2014-05-24, 12:14
  #8293
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Nu har en grupp Ukrainska journalister börjat publicera dokument som visar på den massiva korruptionen och maktmissbruket under Janukovytj. Det rör sig om dokument som Janukovytj dumpat i en sjö när han flydde landet, men som räddats och nu publiceras.

"Yanukovychleaks" är inspirerad av Wikileaks.
http://yanukovychleaks.org/en/
I en sjö? i en portfölj då som flyter antar jag. Nåja, han hade väl inte tändstickor och var intelligent nog.

Eller är det en del av den kommande utrensningen?

http://www.ukrinform.ua/eng/news/poroshenko_offers_to_expel_sponsors_of_separatism_ from_verkhovna_rada_321787
Citat:
According to presidential candidate Petro Poroshenko, the Antiterrorist Operation must begin with the Verkhovna Rada, where there are the masterminds and financiers of separatists.

He expressed this belief at a press conference in Lviv, a Ukrinform correspondent reports.

"The Antiterrorist Operation must begin with the Verkhovna Rada, where, in fact, there are masterminds and financiers of the separatists' gangs and organizers of the fratricidal war," Poroshenko said, who completes his campaign tour over Ukraine in Lviv.
__________________
Senast redigerad av Moretex 2014-05-24 kl. 12:22.
2014-05-24, 12:19
  #8294
Medlem
Sunrise01s avatar
Läste i bosnisk media att i Kiev dyker upp graffitin på kyriliska med budskapet att Bosnien och Ukraina borde kämpa tillsammans mot neosovjetism och neokomunism.
http://pbs.twimg.com/media/BhH_A4aCQAAab0X.png

Wtf?
2014-05-24, 12:55
  #8295
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Läste i bosnisk media att i Kiev dyker upp graffitin på kyriliska med budskapet att Bosnien och Ukraina borde kämpa tillsammans mot neosovjetism och neokomunism.
http://pbs.twimg.com/media/BhH_A4aCQAAab0X.png

Wtf?

Att Ryssland bara annekterat Krim visar på Putins svaghet, det verkar i nuläget inte bli något av ett sovjet 2.0. Han har redan förlorat den striden. Han fegade ur och vi kan se hur svagt Ryssland är ekonomiskt så Ukraina kommer klara sig ur det här efter presidentvalet.

Putin vill utvidga sitt välde över Europa och asien. "Nya Ryssland". Den f.d. nazisten Alexander Dugin och nu fascist ligger bakom teorierna. Men "neokommunism" vete fasiken.

"Dugin hade sin bakgrund i en underjordisk nazistgrupp som kallat sig ”Svarta SS-Orden” och vars ledare i Heinrich Himmlers efterföljd utnämnt sig till ”Reichsführer”. Inom gruppen hade man studerat det mest förbjudna i kommunistsamhället: den italienske fascisten Julius Evola, 20-talets tyska så kallade konservativa revolutionärer och den ryska ”eurasiska” emigrantkretsen i Berlin. Man hade varit elitistisk och nyhednisk i Evolas anda, uttalat antiproletär. "
Stor betydelse fick den åldrade belgiske fascisten Jean-François Thiriart

Läs mer här om ideologen bakom Putins storhetsvansinne. Det är äckligt fascistiskt, inte det minsta kommunistiskt.

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/det-slutna-europa-hogerextrema-partier-pa-frammarsch_3532312.svd?sidan=9
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-24 kl. 12:58.
2014-05-24, 13:01
  #8296
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Tråden handlar ju om dagens Ukraina, inte gårdagens kommunistideologi som du så dåligt försöker efterapa. Befälhavare Putin? Kamrater?

Ukraina, det som är kvar av landet och det som lösgjorts, om nuet och om det som komma skall. Om detta talar vi.

Det är inte mina ord. Det är den tjetjenske ledaren Kadyrov som sagt att han lyder "the commander in chief", president Putin, och har sedan länge deklarerat att han väntar på ordern att sända trupper. Det behövs nog inte, men poängen är att stödet för kamraterna i östra delarna av Ukraina och fd. Ukraina är starkt från olika parter i regionen.
2014-05-24, 13:08
  #8297
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Ukraina, det som är kvar av landet och det som lösgjorts, om nuet och om det som komma skall. Om detta talar vi.

Det är inte mina ord. Det är den tjetjenske ledaren Kadyrov som sagt att han lyder "the commander in chief", president Putin, och har sedan länge deklarerat att han väntar på ordern att sända trupper. Det behövs nog inte, men poängen är att stödet för kamraterna i östra delarna av Ukraina och fd. Ukraina är starkt från olika parter i regionen.


