2014-05-25, 18:11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Officiellt är det väl på onsdag, då länsstyrelsen har räknat rösterna. Men vad gäller de preliminära siffrorna så har jag för mig att det börjar trilla in allt eftersom distrikten blir klara. Nog borde det börja ramla in siffror redan vid 22 ikväll är min gissning.

Jag läste att inga resultat överhuvudtaget får publiceras innan 23.00 eftersom det ska ske enhetligt över hela europa. Tror det var i någon av kvällstidningarna jag läste det.
2014-05-25, 18:12
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Vid vilken tid exakt är det som siffrorna officiellt börjar trilla in? Strax efter klockan 23.00 läste jag någonstans, stämmer det? Man får inte vet någonting innan dess eller?

Klockan 23:00 ska det preliminära resultatet vara klart och börja presenteras i olika medier. Innan dess kommer iallafall SVT presentera sin vallokalsundersökning klockan 21.00.
2014-05-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Klockan 23:00 ska det preliminära resultatet vara klart och börja presenteras i olika medier. Innan dess kommer iallafall SVT presentera sin vallokalsundersökning klockan 21.00.

Kan man inte följa rösterna i en olika distrikten i takt med att dessa rapporteras in precis som vanligt på val.se? I så fall vet vi i stort hur det gått redan vid tiotiden.

Edit. Tydligen särskilda dumma Euregler som styr detta. Sån idioti.
2014-05-25, 18:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag läste att inga resultat överhuvudtaget får publiceras innan 23.00 eftersom det ska ske enhetligt över hela europa. Tror det var i någon av kvällstidningarna jag läste det.

På så vis. Ja, det låter väl rimligt. Jag antar att det är en skillnad mellan EU-val och val till riksdagen.
2014-05-25, 18:34
Medlem
shogun-rs avatar
Har valkampanjen till riksdagsvalet redan börjat? Nya kravaller i Husby
2014-05-25, 18:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag har faktiskt lagt in en flaska Champagne på kylning. Hoppas det finns anledning att öppna den i morgonkväll.

Opinionsundersökningarna till EU valet är verkligen osäkra. Det är bättre att du köper öl det duger att fira med och ha som gravöl.

Bästa tycker jag är att vi snart har facit och en angelägen uppgift sedan blir att dissekera opinionsinstituten för att klura ut om de har haft en politisk agenda mot Sd, om de är köpta, eller varför de lyckats så dåligt.

Sedan hoppas jag på att de sämsta lämnar marknaden.
2014-05-25, 18:44
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Har valkampanjen till riksdagsvalet redan börjat? Nya kravaller i Husby

Lite sent ut om de ska hjälpa Sd upp på 10% nivån. Blir väl påminnelse och en ångerkväll för många korkade väljare som inte förstod att rösta Sd.
2014-05-25, 18:46
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Lite sent ut om de ska hjälpa Sd upp på 10% nivån. Blir väl påminnelse och en ångerkväll för många korkade väljare som inte förstod att rösta Sd.

Skrev faktiskt riksdagsvalet Då är det väl tur att dom har en ny chans om drygt 3.5 månad att rösta rätt.
2014-05-25, 19:59
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

Hmm, korkade är de dryga 5 % som valt SD. Där blir sannolikt inte någon skumpa ikväll om ni inte vill dränka era sorger.
2014-05-25, 20:10
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hmm, korkade är de dryga 5 % som valt SD. Där blir sannolikt inte någon skumpa ikväll om ni inte vill dränka era sorger.

Hur många procent tror du att SD får i dagens val?
2014-05-25, 20:50
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Var har du din vapendragare Rejdar ?
2014-05-25, 21:04
Medlem
osiriz88s avatar
Oavsett om det går bra eller mindre bra för SD så får vi ändå glädjas över framgångarna i övriga Europa. Danmarks Folkeparti går stark framåt och i Frankrike är det redan klart att Nationella Fronten är störst!

Eftersom att Sverige är ett extremistiskt land så kommer det nog att ta längre tid innan SD lyckas uppnå liknande resultat, men med tiden så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in