2014-05-25, 11:08
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
håll käften och sluta få reports då din jävla idiot.
ber om ursäkt för sent svar, men sluta vara ett jävla mensmonster va? förstår inte hur folk kan vara så griniga i detta spel. ni beter er som 13åriga flickor.

för övrigt kör jag med den otroligt roliga censuren så om jag nu skulle svära så blir det ändå bara ****. förbannat kul hur man kan åka på chat restriction med det på.

mute knappen finns av en anledning, om det är någon ni stör er på, som kommer med flame hela tiden utan anledning så muta istället för att grina som en jävla kärring.

Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Instämmer. Det är underligt att se den totala avsaknaden av självinsikt hos alla som gnäller för att deras beteende äntligen får konsekvenser.
vet inte riktigt om jag gnällde, utan snarare sa att chat restriction snarare skadar mer än det gör nytta. speciellt när det går ut över resterande laget. är det någon som missköter sig borde de få ban i dagar istället för meddelanden per match. varför ska alla straffas för att en inte kan bete sig?
Citera
2014-05-25, 12:19
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
ber om ursäkt för sent svar, men sluta vara ett jävla mensmonster va? förstår inte hur folk kan vara så griniga i detta spel. ni beter er som 13åriga flickor.

för övrigt kör jag med den otroligt roliga censuren så om jag nu skulle svära så blir det ändå bara ****. förbannat kul hur man kan åka på chat restriction med det på.

mute knappen finns av en anledning, om det är någon ni stör er på, som kommer med flame hela tiden utan anledning så muta istället för att grina som en jävla kärring.

vet inte riktigt om jag gnällde, utan snarare sa att chat restriction snarare skadar mer än det gör nytta. speciellt när det går ut över resterande laget. är det någon som missköter sig borde de få ban i dagar istället för meddelanden per match. varför ska alla straffas för att en inte kan bete sig?
Du måste ju tänka på att 9 stycken spelare ska inte behöva mutea en specifik spelare bara för den inte kan bete sig i chatten utan då är det ju bättre bara ge den en chat restriction istället för ban (En ban är ju mycket värre att få, hade du hellre blivit bannad i en vecka?) för med chat restriction har man ju i varje fall chans att skärpa sig på någolunda vis istället för att rakt av få en ban.

För övrigt så bara för du har language filter aktiverat betyder inte att du inte kan bete dig som ett rövhål, det går ju att flamea på flertal vis än att skriva "fuck" och liknade saker, till exempel så kan du skriva "get cancer" och ingenting i det blir "*****".

Chat restricition skadar ju inte alls imo, bara för en spelare har chat restricited betyder ju inte att resten utav laget blir skadade utav det, det går alldeles utmärkt att kommunicera med pings & 3 meddelande i taget. Det är ju inte direkt så att en support promt måste skriva hela tiden för att gamea ska gå runt utan det går ju alldeles perfekt utan att skriva också. För övrigt så tycker jag inte heller att dem fyra spelarna i ditt lag som får spela med dig blir skadade speciellt mycket, sure det blir lite svårare att spela duo-botlane men lär dig bete dig så slipper du oroa dig över sånt här.

Hur mycket du än vill att det ska vara någon annans fel än ditt eget så är det enbart ditt egna fel, lär dig bete dig så slipper du bli bannad i framtiden & bli chat restrictad.
Senast redigerad av irken 2014-05-25 kl. 12:54.
Citera
2014-05-25, 12:20
Medlem
Citat:

Det sista du skriver är i min mening anledningen till att det här är så bra. Folk som skriver massa skit verkar tro att dom hjälper någon. Det gör dom inte dom förstör endast och i 90% av fallen är det dom som gör att man förlorar matchen. Vet inte hur många ggr nu jag sett nån dra igång massa skit under lane sen försöka med en ff när folk ber han hålla käft. Övriga spelar vidare och vi vi ner matchen. Den enda i slutändan som höll på att förlora var flamern.

Så chatt res är helt jävla underbart. Det finns ingen anledning att folk som inte kan betee sej ska få bma fritt. Jag hoppas flera spelföretag tar efter för jag vill fan inte se mina barn utsättas eller utsätta någon annan för detta.
Citera
2014-05-25, 12:54
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
a
sitter man och mass spammar insults i all chat ska man inte ens ha chat restriction, då ska det vara ban direkt. jag ser hellre att de tar bort restriction och blir hårdare på bans eller stänger av folk från rankat. kan man inte kommunicera med sitt team fullt ut så ska man inte vara i ranked. det finns otroligt mycket folk som ignorerar pings och vill att man ska skriva istället. flertalet folk overextendar och dör för att man pingat istället för att skriva.