Åk till östra Ukraina och kalla någon för kamrat så får du en stor smäll eller värre, speciellt från "separatisterna". Det finns inga aktiva kommunister i den här konflikten. Kanske du kan bidraga med lite information till tråden vad dessa kommunister i så fall heter och vad de har för framträdande roller i Ukraina?

Putin har med stor framgång använt lågintelligenta vänster och kommunister i Europa som drömmer om det gamla Sovjet. Han måste fått sig många skratt när de tror att han är kommunist men tänkt, "låt dom tro det".
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-24 kl. 13:16.
2014-05-24, 13:29
  #8298
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Ukraina, det som är kvar av landet och det som lösgjorts, om nuet och om det som komma skall. Om detta talar vi.

Det är inte mina ord. Det är den tjetjenske ledaren Kadyrov som sagt att han lyder "the commander in chief", president Putin, och har sedan länge deklarerat att han väntar på ordern att sända trupper. Det behövs nog inte, men poängen är att stödet för kamraterna i östra delarna av Ukraina och fd. Ukraina är starkt från olika parter i regionen.
Men det är väl inga som vill vara "kamrater" med banditerna i östra Ukraina? Så dementa är väl inte befolkningen så dom glömt eländet under sovjettiden. Massmorden och svälten i Ukraina(och resten av Sovjet) skedde faktiskt i modern tid. Inte vill man frivilligt backa historien som ju banditerna i påhitteregionerna försöker att göra. Misstänker att Putin,liksom Hitler, är en urusel militär strateg.
2014-05-24, 13:38
  #8299
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Åk till östra Ukraina och kalla någon för kamrat så får du en stor smäll eller värre, speciellt från "separatisterna". Det finns inga aktiva kommunister i den här konflikten. Kanske du kan bidraga med lite information till tråden vad dessa kommunister i så fall heter och vad de har för framträdande roller i Ukraina?

Putin har med stor framgång använt lågintelligenta vänster och kommunister i Europa som drömmer om det gamla Sovjet. Han måste fått sig många skratt när de tror att han är kommunist men tänkt, "låt dom tro det".

Den anti-fascistiska kampen i Donetsk och Luhansk resulterade i utropandet av två nya europeiska stater och inte vilka stater som helst, utan FOLKREPUBLIKER. Dessa folkrepubliker har redan vidtagit förberedelser att nationalisera industrier.

De hämtar sina namn historiskt från kampen i regionen på 1910–20-talet. Dessa kamrater vet sin historiska mission. De utvecklar demokratiskt sanna stater, vilket också visar folkets uppslutning då det med överväldigande stor majoritet, 90%+, röstade för oberoende.

Länge leve Folkrepublikerna! Död åt fascismen och deras finansiärer, EU och NATO!
2014-05-24, 13:48
  #8300
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Den anti-fascistiska kampen i Donetsk och Luhansk resulterade i utropandet av två nya europeiska stater och inte vilka stater som helst, utan FOLKREPUBLIKER. Dessa folkrepubliker har redan vidtagit förberedelser att nationalisera industrier.

De hämtar sina namn historiskt från kampen i regionen på 1910–20-talet. Dessa kamrater vet sin historiska mission. De utvecklar demokratiskt sanna stater, vilket också visar folkets uppslutning då det med överväldigande stor majoritet, 90%+, röstade för oberoende.

Länge leve Folkrepublikerna! Död åt fascismen och deras finansiärer, EU och NATO!

Det finns ingen anti-fascistisk kamp i Ukraina. Ledarna för de byggnader som utropats som folkrepubliker (haha) är dokumenterat gamla fascister och f.d. ryska soldater. De har inte "nationaliserat" industrier, vadå, tvättstugan i källaren på den lokala polisstationen? De vågar inte ens sig ut långt från sina ockuperade byggnader, de känner inte till områdena de är i eftersom de inte är från Ukraina. Som vi redan förklarat för dig så finns det inga kommunister och du har inte kunnat namnge en enda kommunist. Att trolla med kommunistisk vokabulär kommer inte få dig speciellt långt

EU är ett socialistiskt experiment, NATO är en samarbetsorganisation där frivilliga länder valfritt själva går med om befolkningen i länderna vill.

Putin har själv uttalat förbannelse över alla kommunister som förstörde Ryssland, eller hur?
2014-05-24, 14:06
  #8301
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Läste i bosnisk media att i Kiev dyker upp graffitin på kyriliska med budskapet att Bosnien och Ukraina borde kämpa tillsammans mot neosovjetism och neokomunism.
http://pbs.twimg.com/media/BhH_A4aCQAAab0X.png

Wtf?
Nu är det inte topic för den här tråden men Bosnier har ett extremt kmplicerat förhållande med sina grannar och något suspekt samarbete med någon typ av nationaliströrelse i Turkiet. De behöver allierade inför framtiden och jag tror att Kiev juntan helt enkelt vill ha folk att skicka österut. De har redan flörtat med folk som tidigare utsatt Ukrainare för folkmord vilket är lite suspekt.

