2014-05-24, 18:46
  #8317
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Det där var, minst sagt, en vinklad beskrivning av nazismen under Hitler. Antikommunismen var inte så mycket en ideologisk grundtanke, utan det var ett resultat av att nationalsocialisterna och de andra socialisterna slogs om samma väljargrupp, och de hade samma politiska fiender i Tyskland och i utlandet. Resultatet blev att båda sidorna gjorde allt för att jäklas med varandra, både före och efter 1933.

Det är mainstream. Nazismens ideologiska grunddrag är väl beskrivna. Detta vill många glömma. Historien glöms dock inte så lätt, allra minst i de delar av världen som har erfarenhet av vad herrefolket gjorde med dem.

Räkna därför med att motståndet mot Kiev kommer att tillta ända tills den nazistiska pesten är borta. Ju fler nazister med intatuerade hakkors som faller i striderna, desto fler kommer att ansluta sig till den väpnade befrielserörelsen. Kampen slutar inte före Novorossiya är befriat.
2014-05-24, 19:00
  #8318
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur tänker du här? Finns inga republiker mer än Ukraina än så länge. En republik föds inte bara för att några trashankar hissar en flagga och rapar vodka. Bättre karlar än så behövs för att forma en ny stat.
Imorgon är det demokratiska val i Ukraina och många i dom östra regionerna kommer att rösta. Man vill helt enkelt inte ha fasciststyre utan vill kunna påverka politiken i sitt riktiga land Ukraina.
Så funkar demokrati, tro mig.

En stat föds då den som har anspråk på att ha upprättat en stat kontrollerar sitt territorium, dvs. äger monopolet på våldsanvändning samt utvecklar en administration.

I strikt mening har Folkrepubliken Donetsk och Folkrepubliken Luhansk ännu ej denna kontroll till 100%, men de kontrollerar större delarna och har definitivt större väpnad kontroll än vad Kiev har. Staten byggs upp. Politiska instanser har bildats. Val har hållits. Administrativa institutioner kommer att utbildas. Skatteuppbörden att säkras. Pass att utfärdas. Allt detta är på gång och utvecklas dynamiskt.

Det blir inget presidentval i Luhansk eller Donetsk. Valet i morgon i Ukraina är dessutom en fars, där flera kandidater utsatts för övergrepp och där de tvingats att dra sig ur valet. Valet är förstås helt odemokratiskt, inget annat att vänta då CIA finns i bakgrunden och då nazister sitter vid makten i Kiev.
2014-05-24, 19:06
  #8319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur tänker du här? Finns inga republiker mer än Ukraina än så länge. En republik föds inte bara för att några trashankar hissar en flagga och rapar vodka. Bättre karlar än så behövs för att forma en ny stat.
Imorgon är det demokratiska val i Ukraina och många i dom östra regionerna kommer att rösta. Man vill helt enkelt inte ha fasciststyre utan vill kunna påverka politiken i sitt riktiga land Ukraina.

Menar du att man skulle rösta bort nuvarande styre?

Som det ser ut så vinner Poroshenko en storseger i morgon och frågan är om det ens behövs en till valomgång

Du vet väl också att den konstitution som gäller just nu så har presidenten mycket mindre makt än under den tidigare konstitutionen och det finns förstås en anledning till att man fick tillbaka till den gamla konstitutionen.

Poroshenko kommer inte att kunna göra någonting utan att be fascisterna om lov. Om han ändå skulle försöka så har Svoboda kontroll över åklagarämbetet och gammal oligark som Poroshenko är så finns det säkert ganska många saker att ta upp mot honom och få honom avsatt och fängslad om han inte lyder.

Så fascisterna kommer att sitta i förarsätet även efter presidentvalet

Det hade förstås varit annorlunda om man även haft val till parlamentet men det finns förstås anledning till varför det inte är det då fascisterna skulle ryka all världens väg

Citat:
Så funkar demokrati, tro mig

Hmmmm, blodig statskupp = demokrati

Allt enligt dig!
__________________
Senast redigerad av micks 2014-05-24 kl. 19:08.
2014-05-24, 19:57
  #8320
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
En stat föds då den som har anspråk på att ha upprättat en stat kontrollerar sitt territorium, dvs. äger monopolet på våldsanvändning samt utvecklar en administration.

