2014-05-25, 01:53
  #8341
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Kan man få namnen på dom nu då om dom är ledare så man kan kolla upp det eller är det en lögn?

Fast det har varit uppe i tråden flera gånger. Pavel Gubarev är utan tvekan för detta nasse och kommunist, och han är "folkguvernör" och ledare för rövarbandet som kallar sig folkmilis. För övrigt arbetade han som jultomte innan detta...

Sedan får vi inte heller glömma pyramidspelskungen som leder spektaklet, Denis Pushilin. Han må kanske inte vara nasse men är utan tvekan en suspekt figur med kopplingar till brottslig verksamhet.
__________________
Senast redigerad av bernad_law 2014-05-25 kl. 01:58.
2014-05-25, 03:19
  #8342
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det har varit uppe i tråden flera gånger. Pavel Gubarev är utan tvekan för detta nasse och kommunist, och han är "folkguvernör" och ledare för rövarbandet som kallar sig folkmilis. För övrigt arbetade han som jultomte innan detta...

Sedan får vi inte heller glömma pyramidspelskungen som leder spektaklet, Denis Pushilin. Han må kanske inte vara nasse men är utan tvekan en suspekt figur med kopplingar till brottslig verksamhet.
Ok, Pavel Gubarev, tomten som utnämnde sig själv till folkets guvernör i Sloviansk, jag uppfattade honom som ett skämt men man kan kanske kalla honom för "företrädare" av någon slag då. Han blev tydligen gripen av SBU och sedan släppt 7:e maj i utbyte mot andra tjänstemän i samma organisation. Så han var tydligen tidigare medlem i Russian National Unity och en neo-nazist enligt amerikanska Timothy Snyder och IWPR. Han trodde då att han skulle kunna få stöd i östra Ukraina med den bakgrunden? inte konstigt att Kiev släppte ut den dåren igen då.
Vad har han för formellt ledarskap i Donetsk idag då för jag har svårt att tänka mig att dom vill ha något med honom att göra?
Vilka kan då de övriga "nazistiska clownerna" vara som nu påstås företräda "Folkrepublikerna"?
2014-05-25, 06:10
  #8343
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ok, Pavel Gubarev, tomten som utnämnde sig själv till folkets guvernör i Sloviansk, jag uppfattade honom som ett skämt men man kan kanske kalla honom för "företrädare" av någon slag då. Han blev tydligen gripen av SBU och sedan släppt 7:e maj i utbyte mot andra tjänstemän i samma organisation. Så han var tydligen tidigare medlem i Russian National Unity och en neo-nazist enligt amerikanska Timothy Snyder och IWPR. Han trodde då att han skulle kunna få stöd i östra Ukraina med den bakgrunden? inte konstigt att Kiev släppte ut den dåren igen då.
Vad har han för formellt ledarskap i Donetsk idag då för jag har svårt att tänka mig att dom vill ha något med honom att göra?
Vilka kan då de övriga "nazistiska clownerna" vara som nu påstås företräda "Folkrepublikerna"?

Han har i högsta grad makt, hans fru sitter med i den pajasartade "regeringen". Problemet är att det finns massa grupper med minimalt stöd och med snygga namn som härjar runt, du kanske skulle kolla upp Dimitry Boitsov och hans grupp "ortodoxa Dombass".

En annan högintressant person:
Aleksei Khudyakov som ordande "folkomröstningen" är före detta aktivist i Putinjuguend och skapare av en form av en fascistisk anti-immigrationsstyrka, Moskvas Sköld.

http://www.nytimes.com/2013/09/04/world/europe/russian-youth-group-with-a-mission-sniffing-out-illegal-migrants.html?_r=0

Att säga att de styrande i "folkrepublikerna" inte har koppling till nationalistiska, högerextrema och kriminella miljöer vore att fara med osanning.
2014-05-25, 08:39
  #8344
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Bevis? Vad krävs? Fingeravtryck? CIA dokument? Uttalade från US State Department?

Eller duger det med rapporter från folk som är på plats? I så fall föreligger det en entydig uppgift:

"Apparently, the Italian journalist was filming from the side of separatists, and got hit during the exchange of fire with Ukrainian forces"

Översättning:
separatists = federalister, Folkrepubliken Donetsk.

Din önskan alltså? Jag är mer säker på att kreaturens diktatur, nazisterna som ockuperar slavyansk dödar allt och alla såklart, speciellt italienska journalister.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Tunnisarna i Kiev börjar nog darrar bara de hör Kadyrovs namn..! Han rapporterade nyss att journalisterna har landat i Grozny och här finns en bild då de äter ett skrovmål tillsammans

