2014-05-25, 20:39
Medlem
Jag antar att han är fortfarande under 20år eftersom han har det på registret än, så nej, det är inte dags än att blunda för vad han har gjort. det är inte som om han har snattat lite godis, han har haft ett hemligt förhållande med en trettonårig tjej i två år. fan ta mig den killen är fortfarande en bedragare. När det har gått 5 år och han har inte återfallit så absolut han får ett högt position i mitt gigantiska oljeföretag.
Citera
2014-05-25, 20:41
Avslutad
De båda är så pass jämngamla att jag inte höjer på ögonbrynen, tycker att detta "USA- influerade" med "alla under 15 år", o. s. v är helt uppåt väggarna. Tycker åldersskillnaden i dessa fall är helt avgörande, här är två jämngamla och som sådana "sysslar de med detta", o. s. v.
Men, ja, jag hade anställt.
Citera
2014-05-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Eftersom det här är en demokrati så är det att satsa på politiken när man diskuterar med andra

Okej då röstar jag mig själv som arbetsmarknads minister är du med mig?
Citera
2014-05-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
De båda är så pass jämngamla att jag inte höjer på ögonbrynen, tycker att detta "USA- influerade" med "alla under 15 år", o. s. v är helt uppåt väggarna. Tycker åldersskillnaden i dessa fall är helt avgörande, här är två jämngamla och som sådana sysslar de med detta, o. s. v.
Men, ja, jag hade anställt.

så två 10åringar kan gärna ligga med varandra under ditt styre?
Citera
2014-05-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Jag antar att han är fortfarande under 20år eftersom han har det på registret än, så nej, det är inte dags än att blunda för vad han har gjort. det är inte som om han har snattat lite godis, han har haft ett hemligt förhållande med en trettonårig tjej i två år. fan ta mig den killen är fortfarande en bedragare. När det har gått 5 år och han har inte återfallit så absolut han får ett högt position i mitt gigantiska oljeföretag.

Nej killen är över 20 idag. Då det tog några år innan det kom fram. Så det var först när han var 19 och tjejen 17.5 de hamnade i tingsrätten. Därefter 5 års register då han var under 18 när det hände. Och de hade inget hemligt förhållande. Föräldrarna visste om att de sov ihop, hade relation och var intima. Det var ingen inom familjerna som anmälde dem.
Senast redigerad av zebsun 2014-05-25 kl. 20:48.
Citera
2014-05-25, 20:48
Medlem
Jyckees avatar
Citat:

två 10åringar kan givetvis ligga med varandra under dagens styre. Vad är din poäng?
Citera
2014-05-25, 20:52
Avslutad
Citat:

Hade jag fått styra världen hade inte 10- åringar varit medvetna om detta med att ligga med varandra.
Tonåringar, och som i TS: s exempel, är däremot, och av naturliga orsaker, väldigt svåra att styra och man skall inte alltid göra detta heller.
Citera
2014-05-25, 20:52
Medlem
Citat:
Vad vill du göra åt det? Fängsla dem så att ingen mår dåligt?
Citera
2014-05-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebsun
Nej killen är över 20 idag. Då det tog några år innan det kom fram. Så det var först när han var 19 och tjejen 17.5 de hamnade i tingsrätten. Därefter 5 års register då han var under 18 när det hände. Och de hade inget hemligt förhållande. Föräldrarna visste om att de sov ihop, hade relation och var intima. Det var ingen inom familjerna som anmälde dem.

mmm denna fallet blir bara mer och mer komplicerat. jag måste nog fria killen eftersom han har fått hennes familjs medgivande, och hon har fått hennes familjs smutsiga uppfostran.

Han gjorde fel mot svenska lagen och det är det som spelar störst roll, jag kan inte ha någon i mitt företag som har en sådan brottsrubricering, tänk på mitt rykte för fan om det kommer ut.
Citera
2014-05-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Vad vill du göra åt det? Fängsla dem så att ingen mår dåligt?

Vadå tror du att det finns inget att göra åt saken? nr1 att alla i samhället visar att det är FEL, att familjen inte accepterar det, osv osv
Citera
2014-05-25, 21:01
Medlem
Citat:
Vadå tror du att det finns inget att göra åt saken? nr1 att alla i samhället visar att det är FEL, att familjen inte accepterar det, osv osv

Jag har börjat inse av att se att du har utländskt påbrå med en moralisk kompas efter din kultur. Där detta är jättefel. Fine det är din åsikt och du har rätt att ha den. Men jag har kvinnliga vänner från dessa kulturer som när de var i åldrarna 14-16 också hade sex. Men de hade analsex istället för vanligt sex för att undvika bli av med sina "oskulder" för de var rädda för repressalier om det skulle komma fram. vilket i mina ögon är mer hemskt.

Detta är dock inget försvar mot att min vän bröt den Svenska "moraliska" lagen.
Citera
2014-05-25, 21:04
Bannlyst
Skulle aldrig anställa en person som har ett brottsregister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in