2014-05-23, 16:12
  #17869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Fan va jag älskar dom nya chattbansen helt galet bra. Finns inget bättre än att kolla riots forum och läsa allt gnäll från alla flamers. Karma is a bitch. Lite surt att några oskyldiga åkt med men gissar riot fixar det på vägen.
Vad har jag missat? Länk till nyheten ang. det?
Citera
2014-05-23, 16:27
  #17870
Medlem
pozies avatar
skulle snarare säga att chat restriction är helt efterblivet. är det någon som är omogen och störande så finns det en mute knapp. förstår verkligen inte allt grinande. har själv fått en restriction och att dra calls som support med restriction är helt omöjligt. man kan inte påverka något alls.

förstör mer än vad det gör nytta.
Citera
2014-05-23, 16:40
  #17871
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
skulle snarare säga att chat restriction är helt efterblivet. är det någon som är omogen och störande så finns det en mute knapp. förstår verkligen inte allt grinande. har själv fått en restriction och att dra calls som support med restriction är helt omöjligt. man kan inte påverka något alls.

förstör mer än vad det gör nytta.

håll käften och sluta få reports då din jävla idiot.
Citera
2014-05-23, 17:17
  #17872
Medlem
Gantz92s avatar
Nidalee är en champ som är extremt svår att balansera mellan OP och värdelös. Hennes spjut är helt klart en broken ability. Stor skada och hitbox. Liten risk, manakostnad och cooldown.
Samtidigt så kan man inte nerfa hennes Q utan att nästan helt kompromissa hennes viability som APC.

Det jag hoppas att Riot gör istället för att bara nerfa och låta henne försvinna från aktivt spelande vore att de gör en rejäl rework. Gör henne mer viable som support något hon för nuvarande är långt ifrån. Nerfa Q, Buffa E och kanske skriv om hennes ulti till något mer passande. Förmodligen dåliga odds för att denna personliga önskedröm slå in dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
håll käften och sluta få reports då din jävla idiot.

Instämmer. Det är underligt att se den totala avsaknaden av självinsikt hos alla som gnäller för att deras beteende äntligen får konsekvenser.
__________________
Senast redigerad av Gantz92 2014-05-23 kl. 17:24.
Citera
2014-05-23, 17:43
  #17873
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
håll käften och sluta få reports då din jävla idiot.

Det är inte så jävla lätt. Jag får Chatbans för att jag "trollpickar", brukar spela lee sin/rengar support med red pot, och ibland går det åt helvete.
Citera
2014-05-23, 17:48
  #17874
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Det är inte så jävla lätt. Jag får Chatbans för att jag "trollpickar", brukar spela lee sin/rengar support med red pot, och ibland går det åt helvete.

Tror knappast det är därför du får chat restriction då den är baserad på verbal abuse/offensive language-reports som då Riot går igenom. Om de ser att du inte skriver något så blir du således inte bannad.
Citera
2014-05-23, 18:37
  #17875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Nidalee är en champ som är extremt svår att balansera mellan OP och värdelös. Hennes spjut är helt klart en broken ability. Stor skada och hitbox. Liten risk, manakostnad och cooldown.
Samtidigt så kan man inte nerfa hennes Q utan att nästan helt kompromissa hennes viability som APC.

Det jag hoppas att Riot gör istället för att bara nerfa och låta henne försvinna från aktivt spelande vore att de gör en rejäl rework. Gör henne mer viable som support något hon för nuvarande är långt ifrån. Nerfa Q, Buffa E och kanske skriv om hennes ulti till något mer passande. Förmodligen dåliga odds för att denna personliga önskedröm slå in dock.



Instämmer. Det är underligt att se den totala avsaknaden av självinsikt hos alla som gnäller för att deras beteende äntligen får konsekvenser.


Buffa Nidalee's E? Eh. Eh. Nej. Aldrig i helvetets jävla djupaste dalar att den behöver en buff.
Citera
2014-05-23, 19:20
  #17876
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Tror knappast det är därför du får chat restriction då den är baserad på verbal abuse/offensive language-reports som då Riot går igenom. Om de ser att du inte skriver något så blir du således inte bannad.

Hyfsat säker på att det är därför. Jag pratar nästan inte ingame förutom med pings, men jag spelar solo champs bara och folk blir irriterade ofta när jag throwar när jag går 1v5 med katarina typ.

Jag tror folk väljer offensive language som standard, eftersom det är högst upp(?), man orkar ju inte bläddra igenom kategorierna.
Citera
2014-05-23, 19:53
  #17877
Avstängd
EU West nere för någon mer?

Står att Eu West är online, men kommer inte in i games, blev disconnectad. Vi som höll på att vinna så stort :/

Edit: Nu när jag logga in var matchen slut och den stod inte ens med i match history, wtf. Åkte ner på 0 points nu.
__________________
Senast redigerad av flipper123 2014-05-23 kl. 20:05.
Citera
2014-05-23, 20:30
  #17878
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo Leblanc har lite väl mycket dmg just nu. Såg en video där en av proffsen gnällde över att Leblanc enkelt vinner en trade mot Ahri även om Ahri får maximal utdelning med båda sina skillshots. En skicklig Leblanc är ju också nästan omöjlig att ganka. Hennes W R combo gör henne så extremt rörlig och i kombination med hennes passive så blir det det sjukt svårt att få död på henne.


SKa bli kul att se vad Riot gör med Nida och LB. Vad jag förstått så är problemet att båda två är low risk high reward champions. Båda två har bra damgage, bra escapes, bra waveclear och kan göra sjukt mycket skada utan att utsätta sig själva för fara. Exempelvis Nidas spearsnipes eller Leblancs W R tower dives.

Ja, LB är riktigt äcklig att ganka, och nästan enda sättet är att ha en junglare med riktigt starka ganks även pre6 samtidigt som lb är utanför sin "safezone", och inte ens då är det helt säkert att ganken kommer lyckas.

Den "måste" nästan vara över den neutrala zonen eller högre för att denns W ska vara enkel att hantera, eller helt enkelt att man går in efter att den har använt den, fast då har den oftast flash + passive så fortfarande ingen garanti...

Detta är väldigt synd för LB kan vara svår att möta 1v1 så ens lane kan behöva hjälp....
Citera
2014-05-23, 20:37
  #17879
Medlem
Vassknivs avatar
Stör mig som fan på att lolcounter.com har uppdateras så det inte finns något kommentarer längre -.-
Citera
2014-05-23, 21:04
  #17880
Medlem
Gantz92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Buffa Nidalee's E? Eh. Eh. Nej. Aldrig i helvetets jävla djupaste dalar att den behöver en buff.

Nu menade jag utifall man skulle göra henne till en legit support. Spelar man henne mid så håller jag med om att den är minst sagt tillräckligt stark som den är. Du anser dock att den för nuvarande är tillräckligt bra enligt supportstandard? Enligt mig scalar den inte tillräckligt bra på egen hand utan närapå full AP build vilket resulterar i att man inte har plats med alla de utility items som hon skulle behöva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in