2014-05-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Invandringen bidrar till en bättre ålderstruktur, dvs. fler i åldersför ålder i förhållande till antalet pensionärer. Ur ett statsfinansiellt perspektiv är invandrare att föredra framför inhemska barn eftersom stora kostnader i livets startskede undviks.

Ser man på hur mycket vi tjänar på invandringen ligger det enligt OECD på en knapp procent av BNP. Länder som Schweiz som har dubbelt så stor invandring tjänar ungefär dubbelt så mycket.

Se länk för statistik: http://www.oecd.org/els/mig/imo2013.htm

Okunniga människa...... OECD visade att invandringen är en förlustaffär. Vidare kan vi konstatera att OECD's siffror är tagna under några gynnsamma år, inte totalt. Dessutom tar den inte upp alla kostnader. Hela den rapporten är ett mästerverk i politisk korrekthet. Det finns ingen som helst seriös forskning som visar att invandringen är en plusaffär, tvärsom, all seriös forskning visar på ett stort minus.

De invandrare vi tar in är helt fel invandrare. År 2012 hade över 60% av de nyanlända flyktingar och deras anhöriga högst förgymnasial utbildning. Vilket oftast endast består av några timmars koranskola etc. (se Invandring och utbildning). Enligt Eurostat var bara 2,5% jobben på arbetsmarknaden sökbara för denna grupp. De kommer med andra ord aldrig att bidra till välfärden, bara utnyttja den.
Citera
2014-05-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000000
Det är naturligtvis trams och dumheter. Det, liksom det skriande behovet av senare pension, är en spökbubbla som svt punkterade för några månader sedan i något program om produktionseffektivitetens utveckling. Trodde man på det, skulle man förorda fri invandring - helt öppna gränser.

I ett land som Sverige med en, jämfört med andra västländer, traditionellt sett stark välfärdsstat, så är en generös invandring som vi har en fullständig katastrof.

T ex USA är i grunden ett mångkulturellt individsamhälle som bygger på, och är anpassat för invandring, även om deras invandring nuförtiden är tämligen selektiv. I Sverige kommer denna massinvandring alltid att gynna de redan besuttna och t ex välutbildade - inte sällan rabiata glada liberaler med solidariskt konkurrenskraftigt korta skitiga näsor, eftersom det, som ett pyramidspel, genererar fler folk i botten. För den "vanliga" svensken med låg inkomst kommer det alltid at vara en förlustaffär.

Det finns ett enkelt samband mellan de senaste decenniernas massinvandring och den extremt ökade segregationen, samt nedmonteringen av välfärdssystemet och t ex ökningen av ungdomsarbetslösheten. -Ca en miljon Svenskar lever på existensminimum.

Alla normalbegåvade människor kommer omsider att fatta att hela invandringsfrågan är en simpel ekvation och idiotfråga, och egentligen en massimport av problem, kriminalitet och framtida katastrofala etniska och religiösa konflikter. -Det spelar ingen roll om man är främlingsvänlig eller främlingsfientlig eller kallar sig grodan boll eller insnöad knäppgökssvennebanan och jämlik tolerant solidarisk antifascist som vill kunna vara en del av elitmedelkassen genom att peka finger åt och frysa ut, se ner på, förkata och kalla alla som inte hejar på invandring för "kräk", "rasister" och främlingsfientliga "fascister".

Det här stämmer ganska väl överens med min egen analys. Det ska också tilläggas att riksdagen bedrev en ordentlig anpassning av pensionssystemet i mitten av 90-talet, just för att systemet skulle kunna klara av en kommande demografisk transition. På den tiden gick inte snacket om invandringens nödvändighet så som det gör idag. Rent historiskt har vi ju också alltid blivit äldre, och en ökande del av populationen blir äldre. Så har det ju varit sedan industrialiseringen framtågande. Ökad levnadsstandard och automatiska processer har gjort det möjligt. Den aspekten av den påstådda "problematiken" lyser med sin frånvaro i den här debatten.

