2014-05-24, 15:10
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Bekymmersamt ...

Ingen i den här tråden har hittills skrivit något i stil med "Nu har jag satt champagnen på kylning". Varför är det så?

Sverigedemokraterna får minst två mandat i EU när alla rösterna är färdigräknade. (Nu vet ni det i a f.)

Vilket sammanträffande. Jag kom precis tillbaka från systembolaget med en skumpa. Detta eftersom jag bedömer det som troligt att det finns anledning att fira på söndag.
2014-05-24, 15:23
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
J*vligt usla siffror för Alliansen. Så går det när man försöker gulla med vänsteranstucken media. Nu är man fast i det träsket. Vadå liksom, tala om privatisering men sedan slopa försvaret, attackera polisens arbete, förneka ökad kriminalitet, bidrag är bra, islamisering och bilbränder är en "spännande" utveckling. Näringslivet har reagerat i olika utspel om att alliansen måste skärpa sig. Det är bara det att näringslivet berikar sig på den utveckling vi nu ser. För SD är det omvänt roligt, bara roligt. Vi kommer att se nya leende sverigedemokrater i riksdagen till hösten och en ännu mer leende Åkesson. Reinfeldt däremot kommer att vara extremt sur. Kul det också.

Ja alliansen har verkligen inte framtiden för sig.

Även i skolval, i den pågående socialliberala radikaliseringen av allianspartiernas ungdomsförbund och i det ideologiskt färgade skolsystemet så förtvinar och smälter borgerligheten bort, bort från makten, bort från inflytande bort från att spela någon roll....

Allianspartierna har lekt med elden och försökt ge MSM och de radikala opinionsbildande krafterna vad de vill ha i förhoppning om att vinna röster, få lugn och ro, att få bli accepterade....

Resultatet blev en handlingsförlamad minoritetsregering som på allvar överväger kvoteringar, skattehöjningar, än mer norm och åsiktskontroll i det som liberaler kallar frihetsfrågor men som i praktiken bara innebär mer lagar, regler, statlig normbildning.

Men belöningen blev intet, istället tycks än mer radikalism i form av Fi, tillväxt för MP och V ha legitimiserats och stärkts av att borgerligheten spelar med och accepterat gramcivänsterns världsbild och spelregler.

Dessutom flyr socialkonservativa väljare alliansen och går till SD.

Alliansen har med andra ord lyckats göra både sina fiender och alla andra riktigt förbannade på dem.

Kvar som enda socialkonservativt alternativ står SD i den absurda politiska värld där borgerligheten söker uppgörelser med MP, är feminister, vill ha kvoteringar och vill låta den offentliga sektorn växa.

Hur länge kommer näringslivet och moderaternas intressenter tillåta detta att fortgå?

Regeringen Reinfeldt kommer att ha förorsakat svensk borgerlighet enorma skador innan de äntligen röstas bort i september 2014.

För Sd väntar skördetider - tillväxt, ökat inflytande, normalisering och insikten att de som det tredje blocket kommer att få inflytande över framtida regeringsbildande.
Senast redigerad av medelklassman 2014-05-24 kl. 15:26.
2014-05-24, 15:54
Medlem
Så är det,och målsumparen nummer ett är utan tvekan landsförrädare Fredrik Reinfeldt.
Hans parti har bara påbörjat den obönhörligt Golgatamässiga väg där tidigare Moderater går över till SD.Stora delar av gamla M är redan nu plockmogna för SD,och allteftersom tiden går kommer det fler och fler individer över till det frihetligt medborgarvänliga alternativet till Reinfeldts massinvandringsdårskap som SD är.

Nu kommer Sossarna att tvingas sitta med regeringsansvaret efter riksdagsvalet.
De kommer att få axla det ansvar det innebär att sitta och förvalta Sveriges helt extrema invandringspolitik i fyra år,med de stora inverkningar på välfärden som detta får.

Inte roligt att vara sosse om två-tre år.Partiet består till stor del av hårt arbetande medelsvenssons.
Just de som mest kommer att få känna av massinvandingens oerhörda kostnader.
Vit lägre hårt arbetande medel och arbetarklass.

De är plockmogna för SD om bara några år.
Vilka andra politiska alternativ har de att vända sig till när sossarna sviker dem?

SD ligger perfekt på sin position i politiken.När både S och M dragit så ofantligt långt emot den svenska mitten blir det så här.

SD är ett självspelande piano..och jag förutspår rena domedagen för M.Se på dem i vårt grannland Danmark.En liknande utveckling är på god väg här..och Mooderaterna kan inte stoppa det.

Lägg till den rejäla inbrytningen hos gamla hederliga sossar som lär följa av den rödgröna vansinnessörjans regeringsperiod..och allt pekar på att SD är dess största oppositionsparti i valet 2018.

Det fina är..att detta är en helt naturlig utveckling som är ostoppbar för både M och S.

De sitter med SvartePetter i dubbel bemärkelse och är helt bakbundna av tings naturliga ordning.
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Tvärtom är det en förträffligt lyckad strategi från F!, den ger dem en massa uppmärksamhet och lockar väljare som VERKLIGEN vill ta avstånd från SD.

Det var denna symbiotisk-antagonistiska relation vi såg igår med SD:s bikinifilm: Båda partierna kommer i fokus, båda partierna vinner väljare.

