riktigt jävla hårt.
Citera
2014-05-26, 13:27
Medlem
DominatorCXXXIXs avatar
Vet vem den tredje och fjärde men vet inte om jag vill skriva ut det. Är själv ung invandrare i Kalix och man får ju en klump i magen när man läser vad vissa har skrivit här.
Citera
2014-05-26, 13:28
Medlem
Citat:

Tycker mest du låter bitter från personligt perspektiv..Har du svårt med tjejer? Blir du avvisad ofta? Skyll inte din ensamhet på enbart tjejerna.
Citera
2014-05-26, 13:28
Medlem
DominatorCXXXIXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rychilol
Rebo1986
Tycker det är riktigt vidrigt att du sitter och försvarar dessa avskum till människor. Hoppas dina fula spännisturkar åker ur från de här landet, eller att någon jävel bestämmer sig för att misshandla dem riktigt jävla hårt.

Det är ju inte ens säkert att Mustafa var med i själva våldtäkten din dumma jävla lappslödder.
Citera
2014-05-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DominatorCXXXIX
Det är ju inte ens säkert att Mustafa var med i själva våldtäkten din dumma jävla lappslödder.

Nej inget är säkert förrens domen kommer. Men till 95% chans så är det aggresiva invandrare som inte fått som de vill och drogar/hotar därav tjejen till samlag.

Polare som jobbar på diverse häkten runt om i Sverige. MINST 9/10 som kommer in för våldtäkt är invandrare eller personer med utländsk bakgrund. Skrämmande fakta och statistik!

Fattar inte....Är dessa våldtäktsmän så ocharmiga,fula och dåliga på att snacka att de måste våldta tjejer för att få "komma till"?
Senast redigerad av livsfarligt 2014-05-26 kl. 13:39.
Citera
2014-05-26, 13:38
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:

Hej!

Det händer säkert att det görs felaktiga anmälningar om våldtäkt, som drabbar någon oskyldig, vilket naturligtvis är tråkigt.

Nu är det dock så att det begås många fler våldtäkter och sexuella övergrepp, än de som anmäls. Det finns ett stort mörkertal inom området. En orsak till det är förmodligen att brottsoffren, vid en anmälan ofta känner sig ifrågasatta och misstrodda.

Insikten om detta avhåller många från att göra en anmälan. Ytterligare en sak är att en del kretiner, företrädesvis här på Flashback, hyser den bestämda uppfattningen att kvinnan/flickan egentligen själv ville, men ångrade sig. Eller så förs det fram något annat lika infamt, som gör offret medskyldig, eller rent av den som initierade det hela.

Våldtäkter är mycket besvärliga ur juridisk synpunkt, vilket är ett stort problem.
Citera
2014-05-26, 13:48
Medlem
Rebo1986: Du sitter och försvarar nån som sitter häktad för gruppvåldtäkt på en ung tjej. Och sen har du mage att få fram det som att det är vanligt att tjejer ljuger om en sån här sak. Det äcklar mig på sätt du aldrig kommer förstå. Jag förstår att han inte visat dessa sidor åt dig, väldigt få våldtäktsmän är öppna med sina såna sidor.
Citera
2014-05-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!

Det händer säkert att det görs felaktiga anmälningar om våldtäkt, som drabbar någon oskyldig, vilket naturligtvis är tråkigt.

Nu är det dock så att det begås många fler våldtäkter och sexuella övergrepp, än de som anmäls. Det finns ett stort mörkertal inom området. En orsak till det är förmodligen att brottsoffren, vid en anmälan ofta känner sig ifrågasatta och misstrodda.

Insikten om detta avhåller många från att göra en anmälan. Ytterligare en sak är att en del kretiner, företrädesvis här på Flashback, hyser den bestämda uppfattningen att kvinnan/flickan egentligen själv ville, men ångrade sig. Eller så förs det fram något annat lika infamt, som gör offret medskyldig, eller rent av den som initierade det hela.

Våldtäkter är mycket besvärliga ur juridisk synpunkt, vilket är ett stort problem.

Mörkerantalet är skrämmande!
Vad jag hört ( ingen källa till det ) så är de oftast dom som blivit utsatt av någon närstående.
En pappa, en bekant, pojkvän.. Men så klart att de finns dom som inte anmält som inte haft någon anknytning till personen. Men som sagt, jag har inte kollat upp någon källa på det!

Är oerhört tråkigt att våldtäktsoffer inte ska tas på allvar, men av mina erfarenheter av vad mina gamla vänner ställt till med så blir jag inte förvånad om saker och ting är lögn.
Har även vänner som blivit våldtagna och gjort anmälan.
Men dom har inte pallat psykiskt med rättegångar.
Det är ju den delen jag tror många är oroliga över.
Att sitta framför folk och berätta om sin värsta mardröm, sånt tar man ju inte lättvindigt.
Så på de tror jag också att man kan se vem som är ett BO och inte!
Nu säger jag ju absolut inte att de ena är rättare än de andra. Men de är så jag tänker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in