Citat:
Ursprungligen postat av
Sunrise01
Läste i bosnisk media att i Kiev dyker upp graffitin på kyriliska med budskapet att Bosnien och Ukraina borde kämpa tillsammans mot neosovjetism och neokomunism.
http://pbs.twimg.com/media/BhH_A4aCQAAab0X.png
Wtf?
Nu är det inte topic för den här tråden men Bosnier har ett extremt kmplicerat förhållande med sina grannar och något suspekt samarbete med någon typ av nationaliströrelse i Turkiet. De behöver allierade inför framtiden och jag tror att Kiev juntan helt enkelt vill ha folk att skicka österut. De har redan flörtat med
folk som tidigare utsatt Ukrainare för folkmord vilket är lite suspekt.
Tycker alla som följer nyhetsflödet mer än mig skall titta efter vilka det är som slåss för Kiev, den Ukrainska armén finns inte längre och de har fyllt med diverse
högerfolk. Tittar ni på allt de visar upp så ser ni ett mönster av amatörmässighet som inte kan bortförklaras med annat än att det är dåligt tränade och oerfarna soldater. Kommer inte vara lång tid kvar till man ger medborgarskap till alla som slåss för Kievjuntan och då tror jag väst kommer tappa lusten att vara med.
Den kommande
"presidenten" kan inte ignorera eller släppa problemet i öst och kommer nog att köra vidare på samma linje istället för att se om Ukrainas intressen. Utan omfattande stöd utifrån kommer de aldrig kunna ta tillbaks öst och då kommer IMF inte vilja låna ut pengar de heller, vilka som då skall betala för Ukraina äventyret har vi ännu inte fått svar på.