Så, även jag tror, till viss del, att de redan väl besuttna kommer att gagnas av den här extrema invandringen. Det kommer att finnas ett mycket stort utbud lågutbildad arbetskraft vilken sänker kostnaden för enklare arbeten. Frågan man kan ställa sig då är om det kommer att finnas något välfärdssystem i framtiden på det sättet vi föreställer oss det idag. Jag tror inte det. Jag tror att vi går mot ett mycket mer individualiserat system än idag med större beroende av privata aktörer. Rikta blicken västerut och låt fantasin skena.
Senast redigerad av happyfestivus 2014-05-24 kl. 17:43.
Citera
2014-05-24, 17:24
Medlem
Här luktar bäver

Citat:
Ursprungligen postat av KonradMorgan
https://www.youtube.com/watch?v=jNG2xkCI5VI

Hahaha ... en filmsnutt om Japan, knappt längre än SD:s EU-reklam, är ditt bidrag till den här tråden som handlar om Sverige. Ärligt talat är det svårt att veta vad du vill berätta när du inte ens förmår att gestalta din bild av din verklighet med dina egna ord.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-24 kl. 17:44.
Citera
2014-05-24, 17:49
Medlem
hansl77s avatar
Då tråden föga förvånande degenererat i materialism tål det att påpekas: Sverige utgörs av svenska folket och saknar värde utan detsamma.
Citera
2014-05-24, 17:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Är det sant att också Japan behöver invandringen pga att de inte förökar sig? LÄNK Vilken tur att den här tråden handlar om Sverige, så att man vet vad man talar om.

De som nu menar att Sverige behöver invandringen p g a att svenskarna inte förökar sig kommer aldrig fram med några konkreta siffror. Om man verkligen räknat på svenskarnas dåliga tillväxt borde det rimligen finnas ett resultat av den uträkningen. Eller menar man att en helt okontrollerad tillväxt skulle vara svaret på den svenska välfärdens problem?

Tänk om det egentligen behövs dubbelt så stor invandring för att Sverige åter kan uppleva forna dagars glans.

Det är bara ljug som alltid som folk som förespråkar massinvandring använder sig av. De kan aldrig visa några som helst siffror av något slag utan det är bara ljug jämnt och ständigt. Synd bara att det finns folk dumma nog att gå på detta. Ungefär som det finns folk som röstar på MP för att de tror de röstar för miljön.
Citera
2014-05-24, 17:53
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Hahaha ... en filmsnutt om Japan, knappt längre än SD:s EU-reklam, är ditt bidrag till den här tråden som handlar om Sverige. Ärligt talat är det svårt att veta vad du vill berätta när du inte ens förmår att gestalta din bild av din verklighet med dina egna ord.

Nu var det dock så att jag redan visste att klippet skulle finnas före jag sökte efter det på youtube. Hur kunde jag veta det? Jo, därför att det är allmänbildning. Japans ekonomi har varit skit sedan 1986, det är inget som några WTn på Flashback kan resonera bort.
Citera
2014-05-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är bara ljug som alltid som folk som förespråkar massinvandring använder sig av.
Tror inte att det är "ljug" det handlar om. Invandringspolitiken i Sverige liknar mer en kristen sekt som predikar jordens undergång.

Citat:
Nu var det dock så att jag redan visste att klippet skulle finnas före jag sökte efter det på youtube.
Jag visste också att klippet skulle finnas på Youtube. Det roliga är att det finns väldigt mycket på Youtube. Men nu är det inte klipp på Youtube som är ämnet för den här tråden.

PS Det finns en tråd där man diskuterar Japan. Men det visste du redan. Också. Förhoppningsvis.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-24 kl. 18:09.
Citera
2014-05-24, 18:01
Medlem
Citat:
Nu var det dock så att jag redan visste att klippet skulle finnas före jag sökte efter det på youtube. Hur kunde jag veta det? Jo, därför att det är allmänbildning. Japans ekonomi har varit skit sedan 1986, det är inget som några WTn på Flashback kan resonera bort.
Japan är ett av världens mest framstående länder. Om du får det till att de har en usel ekonomi så måste det blivit fel någonstans.
Citera
2014-05-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Japan är ett av världens mest framstående länder. Om du får det till att de har en usel ekonomi så måste det blivit fel någonstans.
Finns det någonstans någon japan som idag inte ler åt KonradMorgan och hans vilda jakt på den uppåtgående solen?
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-05-24 kl. 18:27.
Citera
2014-05-24, 18:15
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Tror hela frågan egentligen handlar om kvalitet.

Om jag kommer hit från Kalahari öknen i Afrika, skulle det vara som att komma till paradiset.
Plötsligt är allt gratis, och jag har hur många chanser som helst att föröka mig, i jämförelse med
Kalahari öknen där jag kanske har en chans i livet att göra det.

Kvaliteten, möjligheterna ökar plötsligt tusenfallt. Goda tider är här.

