2014-05-25, 01:31
Medlem
TheHandOfGods avatar
En fråga jag grubblat på nu en tid, hur blir man otrogen mot sin partner? Vad jag menar är att det tycks vara väldigt vanligt med partners som har en affär samtidigt som t.ex. jag själv (singel) försöker nästan varje helg med att få till ett ONS men väldigt sällan lyckas.

Blir det helt plötsligt lättare att få ligg med andra när man har partner? Jag kan förstå att det är lättare för tjejer att få ligg så jag ställer istället frågan till killarna, hur blir ni otrogna? Vart får ni sex ifrån? När vi killar ska försöka få till det på krogen så är det väldigt mycket jobb som ligger bakom och det är inte heller ofta man får se resultat. Så om man är otrogen måste man verkligen vilja ha varit otrogen mot sin partner. Det är inte som att en tjej bara råka falla på kuken. Så vart får ni sex så lätt ifrån?
Citera
2014-05-25, 01:46
Medlem
Är inde det en sådan klassisk sak som "bara händer" med någon vän vid något oväntat tillfälle?

Det är ju helt olika miljöer. Krogen är omöjlig. Men vid oväntade tillfällen, som någon liten hemmafest ute i någon stuga där det visst var brist på sängar kan saker hända "bara sådär".

Det är nog miljöbytet som gör att det blir såhär. Från att ha gått och skrikit och supit på krogen till att träffas i en mindre grupp där man kan lära känna varandra så är det ganska stor skillnad
Senast redigerad av 3. 2014-05-25 kl. 01:52.
Citera
2014-05-25, 01:57
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Är inde det en sådan klassisk sak som "bara händer" med någon vän vid något oväntat tillfälle?

Det är ju helt olika miljöer. Krogen är omöjlig. Men vid oväntade tillfällen, som någon liten hemmafest ute i någon stuga där det visst var brist på sängar kan saker hända "bara sådär".

Det är nog miljöbytet som gör att det blir såhär. Från att ha gått och skrikit och supit på krogen till att träffas i en mindre grupp där man kan lära känna varandra så är det ganska stor skillnad

Då undrar säker många ledsna själar (inklusive mig): om det "bara händer" varför händer det inte mig då? Och jag tror jag har ett svar till det.

Citera
2014-05-25, 02:04
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
En fråga jag grubblat på nu en tid, hur blir man otrogen mot sin partner? Vad jag menar är att det tycks vara väldigt vanligt med partners som har en affär samtidigt som t.ex. jag själv (singel) försöker nästan varje helg med att få till ett ONS men väldigt sällan lyckas.

Blir det helt plötsligt lättare att få ligg med andra när man har partner? Jag kan förstå att det är lättare för tjejer att få ligg så jag ställer istället frågan till killarna, hur blir ni otrogna? Vart får ni sex ifrån? När vi killar ska försöka få till det på krogen så är det väldigt mycket jobb som ligger bakom och det är inte heller ofta man får se resultat. Så om man är otrogen måste man verkligen vilja ha varit otrogen mot sin partner. Det är inte som att en tjej bara råka falla på kuken. Så vart får ni sex så lätt ifrån?

Förmodligen om man filosoferar på just otrogen en stund så är det enda jag kan komma fram till att personen i fråga som är otrogen inte ens varit trogen från första början då förhållandet inleddes kanske,

Det vill säga, behåller kontakter och allmänt håller player profilen levande på alla dess sätt och vis.

Det man ger får man också tillbaka för eller senare
Citera
2014-05-25, 02:07
Medlem
EvilGuys avatar
Det är klart att man blir mer attraktiv för det motsatta könet om man är upptagen. Det målar ju upp en bild av att man som man (eller kvinna) är "någonting att ha" vilket attraherar. Ofta är det något, mer eller mindre uppenbart, fel på >25-åriga personer som vill leva i ett förhållande men som inte gör det.

Skulle jag vara otrogen skulle jag definitivt vara det med någon som är i ett förhållande för att inte göra saken än mer komplicerad.
Citera
2014-05-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Då undrar säker många ledsna själar (inklusive mig): om det "bara händer" varför händer det inte mig då? Och jag tror jag har ett svar till det.

Alltså, otrohet tror jag händer mellan två som redan känner varandra oftast.

Det viktiga att ta hem här är inte att man måste vara otrogen. Glöm den bedragna stackaren för tillfället och fokusera istället på killen och tjejen som är ute i stugan och har haft en massa djupt snack hela kvällen och har lekt lite barnsliga fyllespel. Nu blir det sovdags, men fan också. Vi har inte tillräckligt med sängplatser. Men det är lugnt! Jag och Mia kan sova tillsammans. *fnizz*nrj, det kan vi inte alls det!

Och joho, så blev det visst!

