2014-05-23, 11:33
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Nu har Telegraph hoppat på och skrivit att Chelsea accepterat ett bud på £40m (vilket känns mycket mer realistiskt).

Däremot så tappar de lite i trovärdighet när de skriver att PSG kommer att komma tillbaka och buda på Oscar & Hazard innan fönstret stänger. De skriver också att Chelsea vill ha Costa (som de påstår är nästintill klar) och Mandzukic.
Samtidigt skriver Ba att Mou lovat honom en större roll nästa säsong och att han kan stanna.

Med andra ord har den senaste veckan rapporterats om att:

Costa kommer in.
Mandzukic kan komma in tillsammans med Costa
Torres stannar
Ba stannar
Lukaku stannar
Bamford ska vara med i a-laget

Hyfsat stor mängd anfallare när man spelar med 4-3-2-1.
Samtidigt har det också rapporterats om att Ba ska få gå, att Torres ska till Inter, att Mandzukic valdes bort för Costa och att Bamford lånas ut till Derby.

Vad fan ska man tro?
En vanligt vardag för en som hejar på Chelsea...

Ponera att man säljer Luiz, då har man på 1 år sålt för ca 80-100€ milj. Från 08/09 till 12/13 har Chelsea sålt för ca 95€ miljoner (typ).
2014-05-23, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Ponera att man säljer Luiz, då har man på 1 år sålt för ca 80-100€ milj. Från 08/09 till 12/13 har Chelsea sålt för ca 95€ miljoner (typ).

Och vad har man handlat för då ?
2014-05-23, 11:53
Medlem
Hur fan kan man lägga €40 på Luiz? Vansinigt.
2014-05-23, 12:01
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Ja, minst lika intressant blir hur man gör med alla som inte längre finns med i planerna för A-laget, exempelvis:

Romeu
Marin
Moses
Van Aanholdt

Marin påstår att Sevilla vill köpa loss honom, så det är troligt. Jag undrar hur mycket han kan tänkas gå för (möjligt dock att han används som motvikt i en moreno-transfer). Moses går säkert att låna ut om inget lag vill köpa honom (bör vara perfekt för mittenklubbar). Romeu har haft fortsatta skadeproblem så kan bli lite mer problematisk. PVA lär inte ha några problem att hitta en ny klubb i Holland.

Omeruo
Zouma
Kalas

Dessa försvarare kommer att få konkurrera med Ivanovic, Cahill och Terry i mitten. En av dessa får nog stanna kvar (det ryktas om ett lån till Tyskland för Kalas, så det verkar stå mellan Omeruo och Zouma). Omeruo uppskattades av Boro och har varit duktig i landslaget, så han är nog ett steg före Zouma i utvecklingen, så ett lån för Zouma och Omeruo i A-laget känns troligast.

Traore
Piazon
Atsu

Dessa offensiva mittfältare finns alla i Vitesse. Piazon kommer definitivt inte stanna där nästa säsong (en av ligans bästa spelare under hösten, helt under isen och fick lite speltid under våren, Chelsea var inte nöjda med hur han behandlades av Vitesse), kommer troligtvis lånas till ett lag lite högre upp i näringskedjan (möjligtvis i PL). Traore är bara 18 och kommer troligtvis stanna, stor talang som behöver speltid. Atsu har gjort det bra och Vitesse vill säkert ha kvar honom. Till skillnad från de två andra så tror jag att Atsu köptes för att säljas med vinst, så han lär få ett lån till för att öka sitt marknadsvärde innan han säljs.

Chalobah
McEachran

Chalobah har inte riktigt följt upp sin framgång från förra året i Watford, men har haft det bättre i Boro än N.Forest. Kommer nog lånas ut iaf en säsong till, kanske i PL om det går. Josh M är tyvärr alldeles för skadebenägen för att nå sin potential, dessutom har Chelsea alldeles för många liknande speltyper i dagsläget. Det är dags att inse att hans tid i klubben är över tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Hur fan kan man lägga €40 på Luiz? Vansinigt.
£40m
2014-05-23, 12:46
Medlem
Viking-s avatar
Nu har också Guardian skrivit att Luiz är väldigt nära PSG, det blir nog klart inom kort.
£40m ska priset vara (troligtvis var det euro och inte pund som rapporterades tidigare när man pratade om runt 50).

