2014-05-25, 11:54
Medlem
Bearforceones avatar
Köpte mig en E 50 igår och det kan nog vara den fulaste stock tanken jag ägt sen sen Arl 44 med sitt jävla hus till torn. Den här är tvärt om, ett minimalt torn på en gigantiskt plattform. Jävla studsigt pansar dock, kul! Men samtidigt är det en djävulsk stockgrind för att låsa upp larvfötter, motor och sen kanoner och torn, därför kom den här 2x helgen lägligt.
Citera
2014-05-25, 12:10
Medlem
teflonpannan69s avatar
Lirade lite igår för första gången på länge. Jäklar vad de har förbättrat ljudet, helt brutalt!
Citera
2014-05-25, 14:56
Medlem
Finns det någon clan för pubbande på semihög nivå? Har inga illusioner att jag är världsbäst men det skulle trevligt att hitta ett gäng som inte tar sig själva på allt för stort allvar men ändå inte snipar med IS-3 et.c
Har ett antal tier 8 och en tier 9. Inga tier 10 ännu då jag hittar nya leksaker hela tiden.
Citera
2014-05-25, 15:19
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Via Aslains mod pack.
Tack!
Citera
2014-05-25, 15:20
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Köpte mig en E 50 igår och det kan nog vara den fulaste stock tanken jag ägt sen sen Arl 44 med sitt jävla hus till torn. Den här är tvärt om, ett minimalt torn på en gigantiskt plattform. Jävla studsigt pansar dock, kul! Men samtidigt är det en djävulsk stockgrind för att låsa upp larvfötter, motor och sen kanoner och torn, därför kom den här 2x helgen lägligt.
Då har du inte sett Awfulpanther med stock torn?

Fyfan, är uppe i ca 30 battles idag med Chi-to men endast fått 4k xp på SP-eventet
Citera
2014-05-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step

Fyfan, är uppe i ca 30 battles idag med Chi-to men endast fått 4k xp på SP-eventet

usch jag har lyckats komma ner till 25 k kvar på japanen, har bara en tank i det trädet, dock tier 8 och en bra vagn så det betalar sig så sakterliga.

värre med kines-vagnen, där har jag 45 k kvar, i en tank och med dåliga förutsättningar.

jag missade sist med is-6an, men bara lite grann.. blir det samma nu?

det blev iallafall en Tier VII T23E3 från kampanjen:

3,822 (plats)
plastdunk
[BASE] Bullets Are So Expensive
33,668 (antal fame points)

missions under denna tid har förärat mig med tre tomma garage spots, får nog köpa lite fler kinesiska tanks för att fixa Super Pershingen, sen hitta på något att fylla garaget med istället, har väldigt svårt att se att jag stannar kvar i det kinesiska trädet, bara sälja vagnarna sen och spara crew efter mission..
Citera
2014-05-25, 16:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fyhelvete va arslet värker idag blev så brutalt rövknullad av MM, RNG och klantlag inatt så det va sinnessjukt, aldrig varit med om nåt så extremt innan...
Spelade inte nån roll vilken vagn jag spelade eller vilket avstånd jag sköt på, 3 av 4 skott missade och 8 av 10 matcher hade en xvm chans att vinna under 50% minst 5 av 10 låg under 40%

Tog ut T34 för den kanonen brukar fungera bra för mig, skjuter 3ggr på en stillastående större vagn, avstånd 70-80meter och missar, studsar inte ens skotten utan missar TOTALT

Citat:
Den här är tvärt om, ett minimalt torn på en gigantiskt plattform.
Awfull panther med torn från leopard ser skitlöjlig ut
Citera
2014-05-25, 16:56
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Då har du inte sett Awfulpanther med stock torn?

Nej, AufP är ganska ovanlig faktiskt, så den har jag inte sett stock än.

Gillar min wr idag på dryga 38%. mm är så jävla uppfuckad ibland att man blir galen, 7-8 raka förluster direkt när jag började att spela, samtliga utan en tillstymmelse till chans att ens vara nära att vinna. Lägg då till den urusla E 50 jag kört med idag som stock. Tänkte mig att snabbt grinda fram modulerna, för den är tillsammans med Arl V39 den i särklass sämsta jävla stocktanken jag spelat, men nej då, har knappt ens fått ihop 20k till larvfötterna.