inte direkt sånt jag skrivit, oftast är det "dude what the **** was that?-.-" när någon springer in och tower divar 2 pers och stendör som en bronze 5. ibland hamnar man med folk som spelar som det är deras första dag i spelet, och det går en på nerverna och då kan det komma ett eller annat, " you **** suck". kan man inte ta det när man har förstört hela matchen för någon annan så tycker jag inte man har i LoL att göra. folk är för griniga i mina ögon. de vill att man ska behandla alla som en efterbliven kusin som inte riktigt lärt sig att man inte får dra katten i svansen.

nja man BEHÖVER inte skriva, men jag anser iaf att för att vara en bra lagspelare ska du kommunicera vid varje tillfälle du kan. om du vet att någon är viden buff så skriver du vem som är där och vart han var gick. det är så svårt att förklara allt man vill ha sagt i pings och de ynka meddelanden. och som sagt, det finns tyvärr väldigt många som ignorerar pings och håller sig till chat. flertalet gånger jag vart med om "stop fucking pinging, use chat".

därav anser jag att ban hade vart bättre än en löjlig restriction. mute finns av en anledning, det tar inte mer än 5 sekunder att lägga en mute. vilket man för övrigt ändå kommer göra om man tänker reporta någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
a
du får jätte gärna dela med dig av vart du fått statistiken ifrån. det är skillnad på flame och flame. så fort man är mot något i denna underbara tråd så tror folk att man är den värsta sorten, den som sitter och skriver "im gonna rape your moms eyesockets with a rusty fucking spoon you piece of shit cunt" varannan minut.

säger jag något till en person så är det förtjänat. spelar du helt efterblivet och förstör matchen så ska man tåla att någon säger att man håller på och tabbar sig helt jävla otroligt och att man beter sig som en noob. men tyvärr är ju alla så sjukt butthurt i detta spel att så fort minsta lilla kritik kommer är man värre än hitler.

jag må vara otrevlig i mitt spelande ibland men att sätta chat beteende som värre rule breaking än trollande och feedande in game är helt efterblivet.

självklart är allt relativt och att någon tabbar sig ett game är helt ok, alla har en dålig dag. men det beror på hur du gör det och vilken attityd du har under tiden. sen att någon spelar sämre för att någon random kille på internet säger "you **** suck är ju bara ett tecken på att de inte borde spela spel öht. klarar man inte att spela vidare utav det lilla så har man ju verkligen en svår tid framför sig i riktiga livet där du inte ens har en mute.
Citera
2014-05-25, 14:03
Medlem
Citat:
sitter man och mass spammar insults i all chat ska man inte ens ha chat restriction, då ska det vara ban direkt. jag ser hellre att de tar bort restriction och blir hårdare på bans eller stänger av folk från rankat. kan man inte kommunicera med sitt team fullt ut så ska man inte vara i ranked. det finns otroligt mycket folk som ignorerar pings och vill att man ska skriva istället. flertalet folk overextendar och dör för att man pingat istället för att skriva.

inte direkt sånt jag skrivit, oftast är det "dude what the **** was that?-.-" när någon springer in och tower divar 2 pers och stendör som en bronze 5. ibland hamnar man med folk som spelar som det är deras första dag i spelet, och det går en på nerverna och då kan det komma ett eller annat, " you **** suck". kan man inte ta det när man har förstört hela matchen för någon annan så tycker jag inte man har i LoL att göra. folk är för griniga i mina ögon. de vill att man ska behandla alla som en efterbliven kusin som inte riktigt lärt sig att man inte får dra katten i svansen.

nja man BEHÖVER inte skriva, men jag anser iaf att för att vara en bra lagspelare ska du kommunicera vid varje tillfälle du kan. om du vet att någon är viden buff så skriver du vem som är där och vart han var gick. det är så svårt att förklara allt man vill ha sagt i pings och de ynka meddelanden. och som sagt, det finns tyvärr väldigt många som ignorerar pings och håller sig till chat. flertalet gånger jag vart med om "stop fucking pinging, use chat".

därav anser jag att ban hade vart bättre än en löjlig restriction. mute finns av en anledning, det tar inte mer än 5 sekunder att lägga en mute. vilket man för övrigt ändå kommer göra om man tänker reporta någon.

du får jätte gärna dela med dig av vart du fått statistiken ifrån. det är skillnad på flame och flame. så fort man är mot något i denna underbara tråd så tror folk att man är den värsta sorten, den som sitter och skriver "im gonna rape your moms eyesockets with a rusty fucking spoon you piece of shit cunt" varannan minut.

säger jag något till en person så är det förtjänat. spelar du helt efterblivet och förstör matchen så ska man tåla att någon säger att man håller på och tabbar sig helt jävla otroligt och att man beter sig som en noob. men tyvärr är ju alla så sjukt butthurt i detta spel att så fort minsta lilla kritik kommer är man värre än hitler.

jag må vara otrevlig i mitt spelande ibland men att sätta chat beteende som värre rule breaking än trollande och feedande in game är helt efterblivet.

självklart är allt relativt och att någon tabbar sig ett game är helt ok, alla har en dålig dag. men det beror på hur du gör det och vilken attityd du har under tiden. sen att någon spelar sämre för att någon random kille på internet säger "you **** suck är ju bara ett tecken på att de inte borde spela spel öht. klarar man inte att spela vidare utav det lilla så har man ju verkligen en svår tid framför sig i riktiga livet där du inte ens har en mute.

