2014-05-25, 00:19
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jorå, jag var och köpte grillspett i Rinkeby förra helgen. Har du? Vad är du rädd för?

Svensk invandringspolitik ÄR helt okontrollerad. Jag känner en kille som blev av med bilen och grovt misshandlad i Tensta för några år sedan. Trygg tillvaro? Knappast.

På tal om jobben: I dagens Sverige finns det inte ens några jobb till lågutbildade svenskar, än mindre till resten av världens analfabeter. VI svenskar har faktiskt byggt det här samhället, ett välutvecklat och civiliserat samhälle. VI har fanemig rätten till landet som vi och våra förfäder har byggt. Att Sverige sedan råkar vara en förebild för resten av världen ska vi vara stolta över! Det är dock en stor skillnad på att vara en förebild och att vara ett smörgåsbord. Just nu exporterar vi vår välfärd till allehanda länder samtidigt som vi importerar deras kriminalitet. När i helvete blev det vårt ansvar att skapa en dräglig tillvaro för människor som aldrig har brytt sig? DERAS ledare har VALT den korrupta vägen och folket protesterar inte. Att inte röra ett finger är också ett demokratiskt val.
Citera
2014-05-25, 00:26
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gissamusiken
Jag kan försöka svara TS. Kan börja med att säga att jag inte vet om jag är 'vänster' i alla frågor, men i varje fall är jag för en liberal invandringspolitik.

Personligen har jag inga dåliga erfarenheter av invandringen, trott att jag bott i både invandrartäta och ej invandrartäta områden under min uppväxt. I min erfarenhet har det främst varit killar med rasistiska åsikter som i grupp aktivt sökt bråk genom provokation, som åkt på stryk av invandrare.

Vad gäller den ekonomiska aspekten så tillhör jag inte skaran som tror att invandringen har en nettopositiv effekt, i varje fall inte kortsiktigt. Möjligen långsiktigt, det vet jag inte tillräckligt för att säga. För mig spelar det egentligen ingen roll. Jag bryr mig mer om det globala välståndet än välståndet inom några arbiträrt uppritade landgränser. Jag tror inte på nationalstaten eller någon geografisk grundad identitet. Om 'Sverige' går förlust på invandringen, så får dessa invandrare samtidigt ett drägligare liv än vad de hade haft i sina ursprungsland. Det sker en global utjämning av välståndet, vilket jag ser som väldigt positiv. Jag tror att det är den främsta skiljelinjen mellan en Sverigedemokrat och en liberal\vänsterperson som jag. SD stirrar sig blind på nationens välstånd, medan jag ser till människors välstånd oavsett land.

Ytterligare en stor skillnad är att jag inte ser något värde i att bevara någon kulturell homogenitet. Jag VILL bryta upp den. Framtiden är att alla jordens människor kommunicerar med varandra med ett gemensamt språk, i en gemensam kultur. Nationalstaten tillhör historien. Den hör samman med krig, fördom och missär. Det är när vi handlar, kommunicerar och inspirerar varandra över kulturgränser som vi kan göra framsteg på alla plan.

Du skriver:

Citat:
Det sker en global utjämning av välståndet, vilket jag ser som väldigt positiv.

Citat:
Om 'Sverige' går förlust på invandringen, så får dessa invandrare samtidigt ett drägligare liv än vad de hade haft i sina ursprungsland.

Du avhumaniserar människorna som bor i landet genom att du inte nämner dem. Du kallar de människor som bor i landet blott för 'Sverige'. Du borde skämmas... men du saknar förmodligen någon förmåga till det. Vad du klartext menar är:

De, som migrerar till landet på den befintliga befolkningens bekostnad, får det bättre... samtidigt den de som bor i landet får det sämre... ty de som bor i landet blir fattigare och påförs en importerad brottslighet ... vilket du sammantaget "ser som väldigt positivt".

Varför är det så självklart för dig, att andra människor bara är medel som du disponerar för att förverkliga dina egna politiska mål? Du verkar vara en moralisk analfabet.
Citera
2014-05-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
Goda nyheter, du kommer att få som du önskar.
Men det kommer inte att vara fluffigt med runda hörn i den globala bankdiktaturen.
I övrigt tycker jag att det är lite trist att du vill utrota alla de kulturer, språk och människor som finns på planeten.
Dock kommer det inte att fungera i praktiken då människan är en revirpinkare som gärna vill att saker ska vara som de varit mest hela tiden.