Jag är en aning påverkad av substanser och drycker just nu, men jag hoppas att ni följde med i min lilla berättelse. Vad man ska ta hem här är skillnaden i miljön mellan att vara ute och supa och att ett gäng umgås och festar. Människor i förhållanden rör sig i andra kretsar och miljöer. Det är i de lugna miljöerna där ni kan ha djupa snack och sådant som is the real shit
Senast redigerad av 3. 2014-05-25 kl. 02:12.
Citera
2014-05-25, 03:04
Medlem
C-3POs avatar
Jag har aldrig haft så lätt att få ragg som när jag har varit i ett förhållande och man kan ju undra vad det beror på. Min teori är att det har med att göra att man inte ser lika desperat ut utan istället utstrålar ett lugn och självförtroende vilket tjejer tänder på (tror jag).
Citera
2014-05-25, 03:22
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod

Jag är ju som endel vet här inne i ett sexuellt öppet förhållande sen 15 år, men för mig är livet vad man gör det till.
Med det menar jag att jag kan ragga överallt i livet precis som alla andra sexuella rovdjur därute.
Nja inte riktigt (jag måste göra allt diskret och safe då jag har min fru och sociala omgivning att ta hänsyn till i förstahand).
Har träffat några tjejer från forumet här inne, semester, dejtsajter, diskret väntandes på tunnelbannan hem från tex gymet & krogen, hetalinjen (mest tidigare), porrklubb, transor, prostituerade och tidigare folk i närmiljön (inte okej alls nu längre), men mest/oftast med barslampor (visa kostar, men de flesta är gratis ).

Jag älskar kvinnor i alla former och storlekar, psykiskt samt fysiskt

Akilles
Citera
2014-05-25, 03:23
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Mycket bra fråga, då casual sex ju är notoriskt svårt att få tag i för dom flesta män. För det är ju en stor andel som är otrogna, inte bara 5-procentarna.

En teori: man blir mer social när man har en fast partner för att man har mättat känslomässiga och fysiska behov. Då kan man vara lite mer lättsam och laid back. Jag köper inte att kvinnor bara dyker upp för att man ser odesperat ur.
Citera
2014-05-25, 03:27
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Jag är ju som endel vet här inne i ett sexuellt öppet förhållande sen 15 år, men för mig är livet vad man gör det till.
Med det menar jag att jag kan ragga överallt i livet precis som alla andra sexuella rovdjur därute.
Nja inte riktigt (jag måste göra allt diskret och safe då jag har min fru och sociala omgivning att ta hänsyn till i förstahand).
Har träffat några tjejer från forumet här inne, semester, dejtsajter, diskret väntandes på tunnelbannan hem från tex gymet & krogen, hetalinjen (mest tidigare), porrklubb, transor, prostituerade och tidigare folk i närmiljön (inte okej alls nu längre), men mest/oftast med barslampor (visa kostar, men de flesta är gratis ).

Jag älskar kvinnor i alla former och storlekar, psykiskt samt fysiskt

Akilles
Och sen kan vigselringen ofta hjälpa men ibland själpa brukar jag säga
Citera
2014-05-25, 03:31
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Och sen kan vigselringen ofta hjälpa men ibland själpa brukar jag säga
Vigselring symboliserar: framgång, bra kvalite, förbjudet, inga känslomässig förpliktelser, safe, status, avslappnat och lättsamt osv osv
Citera
2018-10-02, 23:08
Moderator
tobess avatar
Lyfter upp denna tråd igen, då jag också gick och funderade på samma sak häromdagen.

I min (yttre) bekantskapskrets uppdagades det nyligen att mannen i förhållandet hade varit otrogen. Exakt när vad och hur det gått till förtäljde inte historien, och av förklarliga skäl var det inte heller riktigt läge att fråga. Det som framgick var hursomhelst att det hade rört sig om en längre period och affärer med flera olika personer.

Båda har bra jobb, varit gifta ett antal år, barn och hela köret. För någon som har en någorlunda liknande vardag så långt (förutom vänstrandet då ) så undrar jag i mitt stilla sinne hur detta går till, rent praktiskt?

Hur hinner man ens klämma in sådant mellan förande till dagis, nattningar, matlagning, jobbande o.s.v.? Något enstaka engångsknull kan jag förstå med tanke på att man givetvis kan gå på krogen ibland i vilket fall som, eller om någon betalar för det, men systematiskt vänstrande med flera olika partners - utan att ha ett jobb där man reser mycket o.s.v. , hur fan går det till?

Är det singelmorsorna på dagis som står på kö efter att barnen har lämnats av?
Knulla sig genom hela personalen på jobbet?
Påhittade hobbies och liknande som i själva verket betyder att man raggar stenhårt kl 19 på kvarterskrogen en tisdagkväll?
Nätdejting?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in