Nu diffar det ju ganska mycket på flame och flame. Men ett par alternativ som dykt upp dom senaste dagarna. Blev helt utspelad bot av en Cait lane. svaret från team hade kunnat vara 2 saker.
1. Hjälp till
2. Whina och anklaga för feed med random insults. (dog 2 ggr)
I det här läget finns det ingen anledning att whina. Hjälp bot om dom har problem går inte det tryck en annan lane hårdare.

Alt 2 är dom som börjar flame på allvar med allt från din mor är till du ska få cancer. Jag brukar överlag ignorera sånt men jag vill inte att en sån kultur inom gaming ska vara accepterat. Om du anser det är ok så visst fine. Men jag lär inte acceptera något från någon annan som jag inte ens skulle acceptera från min 4 åring.

Och om du är en så stor och stark soldat. Som aldrig tar vid dej om vad och hur ditt team pratar med dej så känn dej stolt. Jag tror inte du är i majoritet. Jag kan med all säkerhet säga att nån som för tillfället känner sej utspelad inte kommer spela bättre för att nån konstaterar att han är en jävla noob som borde få cancer.

Däremot håller jag helt och fullt med dej om att ett bättre alternativ hade varit total bann på sånt här folk jag hade inte haft något alls emot att samtliga blev bannade för gott när dom inte klarar att betee sej bättre än 4 åringar.
Citera
2014-05-25, 16:24
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
N
ja självklart, men när man gett dem tips, försökt hjälpa men de ändå inte ändras då blir man bara arg. vet inte hur många insults man fått av top laners för att han dör hela tiden av jungel ganks. man spammar honom med "ward or you will die, nothing we can do if their jungler decides to gank. we cant magically appear top all the time" sen allt man får tebax är "fuck you cunt noob", ja då orkar man inte vara så gullig längre. självklart ska oprovocerat flame inte vara tillåtet, men om någon verkligen förstör en match och man säger "you fucking retard" så är man värre än killen enligt sjukt många, vilket är helt efterblivet.

tar man åt sig så illa att det påverkar ens spelande så tycker jag inte man har i lol att göra. märker man en insult så säger man helt enkelt quit it or muted, fortsätter han slänger man på en mute så är det klart. aldrig förstått mig på folk som sitter och tar insult efter insult och sen gråter ut efter matchen. enligt mig använder man bara hela "flame" skiten som en ursäkt till att man spelat dåligt.

skulle riot sätta bans istället för restrictions skulle flames/trolls minska mycket mer
Citera
2014-05-26, 12:01
Medlem
Sämre tråd får man ju leta efter... Finns absolut inget av värde att hämta här förutom hjärndöda försök till diskussioner från bronzespelare som försöker tryharda. Komiskt
Citera
2014-05-26, 12:04
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
ja självklart, men när man gett dem tips, försökt hjälpa men de ändå inte ändras då blir man bara arg. vet inte hur många insults man fått av top laners för att han dör hela tiden av jungel ganks. man spammar honom med "ward or you will die, nothing we can do if their jungler decides to gank. we cant magically appear top all the time" sen allt man får tebax är "fuck you cunt noob", ja då orkar man inte vara så gullig längre. självklart ska oprovocerat flame inte vara tillåtet, men om någon verkligen förstör en match och man säger "you fucking retard" så är man värre än killen enligt sjukt många, vilket är helt efterblivet.

tar man åt sig så illa att det påverkar ens spelande så tycker jag inte man har i lol att göra. märker man en insult så säger man helt enkelt quit it or muted, fortsätter han slänger man på en mute så är det klart. aldrig förstått mig på folk som sitter och tar insult efter insult och sen gråter ut efter matchen. enligt mig använder man bara hela "flame" skiten som en ursäkt till att man spelat dåligt.

skulle riot sätta bans istället för restrictions skulle flames/trolls minska mycket mer

Du snackar själv om att chatrestrictions är värdelöst och att man kan köra mute, ändå verkar du tydligen tjaffsa i chatten?