I strikt mening har Folkrepubliken Donetsk och Folkrepubliken Luhansk ännu ej denna kontroll till 100%, men de kontrollerar större delarna och har definitivt större väpnad kontroll än vad Kiev har. Staten byggs upp. Politiska instanser har bildats. Val har hållits. Administrativa institutioner kommer att utbildas. Skatteuppbörden att säkras. Pass att utfärdas. Allt detta är på gång och utvecklas dynamiskt.

Det blir inget presidentval i Luhansk eller Donetsk. Valet i morgon i Ukraina är dessutom en fars, där flera kandidater utsatts för övergrepp och där de tvingats att dra sig ur valet. Valet är förstås helt odemokratiskt, inget annat att vänta då CIA finns i bakgrunden och då nazister sitter vid makten i Kiev.

Donetsk och luhansk kontrollerar knappt något alls. "staten" dvs, de ockuperade byggnaderna i staden, har inte förändrats alls till en folkrepublik. Ingen betalar skatt, de har ingen polis, rättsväsende (sic!) och de kommer aldrig få pass som gäller utomlands eftersom ingen kommer acceptera skräpet.

Att kreaturens diktatur stoppar de demokratiska funktionerna är inget att förvånas över. Det är trots allt nazister och fascister som torterar och mördar civilbefolkningen till lydnad, de är få men beväpnade. Det kanske rör sig om 200 personer, de skulle lätt få stryk som i Odessa om folket tröttnar och det gör de nog snart när de inte får rösta som de vill på grund av putins inhyrda kreatur.

Det är sant att kreaturen från den påhittade "folkrepubliken" kidnappat och förmodligen mördat chefen för valkrets 43 och stört valet i andra delar som de terrorister de är, men valet kommer ändå genomföras, genom sin terror har folket fått se vad kreaturen står för och deras öde är beseglat. Det är bara en tidsfråga.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-24 kl. 20:08.
2014-05-24, 20:05
  #8321
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Menar du att man skulle rösta bort nuvarande styre?

Som det ser ut så vinner Poroshenko en storseger i morgon och frågan är om det ens behövs en till valomgång

Du vet väl också att den konstitution som gäller just nu så har presidenten mycket mindre makt än under den tidigare konstitutionen och det finns förstås en anledning till att man fick tillbaka till den gamla konstitutionen.

Poroshenko kommer inte att kunna göra någonting utan att be fascisterna om lov. Om han ändå skulle försöka så har Svoboda kontroll över åklagarämbetet och gammal oligark som Poroshenko är så finns det säkert ganska många saker att ta upp mot honom och få honom avsatt och fängslad om han inte lyder.

Så fascisterna kommer att sitta i förarsätet även efter presidentvalet

Det hade förstås varit annorlunda om man även haft val till parlamentet men det finns förstås anledning till varför det inte är det då fascisterna skulle ryka all världens väg

Hmmmm, blodig statskupp = demokrati

Allt enligt dig!

Att kalla Poroschenko för oligark är att ta i. Han är selfmade, hans pengar kommer inte ifrån att han tagit över statliga tillgångar/företag.

Citat:
After graduation, Poroshenko started his own business selling cacao beans. In the 1990s, he acquired control over several confectionery enterprises. Subsequently, he united his holdings in that industry into Roshen group, the largest confectionery manufacturer in Ukraine. The fortune he made in the chocolate industry earned him the nickname Chocolate King.

Now Poroshenko's business empire also includes several car and bus plants, Leninska Kuznya shipyard, the 5 Kanal television channel as well as other businesses.

In March 2012 Forbes placed him on the Forbes list of billionaires at 1,153rd place, with $1 billion.

$1 billion är inget jämfört med de ryska oligarkerna som Putin och maffian runt honom som stulit fokets tillgångar och fortsätter med detsamma.

Poroschenko kommer ha stor makt och han kommer lyckas bra. Svoboda har om du läst tråden tidigare, inte den makt som Putins nyhetskloaker försöker få det att låta som.
2014-05-24, 20:14
  #8322
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur tänker du här? Finns inga republiker mer än Ukraina än så länge. En republik föds inte bara för att några trashankar hissar en flagga och rapar vodka. Bättre karlar än så behövs för att forma en ny stat.
Imorgon är det demokratiska val i Ukraina och många i dom östra regionerna kommer att rösta. Man vill helt enkelt inte ha fasciststyre utan vill kunna påverka politiken i sitt riktiga land Ukraina.
Så funkar demokrati, tro mig.

