2014-05-25, 00:06
  #8329
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Italiensk fotojournalist har skjutits ihjäl av den Kiev-fascitiska sidan.

Journalisterna råkar allt mer illa ut. Två ryska journalister har suttit inspärrade sedan länge och en engelsk släpptes för någon dag sedan av Kiev. En eller annan har också blivit kvarhållna av Donetsk, men det var några vecor sedan.

Red: ok, ser just i annat inlägg att de ryska journalsiterna har släppts.

Italienaren sköts av vem sa du och var är bevisen vem som sköt dom? De var i närheten av slavyansk och det är mer troligt att de blev beskjutna av Putins kreatur.

Terroristerna kallar sig nu "nya ryssland" och bekräftaratt de har invaderat landet. Patetiskt att de tar med Odessa, vilket skämt.

"Document about merge of Lugansk and Donetsk People's Republics into state "Novorossia" signed.

"Representatives of Donetsk and Lugansk People's Republic signed a document to merge their states into a federate state "Novorossia" . On behalf of the People's Republic of Donetsk document was signed by Alexander Boroday, Prime Minister of Republic. On behalf of the Lugansk People's Republic document signed Alexei Karjakin, the head of the republic.
Besides the two republics to the Novorossia are expected to include 6 regions of Ukraine. These are the future republic : Kharkov , Nikolayev, Kherson , Odessa , Dnipropetrovsk and Zaporoje . Delegates from these regions of Ukraine supported the creation of new state Novorossia . These regions will be separated from the Ukraine as well as the Donetsk and Lugansk republic did, by referendums."

Hur tror de att folk ska ta dom på allvar? Ska folk frivilligt bli "medlemmar" i "republiken" (som inte har någon ledare) eller ska de med våld tvinga varje medborgare under dödshot? Funkar inte så, eller hur?
2014-05-25, 00:06
  #8330
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nuvarande tillfälliga regeringen i Kiev är knappast fascistisk eftersom man utlyser val enligt västerländsk modell. fascismen frodas däremot i östra Ukraina där man hållit helt lagstridiga val som aldrig kommer att erkännas av omvärlden. När befolkningen upptäcker bluffen och vad det innebär rent fysiskt för dem så krackelerar hela påhitterepublikerna. Enda chansen att överleva är att uppgå i Ryssland eller stanna i Ukraina. Att vara statslös är sämsta alternativet vilket man ju blir om man utropar en monopolrepublik. Majoriteten vill ju dessutom inte under ryskt herravälde.
Alla i den tillfälliga regeringen är inte facister men dom tar gärna hjälp av dom elementen. Högra sektorn är och var nyttiga under euromaidan, Odessamorden och nu i nationalgardet.

Varför kallar du och många andra människor i östra Ukraina för facister eller nazister? Alla vet ju att framför allt där hatar dom allt vad det är och står för. Är det en del av västpropagandan att utpeka separatister som facister, nazister eller terrorister?

Din syn på fascism är också oklar, det räcker alltså att hålla ett val som inte godkänns av väst?

Men du har rätt att det var nog ett misstag för en del av dom att tro att Ryssland skulle göra likadant i östra Ukraina som på Krim. Det intresset fanns och finns inte i Rysslands ledning och det vet alla som är nyktra. Att ryssland värnar om ryssar i Ukraina och inte tillåter att det går för långt med förföljelser är en annan sak men där är vi inte än. Separatister har ju ett problem här att lägga ner vapnen om dom nu inte får amnesti ganska snabbt innan det bär iväg nu efter valet. Vi får se vilket intresse den nya presidenten har, fortsatt konflikt för att snabbt få in NATO så att resurser och politik kan säkras enligt USA troliga agenda eller snabb fred och samarbete som Ryssland önskar.
2014-05-25, 00:07
  #8331
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Den anti-fascistiska kampen i Donetsk och Luhansk resulterade i utropandet av två nya europeiska stater och inte vilka stater som helst, utan FOLKREPUBLIKER. ..

