Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 11:14
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Lyfter upp denna tråd igen, då jag också gick och funderade på samma sak häromdagen.

I min (yttre) bekantskapskrets uppdagades det nyligen att mannen i förhållandet hade varit otrogen. Exakt när vad och hur det gått till förtäljde inte historien, och av förklarliga skäl var det inte heller riktigt läge att fråga. Det som framgick var hursomhelst att det hade rört sig om en längre period och affärer med flera olika personer.

Båda har bra jobb, varit gifta ett antal år, barn och hela köret. För någon som har en någorlunda liknande vardag så långt (förutom vänstrandet då ) så undrar jag i mitt stilla sinne hur detta går till, rent praktiskt?

Hur hinner man ens klämma in sådant mellan förande till dagis, nattningar, matlagning, jobbande o.s.v.? Något enstaka engångsknull kan jag förstå med tanke på att man givetvis kan gå på krogen ibland i vilket fall som, eller om någon betalar för det, men systematiskt vänstrande med flera olika partners - utan att ha ett jobb där man reser mycket o.s.v. , hur fan går det till?

Är det singelmorsorna på dagis som står på kö efter att barnen har lämnats av?
Knulla sig genom hela personalen på jobbet?
Påhittade hobbies och liknande som i själva verket betyder att man raggar stenhårt kl 19 på kvarterskrogen en tisdagkväll?
Nätdejting?

Personen har haft kontakt med kvinnor i någon app på telefonen, där de byggt upp en relation och sen stämt träff. Detta har skett t.ex på kvällarna när han suttit bredvid sin sambo i soffan, eller på jobbet, eller i en bilkö på väg till dagis.

Det är sjukt lätt att vara otrogen nuförtiden.
Citera
2018-10-04, 11:18
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
En fråga jag grubblat på nu en tid, hur blir man otrogen mot sin partner? Vad jag menar är att det tycks vara väldigt vanligt med partners som har en affär samtidigt som t.ex. jag själv (singel) försöker nästan varje helg med att få till ett ONS men väldigt sällan lyckas.

Blir det helt plötsligt lättare att få ligg med andra när man har partner? Jag kan förstå att det är lättare för tjejer att få ligg så jag ställer istället frågan till killarna, hur blir ni otrogna? Vart får ni sex ifrån? När vi killar ska försöka få till det på krogen så är det väldigt mycket jobb som ligger bakom och det är inte heller ofta man får se resultat. Så om man är otrogen måste man verkligen vilja ha varit otrogen mot sin partner. Det är inte som att en tjej bara råka falla på kuken. Så vart får ni sex så lätt ifrån?

Häng på sajter som är till för att knulla?
Citera
2018-10-04, 16:47
  #15
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Det är klart att man blir mer attraktiv för det motsatta könet om man är upptagen. Det målar ju upp en bild av att man som man (eller kvinna) är "någonting att ha" vilket attraherar. Ofta är det något, mer eller mindre uppenbart, fel på >25-åriga personer som vill leva i ett förhållande men som inte gör det.

Skulle jag vara otrogen skulle jag definitivt vara det med någon som är i ett förhållande för att inte göra saken än mer komplicerad.
Enligt mig så stämmer detta endast i fråga om hur kvinnor ser på män.

Som man så värderar jag en singelkvinna mycket högre än en upptagen.

Om jag vill ha något seriöst, så undviker jag såklart upptagna kvinnor. Därför att jag inte vill ha en otrogen skräptjej.

Om jag bara vill strula, så är det mycket bättre med en singeltjej. Därför att hon torde vara mer tillgänglig, inte knullar sin kille samtidigt och även för att slippa risken att få spö. Dessutom så tycker jag att det känns fel mot killen. Samt att tjejer alltid känns ”smutsiga” när man vet att de vänstrar.
Citera
2018-10-04, 17:04
  #16
Medlem
Det vanligaste har jag hört skall vara gemensamma nära vänner. Detta betyder därför att man inte behöver vara lika nervös om partnern går ut på nattklubb som man skall vara på en midsommarfest med 5 par som känner varandra bra.
Citera
2018-10-04, 18:25
  #17
Medlem
PaperHouses avatar
var lite för full på en kryssning eller häng på tinder så ska du se att otrohet kan hända.
Citera
2018-10-05, 19:28
  #18
Medlem
Gammal trådstart, men firmafester är väldigt vanligt att folk är otrogna, sen är en stor andel på tinder inte singlar. På arbetsplatser, när de går ut och festar med tjejgänget/grabbgänget, affärsresor och liknande, när de köper prostituerade, på semester med vännerna. Har själv märkt att killar bara visar intresse när man redan har en kille, så tror fler raggar på upptagna med.
Citera
2018-10-07, 23:47
  #19
Medlem
Jag har en teori om att när kvinnor blir typ 35+ så börjar de vilja jobba mot "självuppfyllnad". En del i det kan vara att ex. ha en affär. Då passar det ju utmärkt att ha det med någon som också är gift / i förhållande för det innebär mindre risker.
Citera
2018-10-24, 00:29
  #20
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannai
Häng på sajter som är till för att knulla?