Riktigt bra affär av Chelsea. Jag minns att det kom en artikel från just Guardian i juli/augusti förra året om att Mourinho ville sälja Luiz och Mata som många (inklusive jag själv) tvivlade starkt på.
Jag trodde aldrig vi skulle få så mycket för en spelare som inte ens tillhör startelvan.

£77m har man alltså fått för Luiz och Mata som inte var mer än rotationsspelare denna säsong.
2014-05-23, 12:53
Medlem
LuaLuas avatar
Det svänger fort i sillyvärlden. Kommer att bli en lång sommar det här.

Kroos är borta ur leken och inte heller Cesc verkar vara intresse. Helt klart verkar Woody lärt sig av förra sommarens debacle och jagar inte efter omöjliga spelare hela sommaren. Sky skriver att James Mccarthy är ett target och guardian rapporterar att vi är ute efter Konoplyanka. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Har ingen lust att betala överpris till Everton i år igen och Konoplyanka har jag ingen jättekoll på. Men det rapporterades ju att Lvg inte ville ha Kroos( även om han kanske inte ville gå själv heller), så man får väl anta att lvg har en klar plan över vilken typ av spelare vi behöver få in.

Kan det inte börja ryktas om Moutinho snart...
2014-05-23, 13:15
Moderator
zanteras avatar
Har väl haft känslan hela tiden att Kroos skulle bli kvar i Bayern, men visst tändes ett litet hopp med alla rykten de senaste dagarna. Det pratas om många namn på mittfältet, men jag anser ändå att vi behöver ett namn som Kroos. En spelare av den kalibern. Kollar man på de flesta av topplagen så finns det flertalet centralmittfältare som håller den klassen. Bara i Bayern finns väl 4-5 spelare som håller högsta klassen på central mittfältet, och det skulle verkligen vara en injektion med en klass spelare centralt på mittfältet i Man United.

Clasie t.ex. känns lite som med Cleverley, det kan bli något riktigt bra, eller så blir det inte det.. men han är inte riktigt där än. Cleverley har man ju väntat på att han ska blomma ut i flertalet år, och det ser nu mer och mer ut som att han inte kommer bli mer än en "helt okej" PL-mittfältare. Clasie kan mycket väl bli något extra, men man vet helt enkelt inte än.

Har inget emot en värvning av en yngre talang som Clasie, men det är förutsatt att man tar in ett större namn också. Någon som kan gå in direkt bredvid Carrick och göra ett lysande jobb, och sedan någon yngre man kan slussa in i laget som kan utvecklas, och sedan möjligtvis fylla Carrick's skor, då han börjar bli till åren.
2014-05-23, 14:20
Medlem
IfIWereAGirls avatar
*Wolfsburg ska vara intresserade utav Marin och ett bud lär komma inom kort.

*Mou ska ha sagt till Demba Ba att han vill att han ska stanna och han ska få mer chanser i A-laget än föregående säsong.

Sen har jag en känsla av att Kroos hamnar i Chelsea nu när United har hoppat av intressetåget.
2014-05-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
*Wolfsburg ska vara intresserade utav Marin och ett bud lär komma inom kort.

*Mou ska ha sagt till Demba Ba att han vill att han ska stanna och han ska få mer chanser i A-laget än föregående säsong.

Sen har jag en känsla av att Kroos hamnar i Chelsea nu när United har hoppat av intressetåget.

Jo, möjligheten är stor, då Chelsea behöver en spelskicklig central mittfältare. Kroos verkar nästan ha bestämt sig för att lämna, konstigt nog. Jag tror Koke ersätter honom.

PSG förstår jag mig inte på. De har precis fått sanktioner ifrån UEFA, och då svarar man med att köpa Luiz för 40 miljoner pund, trots att man redan har tre kompetenta mittbackar (varav en av dom är bäst i världen). De ber ju om att bli uteslutna ur CL.
2014-05-23, 15:55
Medlem
Volands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Ja, minst lika intressant blir hur man gör med alla som inte längre finns med i planerna för A-laget, exempelvis:

Romeu
Marin
Moses
Van Aanholdt

Marin påstår att Sevilla vill köpa loss honom, så det är troligt. Jag undrar hur mycket han kan tänkas gå för (möjligt dock att han används som motvikt i en moreno-transfer). Moses går säkert att låna ut om inget lag vill köpa honom (bör vara perfekt för mittenklubbar). Romeu har haft fortsatta skadeproblem så kan bli lite mer problematisk. PVA lär inte ha några problem att hitta en ny klubb i Holland.