Kulturerna kommer inte utrotas utan integreras till en gemensam kultur, där vi plockar russinen ur kakan. Populära kulturella i slag kommer bevaras, negativa som tvångsäktenskap, kastsystem och illaluktande fisk kommer kasseras i historiens papperskorg.

Vad gäller språk är syftet kommunikation. Idag kan jag som svensk och engelsktalande bara kommunicera med liten del av världens befolkning. Det är en mycket större förlust än om svenskan, finskan och polskan försvann.

Du har rätt i att jag kommer få som jag önskar. Men det kommer ta förbaskat lång tid tack vare nationalistiska bakåtsträvare. Framtiden är mycket häftigare än forntiden, förstår ni inte det?
Citera
2014-05-25, 00:29
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
Goda nyheter, du kommer att få som du önskar.
Men det kommer inte att vara fluffigt med runda hörn i den globala bankdiktaturen.
I övrigt tycker jag att det är lite trist att du vill utrota alla de kulturer, språk och människor som finns på planeten.
Dock kommer det inte att fungera i praktiken då människan är en revirpinkare som gärna vill att saker ska vara som de varit mest hela tiden.
LagomSnigel hör det du säger och gillar det. Du får en extra guldstjärna för att du lyckades motstå begäret till att kalla användaren gissamusiken för "en vansinnig jävla folkmördare". Jag vet inte om jag hade klarat motstå det.
Citera
2014-05-25, 00:39
Medlem
Citat:
Du avhumaniserar människorna som bor i landet genom att du inte nämner dem. Du kallar de människor som bor i landet blott för 'Sverige'. Du borde skämmas... men du saknar förmodligen någon förmåga till det. Vad du klartext menar är:

De, som migrerar till landet på den befintliga befolkningens bekostnad, får det bättre... samtidigt den de som bor i landet får det sämre... ty de som bor i landet blir fattigare och påförs en importerad brottslighet ... vilket du sammantaget "ser som väldigt positivt".

Varför är det så självklart för dig, att andra människor bara är medel som du disponerar för att förverkliga dina egna politiska mål? Du verkar vara en moralisk analfabet.

Om man på allvar tror på alla människors lika värde så ser man inte ett större värde i att Svensson har råd med en Thailandsemester, än i att människor som lever i en helvetestillvaro får en chans att gå i skolan och äta tre mål om dagen. Jag anser inte att ens lycka är värd mer för att man råkar vara född just här. Svenssons besvär minus flyktingars vinst är lika med nettopositiv.
Senast redigerad av gissamusiken 2014-05-25 kl. 00:42.
Citera
2014-05-25, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomSnigel
LagomSnigel hör det du säger och gillar det. Du får en extra guldstjärna för att du lyckades motstå begäret till att kalla användaren gissamusiken för "en vansinnig jävla folkmördare". Jag vet inte om jag hade klarat motstå det.

Jag har aldrig mördat en själ.
Citera
2014-05-25, 00:50
Medlem
Citat:
Kulturerna kommer inte utrotas utan integreras till en gemensam kultur, där vi plockar russinen ur kakan. Populära kulturella i slag kommer bevaras, negativa som tvångsäktenskap, kastsystem och illaluktande fisk kommer kasseras i historiens papperskorg.

Vad gäller språk är syftet kommunikation. Idag kan jag som svensk och engelsktalande bara kommunicera med liten del av världens befolkning. Det är en mycket större förlust än om svenskan, finskan och polskan försvann.

Du har rätt i att jag kommer få som jag önskar. Men det kommer ta förbaskat lång tid tack vare nationalistiska bakåtsträvare. Framtiden är mycket häftigare än forntiden, förstår ni inte det?

Hur ser du på religion? NWO-agendan kommer nog lyckas, men i nuläget känns det mer som om att vi kommer få ett europeiskt kalifat. Är det en religion som är bra för framtiden eller dålig enligt dig? Jag börjar undra varför inte det sker mer nedmontering där, enklare för eliten att styra en underkastad massa månne?
Citera
2014-05-25, 00:53
Medlem
LagomSnigels avatar
Citat:
Jag har aldrig mördat en själ.
Du vill ju utplåna alla folk och kulturer på jorden. Förväntar du dig ett tack för detta? Folkmord behöver inte innebära direkt mördande av individer utan det kan innebära ett systematiskt undergrävande av ett folks existens.

Folkmordskonventionen:
Citat:
Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord, som:

" ... vilken som helst av följande gärningar begångna med uppsåt att förgöra helt eller delvis en nationell, etnisk, raslig eller religiös grupp, såsom

(a) Döda medlemmar av gruppen.
(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen.
(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen.
(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp.[1]
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen
Cultural genocide
Citat:
Article 7 of a 1994 draft of the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous Peoples:

Indigenous peoples have the collective and individual right not to be subjected to ethnocide and cultural genocide, including prevention of and redress for:

(a) Any action which has the aim or effect of depriving them of their integrity as distinct peoples, or of their cultural values or ethnic identities;
(b) Any action which has the aim or effect of dispossessing them of their lands, territories or resources;
(c) Any form of population transfer which has the aim or effect of violating or undermining any of their rights;
(d) Any form of assimilation or integration by other cultures or ways of life imposed on them by legislative, administrative or other measures;
(e) Any form of propaganda directed against them.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_genocide
Senast redigerad av LagomSnigel 2014-05-25 kl. 00:58.
Citera
2014-05-25, 00:54
Medlem
Här är varför det inte fungerar att hjälpa jordens fattiga genom att låta dem flytta hit.
Det finns smartare sätt än låta "de rika" av de fattiga komma till Sverige.
6 minuter film som visar att det verkligen är fel människor som får hjälp av oss. ´

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Senast redigerad av Fimejl 2014-05-25 kl. 00:56.
Citera
2014-05-25, 00:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Om man på allvar tror på alla människors lika värde så ser man inte ett större värde i att Svensson har råd med en Thailandsemester, än i att människor som lever i en helvetestillvaro får en chans att gå i skolan och äta tre mål om dagen. Jag anser inte att ens lycka är värd mer för att man råkar vara född just här. Svenssons besvär minus flyktingars vinst är lika med nettopositiv.

Du kallar misshandlade, rånade, våldtagna och dräpta människor för "Svenssons besvär". Du borde skämmas... men du saknar förmodligen någon förmåga till det. De människor, som du offrar, har uppenbarligen inte något värde för dig.

Hur många våldtagna kvinnor anser du, att din invandringspolitik får kosta?
Citera
2014-05-25, 00:58
Medlem
Gullegubbens avatar
Vänstern är ett slags nationalister i den meningen att de tror att alla kan och vill bli goda svenskar, bara de får chansen. De kan inte tänka sig att någon kan vilja vara eller bli något annat.

Vänstern ser likadant på sina politiska motståndare i Sverige, men har mindre tålamod med dem än med invandrarna. Invandrarna kan och vill inte vara det vänstern vill att de ska vara, men vänstern tror så mycket på sin idé att de omöjligen kan se det, kanske framförallt för att vänstern inte har någon kontakt med invandrarna. Vänstern tror att invandrarna är radikala internationalister, medan högern ser att invandrarna är konservativa nationalister som de själva, fast med motsatta lojaliteter (oftast inte ens till en nation utan endast en klan).
Citera
2014-05-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Hur ser du på religion? NWO-agendan kommer nog lyckas, men i nuläget känns det mer som om att vi kommer få ett europeiskt kalifat. Är det en religion som är bra för framtiden eller dålig enligt dig? Jag börjar undra varför inte det sker mer nedmontering där, enklare för eliten att styra en underkastad massa månne?

Det här är off topic så moderatorerna lär nog radera detta men jag svarar ändå. Jag har inget revolutionerande att säga om religion. Den skapar onödiga klyftor och konflikter. Hade såklart önskat att det inte fanns, men nu gör det det. Den lär minska i betydelse allt eftersom, men jag tror aldrig vi får den väck helt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in