Bra att dom implementerat det, hoppas dom håller i det alternativt skjutsar ut lite bans på folk som inte kan sköta sig.
Citera
2014-05-26, 12:25
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GEEEMONEY
Sämre tråd får man ju leta efter... Finns absolut inget av värde att hämta här förutom hjärndöda försök till diskussioner från bronzespelare som försöker tryharda. Komiskt
vilken plats ligger du på mr challenger? vill du ha annan kvalite får du ju själv bidra. den enda som verkligen är aktiv och som jag ser när jag kikar in är Irken och tycker han gör ett fint jobb med att föra kvalite och hjälpsam tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Du snackar själv om att chatrestrictions är värdelöst och att man kan köra mute, ändå verkar du tydligen tjaffsa i chatten?

Bra att dom implementerat det, hoppas dom håller i det alternativt skjutsar ut lite bans på folk som inte kan sköta sig.
jag mutar väldigt sällan folk, men reportar aldrig. jag tar som sagt inte åt mig utan mitt inlägg var mer riktat till de personer som av någon anledning tar åt sig. de som i slutet säger "we lost cause you "flamed" me". när man i själva verket har sagt något i stilen "what the fuck are you doing? use wards and stop feeding".

poängen jag ville få fram var att enligt mig skadar restriction mer än vad den gör nytta. självklart är hård flame som "i hope you fucking die of cancer you piece of shit cunt child" något som ska straffas, men jag ser hellre att individen själv blir lidande istället för teamet.

tycker man istället skulle sätta igång något liknande chat restriction, fast att man måste spela t.e.x 10 normal games innan man är tillåten i rankat igen. för helt ärligt, vem fan bryr sig om normal games

kör man med tidsbestämd ban så skiter man ju bara i att spela och "straffet" blir inte direkt ett straff. ska man däremot kriga igenom 10 astråkiga normal games så svider det lite mer
Citera
2014-05-26, 12:53
Medlem
Kan någon förklara hur rankade systemet fungerar?

Det känns som såhär. Att ifall man vinner. Så kommer man hamna i ett vinnande lag nästa game. Om nu inte laget lyckas klanta sig rejält, så förlorar man ju. Och om man har förlorat, så kommer man i ett förlorande lag.

Varför är det så?

Jag har flera gånger haft 10-14 winstreaks. Men just när streaken bryts. Så kommer 5-10 loss på raken. innan det bryts och man har winstreak igen. Det är nästan aldrig ett par wins, ett par loss.
Det är så märkligt.
Citera
2014-05-26, 13:08
Medlem
irkens avatar
Problemet med chat restriction är ju bara att ha något "max"-straff, jag tycker till exempel att 40 games är alldeles perfekt för att man märker det då och försöker skärpa sig medans om man får 400 matchers chat restriction (Det va någon som fick det) borde hellre bli bannad i nån/några dagar istället & kanske få 20 games chat restriction. Det är en jättebra grundidé tycker jag som faktiskt fungerar bra, men något max borde det finnas.

Jag tycker också att det är inte den som flamear som bestämmer om den flamear eller inte utan det är den som blir flamead, lite som med mobbning i skolan till exempel. Bara för jag som mobbar/flamear inte tycker jag gör det betyder ju inte att den som blir det känner likadant som jag.
Citera
2014-05-26, 13:35
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Problemet med chat restriction är ju bara att ha något "max"-straff, jag tycker till exempel att 40 games är alldeles perfekt för att man märker det då och försöker skärpa sig medans om man får 400 matchers chat restriction (Det va någon som fick det) borde hellre bli bannad i nån/några dagar istället & kanske få 20 games chat restriction. Det är en jättebra grundidé tycker jag som faktiskt fungerar bra, men något max borde det finnas.

Jag tycker också att det är inte den som flamear som bestämmer om den flamear eller inte utan det är den som blir flamead, lite som med mobbning i skolan till exempel. Bara för jag som mobbar/flamear inte tycker jag gör det betyder ju inte att den som blir det känner likadant som jag.
om man får 400 dagar så har man ju verkligen inte ens i spelet att göra. det accountet ska ju ryka direkt. alla tycker olika och vi kommer aldrig övertala varandra, men det som är bra. då kommer man till andra lösningar och byter idéer =)

håller med om att alla ser olika på flame, men det är mycket abuse inom det med. många troll som skapar scenarion för att få flame endast för att reporta. väldigt svårt vart gränsen ska gå, men jag tycker de måste se över vissa saker i systemet iaf. många gånger man får reports på sig från premades där den ena trollar sönder hela matchen och de båda sitter i all chat och sprider skitsnack som alla tror för att de är majoriteten.

nu kan jag inte direkt säga att det är från liknande lägen jag fått min restriction för jag har inte kollat upp det (om det ens går?)

tycker de ska bli hårdare över lag inom LoL, det är för mycket trolls och folk som bara dcar utan att bry sig om konsekvenserna.... tycker det är ett större problem än flame. man kan inte direkt göra något åt en dc, en flamer kan man iaf mute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in