Den putinfinansierade terroristen har inget i Ukraina att göra. Han renomé är av samma slag som kreaturens diktatur så jag kan förstå varför de gillar varandra. Han är en psykopat av samma slag som Dzerzhinsky var på sin tid:
Flera fall av tortyr och mord har knutits till Kadyrov och människorättsorganisationer har rapporterat att så mycket som 70% av alla mord, våldtäkter, tortyr och kidnappningar i Tjetjenien begåtts av Kadyrovs 3 000 man starka armé, kallad kadyrovtserna (Kadyrovtsy). Kadyrov regerar i Tjetjenien med stöd från Rysslands president Vladimir Putin.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-25 kl. 08:44.
2014-05-25, 09:54
  #8345
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Den putinfinansierade terroristen har inget i Ukraina att göra. Han renomé är av samma slag som kreaturens diktatur så jag kan förstå varför de gillar varandra. Han är en psykopat av samma slag som Dzerzhinsky var på sin tid:
Flera fall av tortyr och mord har knutits till Kadyrov och människorättsorganisationer har rapporterat att så mycket som 70% av alla mord, våldtäkter, tortyr och kidnappningar i Tjetjenien begåtts av Kadyrovs 3 000 man starka armé, kallad kadyrovtserna (Kadyrovtsy). Kadyrov regerar i Tjetjenien med stöd från Rysslands president Vladimir Putin.

Tro inte på allt vad som är ett resultat av CIAs sagoböcker som du har som kvällslektyr - inklusive det som CIA implementerar hos västliga människorättsorganisationer. Dessa har i Ukrainakrisen blundat för folkmordet som Kiev-nazismen utfört och samtidigt kritiserat smärre incidenter med anledning av ingripanden från befrielserörelsen.

Extremister och terrorister kan inte förvänta sig öppen anastalt i Roslagen - iaf inte i den verkliga värden utanför Sverige. Om man vill hålla samma ett samhälle så krävs det auktoritet och folkligt stöd, speciellt i områden där terrorister opererar. Kamrat Kadyrov har både ock och är van att ta hand om extremister. Nu skickade han en signal till nazisterna i Kiev - ett erbjudande som Kiev mot bakgrund av Kadyrovs aura inte hade råd att säga nej till då konsekvenserna kunde bli väldigt obehagliga - så här kort tid innan den fars som det illegitima presidentvalet innebär.
2014-05-25, 10:05
  #8346
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ok, Pavel Gubarev, tomten som utnämnde sig själv till folkets guvernör i Sloviansk, jag uppfattade honom som ett skämt men man kan kanske kalla honom för "företrädare" av någon slag då. Han blev tydligen gripen av SBU och sedan släppt 7:e maj i utbyte mot andra tjänstemän i samma organisation. Så han var tydligen tidigare medlem i Russian National Unity och en neo-nazist enligt amerikanska Timothy Snyder och IWPR. Han trodde då att han skulle kunna få stöd i östra Ukraina med den bakgrunden? inte konstigt att Kiev släppte ut den dåren igen då.
Vad har han för formellt ledarskap i Donetsk idag då för jag har svårt att tänka mig att dom vill ha något med honom att göra?
Vilka kan då de övriga "nazistiska clownerna" vara som nu påstås företräda "Folkrepublikerna"?

Folkets företrädare är inte fläckfria. Men folkets företrädare lär av misstagen och lyssnar på folket och har folkets fantastiska gensvar och legitimitet genom den folkomröstning i vilken 90%+ stödde Folkrepublikernas bildande.

Folkrepublikerna är folkets sanna demokrati vars ledare dagligen kommunicerar med folket, implementerar folkets krav och ser till folkets behov.

Sedan kommer folkets fiender alltid att sprida CIAs smutsiga smädelser via skilda propagandakanaler vilka skribenter t ex på Flashback glatt upprepar all sin morbida infantilism.
2014-05-25, 10:07
  #8347
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Tro inte på allt vad som är ett resultat av CIAs sagoböcker som du har som kvällslektyr - inklusive det som CIA implementerar hos västliga människorättsorganisationer. Dessa har i Ukrainakrisen blundat för folkmordet som Kiev-nazismen utfört och samtidigt kritiserat smärre incidenter med anledning av ingripanden från befrielserörelsen.

Extremister och terrorister kan inte förvänta sig öppen anastalt i Roslagen - iaf inte i den verkliga värden utanför Sverige. Om man vill hålla samma ett samhälle så krävs det auktoritet och folkligt stöd, speciellt i områden där terrorister opererar. Kamrat Kadyrov har både ock och är van att ta hand om extremister. Nu skickade han en signal till nazisterna i Kiev - ett erbjudande som Kiev mot bakgrund av Kadyrovs aura inte hade råd att säga nej till då konsekvenserna kunde bli väldigt obehagliga - så här kort tid innan den fars som det illegitima presidentvalet innebär.

Kadyrov är liksom nazisterna i "Folkrepublikerna" Putins marionetter. Putin föredrar personer av hans eget slag, som passar in i hans maffiavälde och självklart är en bandit som Kadyrov som våldtar och torterar inget problem för Putin eftersom det viktiga för Putin är att förhindra att folket i Tjetjenien, som Putin redan slaktat ett par gånger, hålls kvar i Ryska federationen. I Ukraina fuskar pro-ryssarna fram "folkomröstningar" för Ryssland, i Tjetjenien har ryssarna dödat flera hundratusen för att bekämpa majoriteten som vill lämna Ryssland. Maffian i Kreml skyr inga medel, såklart terroristen Kadyrov hjälper de andra terroristerna i östra Ukraina att mörda, tortera och våldta ukrainare om Putin frågar.