Tycker alla som följer nyhetsflödet mer än mig skall titta efter vilka det är som slåss för Kiev, den Ukrainska armén finns inte längre och de har fyllt med diverse högerfolk. Tittar ni på allt de visar upp så ser ni ett mönster av amatörmässighet som inte kan bortförklaras med annat än att det är dåligt tränade och oerfarna soldater. Kommer inte vara lång tid kvar till man ger medborgarskap till alla som slåss för Kievjuntan och då tror jag väst kommer tappa lusten att vara med.

Den kommande "presidenten" kan inte ignorera eller släppa problemet i öst och kommer nog att köra vidare på samma linje istället för att se om Ukrainas intressen. Utan omfattande stöd utifrån kommer de aldrig kunna ta tillbaks öst och då kommer IMF inte vilja låna ut pengar de heller, vilka som då skall betala för Ukraina äventyret har vi ännu inte fått svar på.
2014-05-24, 14:12
  #8302
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns ingen anti-fascistisk kamp i Ukraina. Ledarna för de byggnader som utropats som folkrepubliker (haha) är dokumenterat gamla fascister och f.d. ryska soldater. De har inte "nationaliserat" industrier, vadå, tvättstugan i källaren på den lokala polisstationen?

Du är oinformerad. Washington Post är t.o.m mer informerad.

"Denis Pushilin, a leader of the separatists’ self-proclaimed Donetsk People’s Republic, sent out a tweet saying rebels would begin nationalizing the properties of “regional oligarchs” for their refusal to pay taxes to the Donetsk People’s Republic."
http://www.washingtonpost.com/world/europe/ukrainian-tycoons-calls-for-rallies-against-separatists-go-largely-unheeded/2014/05/20/567deaae-e00e-11e3-9743-bb9b59cde7b9_story.html
2014-05-24, 14:27
  #8303
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Du är oinformerad. Washington Post är t.o.m mer informerad.

"Denis Pushilin, a leader of the separatists’ self-proclaimed Donetsk People’s Republic, sent out a tweet saying rebels would begin nationalizing the properties of “regional oligarchs” for their refusal to pay taxes to the Donetsk People’s Republic."
http://www.washingtonpost.com/world/europe/ukrainian-tycoons-calls-for-rallies-against-separatists-go-largely-unheeded/2014/05/20/567deaae-e00e-11e3-9743-bb9b59cde7b9_story.html

Denis Pushilin är inte kommunist. Han ledde ett stort pyramidspel, Ponsi-scheme som lurat tusentals vanliga människor på miljoner på sedan 90-talet, senast aktivt i mars 2014!!

Citat:
Worked for the 1990s Russian Ponzi scheme company MMM, which has cost its customers millions of dollars. Pushilin has an account on YouTube where he is seen agitating for MMM as recently as March 5, 2014.[2] Until he suddenly appeared as a leader of the separatists, Pushilin was virtually unknown in the region, giving rise to speculation that like most of the separatist leaders he is an agent of Putin's government.

Som det står i artikeln du länkar till så var det ingen som lyssnade på vad Pushilin sa, inte en enda arbetare ställde upp på "nationalisering". Vi har alla sett vad nationalisering av sovjetisk modell har inneburit.

Citat:
But at the entrance to Akhmetov’s Ilyich steel plant in this city on the Sea of Azov, nobody stepped outside the factory gate when the plant whistle sounded at noon.

Något han hade uttryckt önskemål om på Twitter, detta ack så seriösa forum för politik

Så hur bra går det med den nationaliseringen? Som bedragare som fortfarande har kvar sitt lurendrejeri vid namn MMM så vill såklart Denis få ut skatt från industrin för att stoppa i sin egen ficka. "separatistledaren" Denis Pushilin är inte kommunist, eller hur?

Du har fortfarande inte lyckats nämna några kommunister i östra ukraina. Det är dock fullt av nazister och fascister som kallar sig separatister och mördar vanligt folk på uppdrag av kommunisthataren Putin och den f.d. väldigt anti-kommunistiske El Presidente som flydde landet med stulna miljarder. Så var är kommunisterna?
__________________
Senast redigerad av Xelious 2014-05-24 kl. 14:31.
2014-05-24, 14:35
  #8304
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
[b]Denis Pushilin är inte kommunist. ?

Vem bryr sig vad Pushlin är? Han uttalar sig i egenskap av representant för Folkrepubliken och denna vidtar åtgärder i syfte att nationalisera egendom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in