Exakt. "Folkrepublikerna" är ett skämt med (bevisat) nazistiska clowner som företrädare. Att de valt just "folk" gör det ändå mer skrattretande när det handlar om ett par hundra arbetslösa kriminella trashankar som valt att bli landsförrädare, ja många av dom är inte ens ukrainska medborgare.

Om EU/USA sätter en deadline till Putin och säger åt diktatorn att om han inte slutar larva sig med specialförband i operationer inne i Ukraina så slår sanktioner till mot Putin personligen, hans från folket stulna miljarder på bankkonton i schweiz och Lichtenstein, så är det slut på terroristerna dagen efter.
2014-05-24, 22:15
  #8323
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Exakt. "Folkrepublikerna" är ett skämt med (bevisat) nazistiska clowner som företrädare. Att de valt just "folk" gör det ändå mer skrattretande när det handlar om ett par hundra arbetslösa kriminella trashankar som valt att bli landsförrädare, ja många av dom är inte ens ukrainska medborgare.

Om EU/USA sätter en deadline till Putin och säger åt diktatorn att om han inte slutar larva sig med specialförband i operationer inne i Ukraina så slår sanktioner till mot Putin personligen, hans från folket stulna miljarder på bankkonton i schweiz och Lichtenstein, så är det slut på terroristerna dagen efter.
Så du menar att det finns bevis för nazistiska företrädare i de båda självutnämda folkrepublikerna Donetsk och Luhansk? Jag har i stort sett läst hela tråden och har inget minne av att jag sett det. Berätta gärna vilka som är misstänkta nazister i ledning av dessa republiker så man kan söka lite på namnen.

Nedan har du en misstänkt från Kiev och om du vill kan jag lista fler från västra Ukraina.

Paramilitärer organiserade av presidentkandidaten Oleh Lyashko (ledare för "Radical Party") stormade en myndighetsbyggnad i östra Ukraina och avrättade en pro-Rysk separatist med skott i huvudet den 23 maj.

Kyiv Post, May 23, 2014
Militia backed by presidential candidate Lyashko takes credit for murder of Russian-backed separatists
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/militia-backed-by-presidential-candidate-lyashko-takes-credit-for-murder-of-russian-backed-separatis ts-349093.html
2014-05-24, 22:58
  #8324
Medlem
thorfromasgards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Exakt. "Folkrepublikerna" är ett skämt med (bevisat) nazistiska clowner som företrädare. Att de valt just "folk" gör det ändå mer skrattretande när det handlar om ett par hundra arbetslösa kriminella trashankar som valt att bli landsförrädare, ja många av dom är inte ens ukrainska medborgare.

Om EU/USA sätter en deadline till Putin och säger åt diktatorn att om han inte slutar larva sig med specialförband i operationer inne i Ukraina så slår sanktioner till mot Putin personligen, hans från folket stulna miljarder på bankkonton i schweiz och Lichtenstein, så är det slut på terroristerna dagen efter.

För det första, EU och speciellt USA har ingenting med saken att göra så de får hålla sina långa klor på andra sidan av atlanten, där de hör till.
Hur vet du att ryska trupper har varit och agerat utanför Krim, där de har rätt att vistas enligt tidigare avtal?

Däremot, finns det bevis att USAs underrättelsetjänster har skickat sin personal till Kiev för att aktivt samarbeta med juntan, med ömsesidigt nickande från hela EU.
http://www.bild.de/politik/ausland/nachrichtendienste-usa/dutzende-agenten-von-cia-und-fbi-beraten-kiew-35807724.bild.html

Enligt amerikanerna så har dessa agenter som uppgift att släcka våldet. Hittills har detta lett till att Kiev har dragit tillbaka sin regulära arme och skickat in frivilliga militier tillsammans med artilleri.
2014-05-24, 23:04
  #8325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Menar du att man skulle rösta bort nuvarande styre?

Som det ser ut så vinner Poroshenko en storseger i morgon och frågan är om det ens behövs en till valomgång

Du vet väl också att den konstitution som gäller just nu så har presidenten mycket mindre makt än under den tidigare konstitutionen och det finns förstås en anledning till att man fick tillbaka till den gamla konstitutionen.