Om "Kamrat" är en omskrivning för terrorist som du verkar mena så kan du fortsätta använda det.
2014-05-25, 10:33
  #8348
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kadyrov är liksom nazisterna i "Folkrepublikerna" Putins marionetter. Putin föredrar personer av hans eget slag, som passar in i hans maffiavälde och självklart är en bandit som Kadyrov som våldtar och torterar inget problem för Putin eftersom det viktiga för Putin är att förhindra att folket i Tjetjenien, som Putin redan slaktat ett par gånger, hålls kvar i Ryska federationen. I Ukraina fuskar pro-ryssarna fram "folkomröstningar" för Ryssland, i Tjetjenien har ryssarna dödat flera hundratusen för att bekämpa majoriteten som vill lämna Ryssland. Maffian i Kreml skyr inga medel, såklart terroristen Kadyrov hjälper de andra terroristerna i östra Ukraina att mörda, tortera och våldta ukrainare om Putin frågar.

I den verkliga världen - den utanför Rosenbad och den bubbla som vissa skribenter lever i - där pågår en strid vilken handlar om överlevnad. Emellanåt innebär dessa strider att om du inte dödar din fiende så kommer fienden att döda dig. Sådan har situationen i Tjetjenien varit och sådan är situationen i delar av Ukraina.

Jag är glad över att kamraterna Putin och Kadyrov inser stridens inre logik och yttre konsekvenser. Det gör att vi lever i en tryggare och säkrare värld.
2014-05-25, 10:41
  #8349
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Han har i högsta grad makt, hans fru sitter med i den pajasartade "regeringen". Problemet är att det finns massa grupper med minimalt stöd och med snygga namn som härjar runt, du kanske skulle kolla upp Dimitry Boitsov och hans grupp "ortodoxa Dombass".

En annan högintressant person:
Aleksei Khudyakov som ordande "folkomröstningen" är före detta aktivist i Putinjuguend och skapare av en form av en fascistisk anti-immigrationsstyrka, Moskvas Sköld.

http://www.nytimes.com/2013/09/04/world/europe/russian-youth-group-with-a-mission-sniffing-out-illegal-migrants.html?_r=0

Att säga att de styrande i "folkrepublikerna" inte har koppling till nationalistiska, högerextrema och kriminella miljöer vore att fara med osanning.
Då är ju frågan vad folk i östra Ukraina tycker om det då och inte bara KievPost, NyTimes, Timothy Snyder och IWPR.

Vi vet alla att högra sektorn består av nazister, facister och nationalister och har sitt starkaste fäste i västra Ukraina. Många av dessa är nu upptagna i nationalgardet och skickad österut av Kiev.

Om man då leker med tanken att ledarna i östra Ukraina är nazister och högerextrema och även en del av dom stridande separatisterna så betyder det att nationalgardet slåss mot andra likasinnande. Mycket lustigt.

Då är det väl bara att lyfta på hatten och gratulera regeringen i Kiev och Putin för en mycket smart plan att på ett smidigt sätt ta kol på en stor del av nazister och facister i Ukraina, synd för folket i öst bara.

För övrigt, här är bra artiklar i DN som ger en bra bild av läget i östra Ukraina. DN på plats och ger faktiskt en ganska rättvis bild av läget bortsett att dom som vanligt skyller allt på Putin. Trevligt att någon tidning börjar skriva vettigt.
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/putin-far-inte-vinna/
http://www.dn.se/nyheter/varlden/inte-bara-mitt-hem-mitt-liv-ar-i-ruiner/
2014-05-25, 11:08
  #8350
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Uppgifter gör gällande att inte bara en italiensk journalist blev dödad utan även en kollega till honom vid attacken mot Sloviansk i natt.
2014-05-25, 11:19
  #8351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Då är ju frågan vad folk i östra Ukraina tycker om det då och inte bara KievPost, NyTimes, Timothy Snyder och IWPR.
För övrigt, här är bra artiklar i DN som ger en bra bild av läget i östra Ukraina. DN på plats och ger faktiskt en ganska rättvis bild av läget bortsett att dom som vanligt skyller allt på Putin. Trevligt att någon tidning börjar skriva vettigt.
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/putin-far-inte-vinna/
Skulle kunna vara det om inte en liten detalj om det som hände i torsdags. I artikeln påstås det att"rebellerna åter trappat upp våldet. 16 ukrainska soldater dödades i torsdags vid ett överfall på en vägspärr"
Det jag kunde se stämmer bättre med:
Insider footage of Ukrainian troops taking cover from their own helicopter forces has emerged, raising questions over the deaths of 16 troops at a checkpoint in the Donetsk Region Thursday.
http://www.infowars.com/footage-of-ukrainian-helicopters-firing-on-own-checkpoint-raises-questions/
2014-05-25, 11:22
  #8352
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Presidentvalet: 360 fall av valfusk och andra oegentligheter rapporterade efter bara någon timma.

http://www.unn.com.ua/uk/news/1346576-opora-zafiksuvala-360-vipadkiv-porushen-na-viborakh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in