Lever du i en drömvärld? Folket i östra Ukraina har blivit bedragna och bestulna av alla tidigare regimer, inte minst den korrumperade Janukovytj, som hade sin maktbas där. Nu har man blivit bondeoffer i Putins och Janukovytj intriger för att vinna tillbaka förlorat inflytande. Titta på fotot och läs texten i länken så inser Du hur några av "folkrepublikens" proletära stödtrupper ser ut: Igor Hirkin, en rysk militär som under pseudonymen Strelkov har lett den militära samordningen i regionen och prelaterna i ryska ortodoxa kyrkan tillsammans med Janukovytj och ryska oligarker.

http://euromaidanpr.com/2014/05/20/russian-orthodox-church-supporting-war-in-ukraine/#more-9506
__________________
Senast redigerad av trenterx 2014-05-25 kl. 00:10.
2014-05-25, 00:10
  #8332
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Nonsens, de bilder som ryssarna påstod visade amerikanska legosoldater var tagna i USA och retuscherade, de enda som har legosoldater och egna specialförband på plats är Ryssland.

Nonsens..., jag vet inte, jag presententerade inga bilder, har inga heller, jag pratade bara med min vän
som "jobbar" i Ukraina. Han sa till mig att han får 350 €/dag. Han är kroat, det är jag också.
Om han ljuger, ljuger jag med...
2014-05-25, 00:16
  #8333
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorfromasgard
För det första, EU och speciellt USA har ingenting med saken att göra så de får hålla sina långa klor på andra sidan av atlanten, där de hör till.
Hur vet du att ryska trupper har varit och agerat utanför Krim, där de har rätt att vistas enligt tidigare avtal?

Däremot, finns det bevis att USAs underrättelsetjänster har skickat sin personal till Kiev för att aktivt samarbeta med juntan, med ömsesidigt nickande från hela EU.
http://www.bild.de/politik/ausland/nachrichtendienste-usa/dutzende-agenten-von-cia-und-fbi-beraten-kiew-35807724.bild.html

Enligt amerikanerna så har dessa agenter som uppgift att släcka våldet. Hittills har detta lett till att Kiev har dragit tillbaka sin regulära arme och skickat in frivilliga militier tillsammans med artilleri.

EU och USA väljer själva vad de gör och inte gör, om de vill införa sanktioner mot fascister och nationalister i Ryssland efter den olagliga annekteringen av Krim så gör de det.

Den enda juntan i Ukraina består av ett fåtal clown-terrorister i östra ukraina, vars ledare är gamla nazister, fascister och ryska medborgare. Vad militier och regulära är vet jag inte riktigt, men som sagt, junta passar bra för de i Östra ukraina

Citat:
En junta (spanska – förening, sällskap) är en sammankomst av en mindre grupp människor. Junta används vanligen i betydelsen militärjunta, en regering som tillsatts efter en militärkupp.

Som vi vet består regeringen i Kiev av valda personer, tycker du att de i folkrepubliken är valda eller tog de makten över byggnader med våld och militär?
2014-05-25, 00:23
  #8334
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Lever du i en drömvärld? Folket i östra Ukraina har blivit bedragna och bestulna av alla tidigare regimer, inte minst den korrumperade Janukovytj, som hade sin maktbas där. Nu har man blivit bondeoffer i Putins och Janukovytj intriger för att vinna tillbaka förlorat inflytande. Titta på fotot och läs texten i länken så inser Du hur några av "folkrepublikens" proletära stödtrupper ser ut: Igor Hirkin, en rysk militär som under pseudonymen Strelkov har lett den militära samordningen i regionen och prelaterna i ryska ortodoxa kyrkan tillsammans med Janukovytj och ryska oligarker.

http://euromaidanpr.com/2014/05/20/russian-orthodox-church-supporting-war-in-ukraine/#more-9506
Berätta gärna mer om denna Igor Hirkin för han dyker bara upp i propagandasidor. Är det någon journalist som har träffat honom eftersom han verkar vara en viktig typ? Något från euromaidanpr håller inte för då kan man väl hänvisa till vilken konspirationssida som helst som källa. Vill bara undersöka sanningshalten i påståendet men hittar inget själv.
2014-05-25, 00:26
  #8335
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
EU och USA väljer själva vad de gör och inte gör, om de vill införa sanktioner mot fascister och nationalister i Ryssland efter den olagliga annekteringen av Krim så gör de det.