Nu till andra sidan av historien...
Som svensk är man van vid en viss standard. Våra förväntningar är stora och kraven på att saker ska vara perfekt måste uppnås innan vi tar något stort beslut. Ibland tar vi inte ens beslutet!!

Svenskt exempel
- Flickvännen: jag älskar dig, vad tror du om giftermål ?
- Pojkvännen: Wow, bruden lugna ner dig lite.. vi har varit ihop ett år ?
- Flickvännen: Och ?? älskar du mig inte ???
- Pojkvännen: Jo jo.. klart ja gör men detta är ju en väldigt stor sak, det kommer... det viktigaste är väl att vi är tillsammans och är lyckliga ?
- Flickvännen: Ja men vi kan väl vänta lite då.
- Pojkvännen: Mmm.. är ju bra om vi båda har jobb, och att vi har råd med hus och bil i något trevlig område..
Invandrarexempel
Flickvännen: Vi har känt varandra i flera veckor nu. Jag litar på dig.
Pojkvännen: Vill du gifta dig ?
Flickvännen: Ja gärna!! vill du vara fader till mina barn ?
Pojkvännen: Självklart, det här måste firas! ja ska ringa mina kusiner och bröder! Shallam
Flickvännen: Men vänta, har du PUT här i Sverige ????
Pojkvännen: Jag får det på måndag!
Flickvännen: Hurra vi är rika! låt oss skaffa många barn!! nu måste jag ringa min mamma, mina systrar, faster, mormor, väninnor, kusiner och beduiner. Är lyckligaste dagen i mitt liv!!! Jallah Yallah!!!

Ovanstående är en stereotyp. Och är inget som gäller precis alla invandrare.
Men det gäller alla som kommer från Arabvärlden.

i svenskens fall handlar det om åratal av hårt arbete i syfte att bygga upp en trygghet, en livskvalitet samt en tilltalande tillvaro.

Medans i det sistanämnda fallet handlar det mest om spontanitet och ta tillfället i akt att föröka sig och använda giftermål samt antal Barn som maktmedel för att öka anseende samt ekonomiska tillgångar.
Detta genom att de ökar sin status hundratals gånger i sina hemländer. Och eventuella släktingar där får även de ta del av kakan i form av mer anseende, makt samt pengar(Direkt/Indirekt).

I princip handlar lyckan inte om Sverige. Utan att de fått chans att stiga från bottenskiktet till toppen av det sociala skiktet i sina hemländer.
Senast redigerad av Kalas-Kuken 2014-05-24 kl. 18:36.
Citera
2014-05-24, 19:15
Medlem
Citat:
Japan genomgår för nuvarande något som kallas för "Japan's Lost Decades". 1986 inträffade en enorm börskrasch och landet har inte lyckats återhämta sig sedan dess. Det ser inte heller ut som om att en återhämtning är särskilt aktuell i framtiden eftersom att befolkning blir äldre och äldre samtidigt som främlingsfientligheten ökar. Det är ett ruttnande land.
Stämmer inte.

I Japan byggdes upp en extrem skuldbubbla fram till 1990. Därefter har så väl fastigheter och börs fallit ca 90%. Och det indikerar vilken extrem bubbla det var.
(Svenska Fläkt visade det sig hade då en fastighet i Tokyo och när den informationen kom fram på 80-talet drog deras börskurs i Sverige iväg upp. Helt plötsligt var bolaget värt mycket mer bara för en fastighet. Detta nämnt för att visa hur fastighetsprisarna drog iväg).

Men iom lågkonjunkturen 1990 tog det slut. Därefter har allmänheten städat sina balansräkningar. Viljan att låna i Japan är något begränsad och bankerna är försiktiga. Visa av erfarenheten. Och den städningen har tagit lång tid.

Ovanpå det har Japan som byggde sitt välstånd på att de var duktiga på produktion råkat ut för att de inte längre har lätt att profitera på det. Produktionen har för dom också flyttat till lågkostnadsländer.
Ovanpå det råkade dom ut för Fukushima olyckan.

De eventuella problem som Japan har med ålderspyramid är inte ens mätbart när man rensat för det övriga.
Citera
2014-05-24, 19:19
Medlem
finns ju andra sätt att lösa befolkningsutvecklingen än att ta emot invandrare. tex att uppmuntra svenskar att föda barn. kanske ge ut 100,000 kronor till en 4 barns familj, och en halvmiljon till en 8barns familj. då hade det blivit fart på knullandet !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in