Får någon seriöst napp därifrån?
Citera
2018-10-24, 01:02
  #21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
En fråga jag grubblat på nu en tid, hur blir man otrogen mot sin partner? Vad jag menar är att det tycks vara väldigt vanligt med partners som har en affär samtidigt som t.ex. jag själv (singel) försöker nästan varje helg med att få till ett ONS men väldigt sällan lyckas.

Haha vilka grubblerier du har.....för att kunna vara otrogen så måste du först av allt skaffa en partner och det verkar vara förknippat med enorma problem för din del? Är du ful som stryk eller vad beror detta på?

Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Blir det helt plötsligt lättare att få ligg med andra när man har partner?

Japp, om man redan är godkänd av en kvinna så vädrar de andra kvinnorna morgonluft och vill ha en till varje pris.

Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
När vi killar ska försöka få till det på krogen så är det väldigt mycket jobb som ligger bakom och det är inte heller ofta man får se resultat.

Frågan är snarare vad du gör för fel när du raggar?

Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Så om man är otrogen måste man verkligen vilja ha varit otrogen mot sin partner.

???? Vill du skaffa en partner för att kunna vara otrogen eller vart vill du komma?

Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Det är inte som att en tjej bara råka falla på kuken.

Nu förstår jag och alla andra i tråden lite mer varför du är singel.....

Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Så vart får ni sex så lätt ifrån?

Vem har sagt att det är lätt att få sex?

Det är inget som faller ner från himlen likt duggregn
Citera
2018-10-24, 01:10
  #22
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Lyfter upp denna tråd igen, då jag också gick och funderade på samma sak häromdagen.

I min (yttre) bekantskapskrets uppdagades det nyligen att mannen i förhållandet hade varit otrogen. Exakt när vad och hur det gått till förtäljde inte historien, och av förklarliga skäl var det inte heller riktigt läge att fråga. Det som framgick var hursomhelst att det hade rört sig om en längre period och affärer med flera olika personer.

Båda har bra jobb, varit gifta ett antal år, barn och hela köret. För någon som har en någorlunda liknande vardag så långt (förutom vänstrandet då ) så undrar jag i mitt stilla sinne hur detta går till, rent praktiskt?

Hur hinner man ens klämma in sådant mellan förande till dagis, nattningar, matlagning, jobbande o.s.v.? Något enstaka engångsknull kan jag förstå med tanke på att man givetvis kan gå på krogen ibland i vilket fall som, eller om någon betalar för det, men systematiskt vänstrande med flera olika partners - utan att ha ett jobb där man reser mycket o.s.v. , hur fan går det till?

Är det singelmorsorna på dagis som står på kö efter att barnen har lämnats av?
Knulla sig genom hela personalen på jobbet?
Påhittade hobbies och liknande som i själva verket betyder att man raggar stenhårt kl 19 på kvarterskrogen en tisdagkväll?
Nätdejting?

Med tanke på hur hektiska liv folk lever nuförtiden med inrutade rutiner och proppfullt schema så är det extremt förvånande att de som är otrogna överhuvudtaget hinner med att vänstra/ligga?
Citera
2018-10-24, 01:35
  #23
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Med tanke på hur hektiska liv folk lever nuförtiden med inrutade rutiner och proppfullt schema så är det extremt förvånande att de som är otrogna överhuvudtaget hinner med att vänstra/ligga?

Lite så, faktiskt

En småbarnsförälder kan ha det svårt att få vardagen att gå ihop helt som det är, hur fan hinner man med en otrohetsaffär ovanpå det, och framförallt hur uppstår den. I synnerhet om man har barn där hemma så är det ju inte direkt som att man har varken tid eller möjlighet att hänga på krogen eller andra traditionella vattenhål.

Jag är tillräckligt gammal för att ha missat hela tinderköret och liknande, så kanske jag bara är lyckligt ovetande om att gifta människor sitter och swipear höger när den andra sover, och spenderar sina lunchtimmar med att knulla andra.
Citera
2018-10-24, 12:46
  #24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
En småbarnsförälder kan ha det svårt att få vardagen att gå ihop helt som det är, hur fan hinner man med en otrohetsaffär ovanpå det, och framförallt hur uppstår den. I synnerhet om man har barn där hemma så är det ju inte direkt som att man har varken tid eller möjlighet att hänga på krogen eller andra traditionella vattenhål.

Ja, det är smått obegripligt att folk hinner att vara otrogna för efter jobbet är det barn, husdjur, träning, middag, tv-serier, hobbies och tusen andra saker som står på schemat. Eller blir dom påsatta på jobbet på muggen i en snabbis lite då och då?

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Jag är tillräckligt gammal för att ha missat hela tinderköret och liknande, så kanske jag bara är lyckligt ovetande om att gifta människor sitter och swipear höger när den andra sover, och spenderar sina lunchtimmar med att knulla andra.

Att det finns otrogna människor som passar på och tar ett lunchknull är känt sen gammalt men långt ifrån alla har den möjligheten om dom inte smiter in på första bästa toalett förstås?

Konferensresor? Kryssningar? En snabbis hos älskaren/älskarinnan när dom istället säger att dom ska iväg och träna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback