Citat:
Ursprungligen postat av Plingplongdude
Goda nyheter, du kommer att få som du önskar.
Men det kommer inte att vara fluffigt med runda hörn i den globala bankdiktaturen.
I övrigt tycker jag att det är lite trist att du vill utrota alla de kulturer, språk och människor som finns på planeten.
Dock kommer det inte att fungera i praktiken då människan är en revirpinkare som gärna vill att saker ska vara som de varit mest hela tiden.
Kulturerna kommer inte utrotas utan integreras till en gemensam kultur, där vi plockar russinen ur kakan. Populära kulturella i slag kommer bevaras, negativa som tvångsäktenskap, kastsystem och illaluktande fisk kommer kasseras i historiens papperskorg.
Vad gäller språk är syftet kommunikation. Idag kan jag som svensk och engelsktalande bara kommunicera med liten del av världens befolkning. Det är en mycket större förlust än om svenskan, finskan och polskan försvann.
Du har rätt i att jag kommer få som jag önskar. Men det kommer ta förbaskat lång tid tack vare nationalistiska bakåtsträvare. Framtiden är mycket häftigare än forntiden, förstår ni inte det?