Att toppbössan från Panter II ska ha 0,34 spridning på skotten tror jag inte ett dugg på, snarare 0,44 eller nåt liknande, för de går extremt sällan där du siktar och de är så satans lösa att de dessutom bara skadar moduler utan att göra skada på tankens hp.

aja, inte lika usel som de kinesiska pappersdrakarna byggda av sämsta möjliga plast, indränkta i lättantändlig tjära.
Citera
2014-05-25, 17:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
aja, inte lika usel som de kinesiska pappersdrakarna byggda av sämsta möjliga plast, indränkta i lättantändlig tjära.
O.o typ varenda gång jag tog ut min E-50 inatt så dog jag av eld, jag skämtar inte om jag säger att jag i varannan match dog av eld...jag dog mer av eld inatt än jag gjort under hela detta året...

Är kanske bara jag men har nån annan märkt att det blivit extremt mycket vanligare att vagnen börjar brinna efter en träff?
Citera
2014-05-25, 17:26
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
O.o typ varenda gång jag tog ut min E-50 inatt så dog jag av eld, jag skämtar inte om jag säger att jag i varannan match dog av eld...jag dog mer av eld inatt än jag gjort under hela detta året...

Är kanske bara jag men har nån annan märkt att det blivit extremt mycket vanligare att vagnen börjar brinna efter en träff?

Ja den brinner rätt fint faktiskt, även modulerna verkar paja mer än jag är van vid. Tycker tyskarnas, japanernas och kinesernas tanks brinner mer än de andra.
Citera
2014-05-25, 19:01
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Inte riktigt.
Jag har för övrigt automatisk fire extinguishers på alla mina tier9+ tanks. Den slår till automatiskt och reducerar chansen för eld. Kostnaden är ett mindre problem eftersom en förlust ändå svider i högre tier.

Citat:
Gillar min wr idag på dryga 38%. mm är så jävla uppfuckad ibland att man blir galen, 7-8 raka förluster direkt när jag började att spela, samtliga utan en tillstymmelse till chans att ens vara nära att vinna. Lägg då till den urusla E 50 jag kört med idag som stock. Tänkte mig att snabbt grinda fram modulerna, för den är tillsammans med Arl V39 den i särklass sämsta jävla stocktanken jag spelat, men nej då, har knappt ens fått ihop 20k till larvfötterna.

Att skaffa torsion bars brukar vara ett bra sätt att kunna ha bästa kanonen och turret direkt utan att behöva skaffa tracks.
Nuförtiden spelar jag aldrig tier 7+ tanks med stock gun, det är inte värt bekymret.
Citera
2014-05-25, 19:44
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
usch jag har lyckats komma ner till 25 k kvar på japanen, har bara en tank i det trädet, dock tier 8 och en bra vagn så det betalar sig så sakterliga.

värre med kines-vagnen, där har jag 45 k kvar, i en tank och med dåliga förutsättningar.

jag missade sist med is-6an, men bara lite grann.. blir det samma nu?

det blev iallafall en Tier VII T23E3 från kampanjen:

3,822 (plats)
plastdunk
[BASE] Bullets Are So Expensive
33,668 (antal fame points)

missions under denna tid har förärat mig med tre tomma garage spots, får nog köpa lite fler kinesiska tanks för att fixa Super Pershingen, sen hitta på något att fylla garaget med istället, har väldigt svårt att se att jag stannar kvar i det kinesiska trädet, bara sälja vagnarna sen och spara crew efter mission..
Tycker att kineserna är bland de roligare, fick nyss min andra Ace Tanker på IS-2. En riktigt bra heavy även i tier 8 . Gillade även Type 58, nog den mest balanserade vagn jag kört i spelet.

Citat:
Nej, AufP är ganska ovanlig faktiskt, så den har jag inte sett stock än.

Att toppbössan från Panter II ska ha 0,34 spridning på skotten tror jag inte ett dugg på, snarare 0,44 eller nåt liknande, för de går extremt sällan där du siktar och de är så satans lösa att de dessutom bara skadar moduler utan att göra skada på tankens hp.

Haha! Hittade en bild på google
http://i.imgur.com/j45Bqfc.jpg

Precis, antingen har man vunnit 15-0 eller tvärtom. Även antalet knallröda tomater är obegripligt många, såg en hetzer nyss med 14 wn7
Har ingen aning om E50:n är bra när den är fullt uppgraderad, får ju hoppas det när modulerna kostar sådär mycket. Angående bössan; har märkt samma sak med t ex VK 30.02 M (strax innan Panther) och med Cromwell. Går aldrig i mitten trots relativt bra accuracy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in