2014-05-24, 19:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Dina sakargument håller ju inte eftersom du far med osanningar som grund för dem. Kan du visa att Australien inte har en generös flyktingpolitik?

DU påstår, utan några belägg för ditt påstående:

Citat:
Australien har ett generöst flyktingmottagande.

Därefter skriver du till TS:

Citat:
Kan du visa att Australien inte har en generös flyktingpolitik?

Varför ska TS falsifiera DINA påståenden??
Citera
2014-05-24, 19:30
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Han skrev väl att de hade en annorlunda flyktingpolitik? Den kan ändå vara generös även om man väljer lite bättre vilka som får komma in?

Källa UNHCR:

"The reported number of new
asylum-seekers in Australia
increased by 54 per cent
during 2013 (24,300 claims)
compared to the previous
year (15,800)."
Citera
2014-05-24, 19:33
Moderator
Carlboms avatar
[quote=knasen79]Källa UNHCR:
Citera
2014-05-24, 19:35
Moderator
Carlboms avatar
24300? Damn.

Hälften mot lilla Sverige :) tack för siffrorna. Får en att tänka till. De verkar ha koll där nere.
Citera
2014-05-24, 19:43
Medlem
Citat:
Dina sakargument håller ju inte eftersom du far med osanningar som grund för dem. Kan du visa att Australien inte har en generös flyktingpolitik?
Wow, ditt första svar till mig som inte är ett personangrepp! Var inte så svårt att skriva ihop eller hur?

När jag funderade på att flytta till australien för att jobba undersökte jag regelverket och blev imponerad över att de tydligt premierade unga och välutbildade, vilket helt klart bidrar till landets välstånd på kort som lång sikt. Men anledningen till att jag startade tråden är att jag vill veta varför det är bättre för oss som individer och för sverige som nation att sympatisera med vänstern istället för SD i invandringsfrågan. Den som tar sig besväret att besvara detta kanske kan få mig och alla som läser denna tråd att inse att man inte ska rösta på SD trotts allt?
Citera
2014-05-24, 19:54
Medlem
KonradMorgans avatar
Eftersom att jag i allmänhet inte stödjer bidragspolitik så är jag benägen att hålla med om att vi inte kan försörja hela världens befolkning. Jag anser dock att vi borde begränsa bidragen och öppna gränserna ytterligare.

Nu är det förståeligt om fascister som SD inte anser att det är en önskvärd utveckling, men men...
Citera
2014-05-24, 19:55
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma-2
Wow, ditt första svar till mig som inte är ett personangrepp! Var inte så svårt att skriva ihop eller hur?

När jag funderade på att flytta till australien för att jobba undersökte jag regelverket och blev imponerad över att de tydligt premierade unga och välutbildade, vilket helt klart bidrar till landets välstånd på kort som lång sikt. Men anledningen till att jag startade tråden är att jag vill veta varför det är bättre för oss som individer och för sverige som nation att sympatisera med vänstern istället för SD i invandringsfrågan. Den som tar sig besväret att besvara detta kanske kan få mig och alla som läser denna tråd att inse att man inte ska rösta på SD trotts allt?

I Sverige har du inga problem att söka arbete som högutbildad Australiensare. Vart vill du komma med din jämförelse med Australien?

När det gäller din fråga kring invandrings- och asylpolitik så ska du veta att det inte är vänstern som skapat det samhälle vi ser resultatet av idag. Det är Allianspolitiken som suttit i regeringsposition de senaste 8 åren och det är dom som grävt en avgrund mellan medborgarna. Det är en medveten politik som grundar sig i att vi i Sverige ska skapa konkurrenskraft gentemot låglöneländer. Det är skälet till att vi har ett högt flyktingmottagande. Hade vänstern däremot regerat så hade säkert mängden flyktingar som beviljats stanna inte varit färre, men skälet till uppehälle hade varit ett annat och situationen för de vi tagit emot hade varit annorlunda.

SD däremot skuldbelägger flyktingarna för de missförhållanden som Alliansen skapat. De pekar finger på invandrare för att de är skälet till att de som lägger sin röst på SD saknar utbildning och arbete.
Citera
2014-05-24, 20:05
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
24300? Damn.

Hälften mot lilla Sverige tack för siffrorna. Får en att tänka till. De verkar ha koll där nere.

Mindre!

Humanitarian Programme grants 2012–13 TOTAL: 20.019 (Sverige: 28.998)

https://www.immi.gov.au/media/fact-sheets/60refugee.htm#d

Därtill måste man räkna per capita. Då Australiens befolkning är mer än dubbelt så stor som Sveriges - 23 miljoner - så är Sveriges flyktingmottagande 3,5 gånger större än Australiens.

Det här gäller specifikt flyktingmottagande.

Den stora skillnaden gentemot Sverige är, att all annan invandring till Australien måste vara ung, frisk samt egen- och familjeförsörjande . Det är ju inte aktuellt för TS att fly (!) till Australien och söka asyl.
Senast redigerad av Meiji 2014-05-24 kl. 20:14.
Citera
2014-05-24, 20:08
Medlem
euqueros avatar
Citat:
de som lägger sin röst på SD saknar utbildning och arbete.

Här haglar fördomarna...
Citera
2014-05-24, 20:13
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hade vänstern däremot regerat så hade säkert mängden flyktingar som beviljats stanna inte varit färre, men skälet till uppehälle hade varit ett annat och situationen för de vi tagit emot hade varit annorlunda.

Obegripligt! Var snäll och utveckla.

Citat:
SD däremot skuldbelägger flyktingarna för de missförhållanden som Alliansen skapat. De pekar finger på invandrare för att de är skälet till att de som lägger sin röst på SD saknar utbildning och arbete.

Det är allid lika frånstötande när de, som förespråkar (och för) dagens vansinniga, och världsunika invandringspolitik - t.ex DU - försöker smita undan ert ansvar genom att ni använder invandrarna som mänskliga sköldar.
Citera
2014-05-24, 20:14
Medlem
Citat:

Jag är övertygad om att det inte hade varit någon större skillnad om sossarna vunnit de två senaste valen. Även de hade tvingats till reformer för att hålla Sverige flytande. Vi kan inte hålla på och bygga skyddsvallar kring ekonomin längre. Den tiden är förbi. Däremot kan vi begränsa inflödet av invandrare och därigenom förebygga en massa sociala problem.
Citera
2014-05-24, 20:24
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag är övertygad om att det inte hade varit någon större skillnad om sossarna vunnit de två senaste valen. Även de hade tvingats till reformer för att hålla Sverige flytande. Vi kan inte hålla på och bygga skyddsvallar kring ekonomin längre. Den tiden är förbi. Däremot kan vi begränsa inflödet av invandrare och därigenom förebygga en massa sociala problem.

Sverige hade kunnat flyta väl utan att behöva konkurrera på samma villkor på arbetsmarknaden som Bangladesh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in