Poroshenko kommer inte att kunna göra någonting utan att be fascisterna om lov. Om han ändå skulle försöka så har Svoboda kontroll över åklagarämbetet och gammal oligark som Poroshenko är så finns det säkert ganska många saker att ta upp mot honom och få honom avsatt och fängslad om han inte lyder.

Så fascisterna kommer att sitta i förarsätet även efter presidentvalet

Det hade förstås varit annorlunda om man även haft val till parlamentet men det finns förstås anledning till varför det inte är det då fascisterna skulle ryka all världens väg



Hmmmm, blodig statskupp = demokrati

Allt enligt dig!
Nuvarande tillfälliga regeringen i Kiev är knappast fascistisk eftersom man utlyser val enligt västerländsk modell. fascismen frodas däremot i östra Ukraina där man hållit helt lagstridiga val som aldrig kommer att erkännas av omvärlden. När befolkningen upptäcker bluffen och vad det innebär rent fysiskt för dem så krackelerar hela påhitterepublikerna. Enda chansen att överleva är att uppgå i Ryssland eller stanna i Ukraina. Att vara statslös är sämsta alternativet vilket man ju blir om man utropar en monopolrepublik. Majoriteten vill ju dessutom inte under ryskt herravälde.
2014-05-24, 23:45
  #8326
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Nu är det inte topic för den här tråden men Bosnier har ett extremt kmplicerat förhållande med sina grannar och något suspekt samarbete med någon typ av nationaliströrelse i Turkiet. De behöver allierade inför framtiden och jag tror att Kiev juntan helt enkelt vill ha folk att skicka österut. De har redan flörtat med folk som tidigare utsatt Ukrainare för folkmord vilket är lite suspekt.

Hmm bosnier är ju ett par miljoner om nu ett par krigssugna är i Ukraina och får pengar för det betyder det inte att de andra 99.999% av bosnierna bryr sig egentligen förutom att kommentera ibland läget i världen vid kaffebordet. Sen har jag svårt att se Bosnien som har ganska många vänner ute i världen idag fiska efter sympatier från ett ganska milt sagt icke inflytelserikt land som Ukraina är i Europa. Även om Bosniens regering faktiskt har uttryckt sympatier med Ukraina då landet genomgår det Bosnien fick uppleva under 90 talet dock i mildare form än så länge.
Det här om någon turkisk nationalist rörelse har jag aldrig hört talas om så jag vet inte vad jag ska svara på det helt ärligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Ukraina, det som är kvar av landet och det som lösgjorts, om nuet och om det som komma skall. Om detta talar vi.

Det är inte mina ord. Det är den tjetjenske ledaren Kadyrov som sagt att han lyder "the commander in chief", president Putin, och har sedan länge deklarerat att han väntar på ordern att sända trupper. Det behövs nog inte, men poängen är att stödet för kamraterna i östra delarna av Ukraina och fd. Ukraina är starkt från olika parter i regionen.

Hur länge hade denne Kadyrov överlevt om han sagt att han inte lyder "the commander in chief", president Putin, månntro?
__________________
Senast redigerad av Sunrise01 2014-05-24 kl. 23:52.
2014-05-24, 23:52
  #8327
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Italiensk fotojournalist har skjutits ihjäl av den Kiev-fascitiska sidan.

Journalisterna råkar allt mer illa ut. Två ryska journalister har suttit inspärrade sedan länge och en engelsk släpptes för någon dag sedan av Kiev. En eller annan har också blivit kvarhållna av Donetsk, men det var några vecor sedan.

Red: ok, ser just i annat inlägg att de ryska journalsiterna har släppts.
__________________
Senast redigerad av Dr.Dzerzhinsky 2014-05-24 kl. 23:54.
2014-05-24, 23:52
  #8328
Bannlyst
Ryska journalister befriades med hjälp av Kadyrov???
Russian journalists released, flown from Kiev to Russia
Citat:
The plane was waiting in Kiev ready to pick up the journalists and depart at a moment’s notice for over 4 days. The existence of that aircraft, chartered by the Chechen leader, was kept secret for the journalists’ safety, LifeNews reports.
Intressant. Vilka argumenter kunde Kadirov ha visat för att genomföra det? Ska man förvänta sig nu att Kiev blir mer benägen att göra vissa eftergifter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in