F! skördar det MP, V och andra sått nu när de lyckats bli SD:s "huvudmotståndare" i just EU-valet, åtminstone. Och SD kan inte undgå att vinna på att kontrasteras med F!.
SD:s beikinifilm? Vad har jag missat?
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Bekymmersamt ...

Ingen i den här tråden har hittills skrivit något i stil med "Nu har jag satt champagnen på kylning". Varför är det så?

Bra att du påminde mig. Det blir att supa till oavsett resultat i morgon.

Jag skrev tidigare att jag inte tycker man ska gissa men jag kan inte låta bli: >10%. Det betyder bråda dagar för instituten att förklara sin metodik då... Jag gissar att de kommer att slippa den stora frågan: har de verkligen behandlat SD som vilket parti som helst? Jag tycker vi ska vara klara med att det kan vara svårt att bedöma utfallet för ett snabbväxande parti men jag är alltså intresserad av metodiken. Det är svårt att frigöra sig från misstanken att något udda har skett men det lär vi märka imorgon.
2014-05-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Man behöver INTE vara en vass debattör för att vinna en diskussion om man har sanningen och verkligheten på sin sida.
SD kan utan problem skicka fram Alexander Alexandersson mot Jan Myrdal eller valfritt rödskägg och vinna, stort.
Absolut, men en skicklig retoriker kan lägga fram argumenten på ett bättre sätt. Winberg missade många av Soraya's öppna mål.
2014-05-24, 16:09
Medlem
Behringo-starrs avatar
Citat:
Nu var det faktiskt fråga om champagne, Åkesson är ett mousserande vin.

Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar ...
Undrar om du är en person som i senaste OU hamnar bland den tredjedelen som uppges inte inte velat deklarera vad de tänker rösta på. Skulle så vara fallet - och skulle det vara synonymt med många andra väljare i den gruppen - skulle det betyda att den s k sjuklöverns siffror är grovt överskattade.
Jaja, var inte så petig bubbelvin som bubbelvin. Köp svenskt

Jag skulle nog tillhöra den gruppen om jag hade fått frågan ja. Eller snarare "osäkra" eftersom jag bestämde mig idag för att rösta överhuvudtaget.
2014-05-24, 16:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag vill berömma Björn Söder för en mycket god insats mot Fridolin i TV4, angående tiggande romer:

http://www.youtube.com/watch?v=i0RLVZIiCho

Söder är på offensiven, drar sig inte för att kritiserara Fridolins osaklighet och - anklagar MP för att vara de som slår mot romerna!

Om jag skulle ge något råd för att ytterligare vässa det som måste tilltalat ett folkflertal så är det att ge detta svar på "men, vad ska vi göra då - romerna är ju utsatta i Rumänien?!":

"Om du vill hjälpa, Gustav Fridolin -åk till Rumänien! Visa att du menar allvar med ditt engagemang genom att ge av din tid, av din lön! Alla dina väljare kan göra samma sak - istället för att visa hypotetisk godhet i Sverige så ska de ju förstås visa att de menar allvar genom att bidra till ett bättre liv för romerna genom att bygga hus, starta skolor och skapa jobb i Rumänien!"

Men - mycket bra av Söder.
Ja vad ska man säga, Hejja Björn!
2014-05-24, 16:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Winberg har ryckt upp sig rejält. I börjar var hon mycket riktigt oerfaren och relativ svag i debatterna men gjorde bra ifrån sig mot den rabiata Soraya Post.
Hmm ytterligare nåt jag missat, länk till den debatt`?
2014-05-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hmm ytterligare nåt jag missat, länk till den debatt`?
Finns bland aktuella ämnen. Gå också in på offentliga debatter.
2014-05-24, 16:50
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Fakta: MP näst störst hos Novus

Så här fördelades partisympatierna
i mätningen:

* Socialdemokraterna 25,1 procent
(24,4 procent i EU-valet 2009)

* Miljöpartiet 15,5 (11,0)
* Moderaterna 15,0 (18,8)

* Folkpartiet 11,1 (13,6)
* Vänsterpartiet 7,1 (5,7)

* Sverigedemokraterna 6,3 (3,3)
* Kristdemokraterna 6,1 (4,7)

* Feministiskt initiativ 5,4 (2,2)
* Centerpartiet 5,0 (5,5)

* Piratpartiet 2,8 (7,1)

* Junilistan 0,2 (3,6)

Totalt har Novus genomfört 3.044
intervjuer under perioden 16-24 maj
och 1.925 personer har angett en
partisympati.

Källor: Novus/Ekot (TT)
Det där känns ju lika troligt som mätningen i Mars 2010 där SD fick 7.6

En anomali helt enkelt.
2014-05-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det där känns ju lika troligt som mätningen i Mars 2010 där SD fick 7.6

En anomali helt enkelt.

9 partier som klarar 4 procent? Tillåt mig att tvivla.

Reklamen i t-banan har skickat ckockvågor genom etablissemanget. Och alla de som aldrig åker tunnelbana och därmed skulle missat SD:s massiva satsning, har fått nys om sverigedemokraternas politiska budskap genom mängder med nyttiga idioter.

Sist men inte minst. Alla tidigare valår tycker jag att folk ventilerat "vad man ska rösta på". I år har jag inte fått den frågan en enda gång. Känns som nånting är på gång. Opinionsintituten har fel även denna gång. Frågan är bara, hur mycket ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in