Den enda juntan i Ukraina består av ett fåtal clown-terrorister i östra ukraina, vars ledare är gamla nazister, fascister och ryska medborgare. Vad militier och regulära är vet jag inte riktigt, men som sagt, junta passar bra för de i Östra ukraina



Som vi vet består regeringen i Kiev av valda personer, tycker du att de i folkrepubliken är valda eller tog de makten över byggnader med våld och militär?
Kan man få namnen på dom nu då om dom är ledare så man kan kolla upp det eller är det en lögn?
2014-05-25, 00:27
  #8336
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Lever du i en drömvärld? Folket i östra Ukraina har blivit bedragna och bestulna av alla tidigare regimer, inte minst den korrumperade Janukovytj, som hade sin maktbas där. Nu har man blivit bondeoffer i Putins och Janukovytj intriger för att vinna tillbaka förlorat inflytande. Titta på fotot och läs texten i länken så inser Du hur några av "folkrepublikens" proletära stödtrupper ser ut: Igor Hirkin, en rysk militär som under pseudonymen Strelkov har lett den militära samordningen i regionen och prelaterna i ryska ortodoxa kyrkan tillsammans med Janukovytj och ryska oligarker.

http://euromaidanpr.com/2014/05/20/russian-orthodox-church-supporting-war-in-ukraine/#more-9506

Euromaidapr är ingen nyhetskälla. Det är en ren propagandakanal för nazisterna som upprepat rapporterar lögner förutom att sprida sina smädelser och uppmaningar till folkmord.
2014-05-25, 00:35
  #8337
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Italienaren sköts av vem sa du och var är bevisen vem som sköt dom?

Bevis? Vad krävs? Fingeravtryck? CIA dokument? Uttalade från US State Department?

Eller duger det med rapporter från folk som är på plats? I så fall föreligger det en entydig uppgift:

"Apparently, the Italian journalist was filming from the side of separatists, and got hit during the exchange of fire with Ukrainian forces"

Översättning:
separatists = federalister, Folkrepubliken Donetsk.
2014-05-25, 00:50
  #8338
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ryska journalister befriades med hjälp av Kadyrov???
Russian journalists released, flown from Kiev to Russia

Intressant. Vilka argumenter kunde Kadirov ha visat för att genomföra det? Ska man förvänta sig nu att Kiev blir mer benägen att göra vissa eftergifter?

Tunnisarna i Kiev börjar nog darrar bara de hör Kadyrovs namn..! Han rapporterade nyss att journalisterna har landat i Grozny och här finns en bild då de äter ett skrovmål tillsammans
http://instagram.com/p/oZYhTYCRqy/#
2014-05-25, 01:01
  #8339
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
EU och USA väljer själva vad de gör och inte gör, om de vill införa sanktioner mot fascister och nationalister i Ryssland efter den olagliga annekteringen av Krim så gör de det.

Den enda juntan i Ukraina består av ett fåtal clown-terrorister i östra ukraina, vars ledare är gamla nazister, fascister och ryska medborgare. Vad militier och regulära är vet jag inte riktigt, men som sagt, junta passar bra för de i Östra ukraina



Som vi vet består regeringen i Kiev av valda personer, tycker du att de i folkrepubliken är valda eller tog de makten över byggnader med våld och militär?

Usa väljer själva, kanske , EU inte , inte Ukraina heller....r
2014-05-25, 01:15
  #8340
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
En union mellan Folkrepublikerna Donetsk och Luhansk har bildats. Inte helt överraskande fick den det historiska namnet Novorossiya.

Denna union skapades vid ett möte igår lördag, där representanter för de 8 skilda regionerna i öster fanns representerade. De 6 som ännu lyder under Kiev kan ansluta sig senare om de har möjlighet, dvs. då de blivit befriade.

"Novorossiya will initially be made up of the “People’s Republics” of Donetsk and Luhansk, which declared their independence earlier this month. It is planned that six more regions — Nikoyayev, Odessa, Dnepropetrovsk, Kharkiv, Zaporozhie and Kherson, will join the new state after holding referendums on independence, similar to those held in Donetsk and Luhansk held in May."

http://www.thehindu.com/news/international/world/ukrainian-rebels-opt-for-new-state/article6044662.ece

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in