2014-05-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag minns Jocke Björklund. Han var väldigt snabb, vilket gjorde att laget kunde ligga högre upp på plan för att alla visste att han skulle hinna ifatt motståndarlagets anfallare. Matchavgörande i några matcher.

Ingen skugga över Jocke Björklund.
VM hjälte 1994..och Växjöbördig.
Bättre än adelstitel det.

I sitt zenit var Björklund både snabb samt brytningssäker.
Garanterat ett av de första namnen som satt på startelva både i landslag som i Valencia.

Lite som Jomshof.
2014-05-23, 17:42
Medlem
Guy Incognitos avatar
På svt text står det på sida 160, "Fördubbling för Fi i Sifo-mätning", vilket inte är sant, F! fick 4,3 (2,2), sd däremot har fördubblat sitt resultat från förra valet, med råge 8,6 (3,3), snacka om att välja rubrik efter egen ideologi.
2014-05-23, 17:53
Medlem
Skulle SIFO som regelmässigt undervärderar SD nu pricka rätt i sin prediktion om 8,6 procent..så indikerar detta ett riksdagsvalsresultat om närmare 15 procent!

Lägg till en mandatperiod där sossarna sitter med regeringsansvaret i samarbete med galenpannor som MP och stödda av kommunister..så inser man hur många gamla hederliga Sosseväljare som är helt plockmogna i lagom tid till riksdagsvalet 2018.

Framtiden tillhör de medborgarvänliga alternativen.
Framtiden tillhör SD..främst på S och Ms bekostnad.

All politisering är av godo.

Heja Jimmie.
2014-05-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Kommer nog också gå efter denna värdering. Dubblar de resultatet från förra EU-valet så får de godkänt. Över det blir en bonus och kommer kännas på sättet du beskrev.

Ja, jag måste nog se 6 % som ett stort misslyckande.
2014-05-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sifos och Ipsos mätningar är dessa instituts sista före valet sa de på TV nu.

Utmärkt att SD är utestängda från slutdebatten i TV ikväll. SDs förstanamn -- den förvirrade kvinnan -- hade antagligen ställt till det ordentligt om hon bjudits in.

SDs bästa valarbetare just nu är den obehagliga duon Marita Ulvskog-Gunnar Hökmark. De uppträder i alla kanaler, båda har sällsynt påträngande röstlägen och plågar åhörarna med poänglösa debatter där de anklagar varandra för allt möjligt trots att de tycker likadant.

Inga jobbar hårdare för SD än packet i FI just nu. SD får tacka för att media tycker att det är så viktigt att tvinga in dem i parlament och riksdag.
2014-05-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du har rätt, Patrik Andersson är en bättre jämförelse.

Jag tänker snarare på den gamla DIF-centern Anders Johnsson, som ibland var i landslagsklass men hade en låg lägstanivå.
2014-05-23, 18:33
Medlem
shogun-rs avatar
Tycker att Winberg var riktigt vass mot senaste debatten mot Fi. Tror hon varit lite grön i början och därför hon sagt lite knepiga saker ibland.

Största tillgången för SD har helt klart Björn Söder seglat upp och blivit. Han är både en retoriker och ha vettiga åsikter. Dessutom har han skinn på näsan och kan få tyngd i rösten om det behövs.

Hoppas vi får se mycket av honom inför riksdagvalet.
2014-05-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tycker att Winberg var riktigt vass mot senaste debatten mot Fi. Tror hon varit lite grön i början och därför hon sagt lite knepiga saker ibland.

Största tillgången för SD har helt klart Björn Söder seglat upp och blivit. Han är både en retoriker och ha vettiga åsikter. Dessutom har han skinn på näsan och kan få tyngd i rösten om det behövs.

Winberg har ryckt upp sig rejält. I börjar var hon mycket riktigt oerfaren och relativ svag i debatterna men gjorde bra ifrån sig mot den rabiata Soraya Post.
2014-05-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Winberg har ryckt upp sig rejält. I börjar var hon mycket riktigt oerfaren och relativ svag i debatterna men gjorde bra ifrån sig mot den rabiata Soraya Post.
Jag tycker också Winberg framstod som ett geni i DN debatten, men det är snarare Soraya's förtjänst än Winberg's. Winberg hade kunnat göra mycket bättre ifrån sig med tanke på hur fantastiskt efterbliven Soraya är.
2014-05-23, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r

ja hon har onekligen repat sig efter fiaskot mot Marit, och det har gått snabbt.

Dock, tänk på att motståndaren var FI.
2014-05-23, 18:59
Medlem
Blir mer och mer imponerad av Winberg. Först kändes det lite sådär att rösta på henne i EU-valet, men nu känner jag mig mer än nöjd. Dessutom så ökar SD nu kraftigt i mätningarna inför valet på söndag. Det börjar faktiskt kännas som att det kan bli tvåsiffrigt för SD. Nu gäller det att mobilisera till tusan

Jag tror inte längre att det är aktuellt med ett mandat, frågan är om det blir två eller tre mandat. Valvakan kommer att bli ett sant nöje. Hoppas man får se några gråtande Sossar det hade varit värt mycket
2014-05-23, 19:02
Medlem
8711s avatar
Jag tror på 2 mandat för Sverigedemokraterna och betydligt mer än en dubblering sedan EU-valet 2009. Det är helt fantastiskt med en sådan framgång!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in