Omeruo
Zouma
Kalas

Dessa försvarare kommer att få konkurrera med Ivanovic, Cahill och Terry i mitten. En av dessa får nog stanna kvar (det ryktas om ett lån till Tyskland för Kalas, så det verkar stå mellan Omeruo och Zouma). Omeruo uppskattades av Boro och har varit duktig i landslaget, så han är nog ett steg före Zouma i utvecklingen, så ett lån för Zouma och Omeruo i A-laget känns troligast.

Traore
Piazon
Atsu

Dessa offensiva mittfältare finns alla i Vitesse. Piazon kommer definitivt inte stanna där nästa säsong (en av ligans bästa spelare under hösten, helt under isen och fick lite speltid under våren, Chelsea var inte nöjda med hur han behandlades av Vitesse), kommer troligtvis lånas till ett lag lite högre upp i näringskedjan (möjligtvis i PL). Traore är bara 18 och kommer troligtvis stanna, stor talang som behöver speltid. Atsu har gjort det bra och Vitesse vill säkert ha kvar honom. Till skillnad från de två andra så tror jag att Atsu köptes för att säljas med vinst, så han lär få ett lån till för att öka sitt marknadsvärde innan han säljs.

Chalobah
McEachran

Chalobah har inte riktigt följt upp sin framgång från förra året i Watford, men har haft det bättre i Boro än N.Forest. Kommer nog lånas ut iaf en säsong till, kanske i PL om det går. Josh M är tyvärr alldeles för skadebenägen för att nå sin potential, dessutom har Chelsea alldeles för många liknande speltyper i dagsläget. Det är dags att inse att hans tid i klubben är över tyvärr.

£40m

Bra sammanfattning.

Men.

Om nu Kalas blir utlånad(varför blev han inte det i vintras?) och Luiz säljs finns det inte utrymme för både Omeruo och Zouma? Är ej heller övertygad om att Zouma blir den utlånade. Han känns som en mycket större talang än Omeruo och inte alls långt efter(om alls) honom i sin utveckling.

I övrigt tror jag vi står mycket nöjda i slutet av detta transferfönster. Eller innan VM t.o.m.
2014-05-23, 16:05
Medlem
snillet_1s avatar
Di Marzio rapporterar att Bayern är ute efter Rannocchia.

Citat:
Pep Guardiola’s Bayern Munich asked for information about Andrea Ranocchia, his agent Tinti talked about it directly with Rumenigge. The defender informed Inter that until June 2 he will focused only on the national team.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/bayern-monaco-made-an-approach-for-ranocchia-the-details/

Jag ställer mig ganska frågande och skeptisk till detta. Inte Bayern-kaliber på honom.

Kalle Karlsson har listat säsongens 15 bästa värvningar i PL:

http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2014/05/22/sasongens-15-basta-varvningar-3/

Kommentarer?
2014-05-23, 16:16
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Di Marzio rapporterar att Bayern är ute efter Rannocchia.

http://gianlucadimarzio.com/en/calciomercato/bayern-monaco-made-an-approach-for-ranocchia-the-details/

Jag ställer mig ganska frågande och skeptisk till detta. Inte Bayern-kaliber på honom.

Kalle Karlsson har listat säsongens 15 bästa värvningar i PL:

http://bloggar.aftonbladet.se/premierleague/2014/05/22/sasongens-15-basta-varvningar-3/

Kommentarer?
Jag finner det lustigt att Kalle rankar Willian som en bubblare för bästa nyförvärvet men trots det inte räknar honom som en av ligans 50 bästa spelare.
Så Willian kostade £32m och ligger utanför topp50 men är trots det en av säsongens bästa transfers?

Han får pluspoäng dock för att han namedroppar Izzy Brown.

Citat:
Ursprungligen postat av Voland
Bra sammanfattning.

Men.

Om nu Kalas blir utlånad(varför blev han inte det i vintras?) och Luiz säljs finns det inte utrymme för både Omeruo och Zouma? Är ej heller övertygad om att Zouma blir den utlånade. Han känns som en mycket större talang än Omeruo och inte alls långt efter(om alls) honom i sin utveckling.

I övrigt tror jag vi står mycket nöjda i slutet av detta transferfönster. Eller innan VM t.o.m.
Om Luiz säljs och Kalas lånas ut så har man Cahill, Terry och Ivanovic. Med både Omeruo och Zouma så ligger man på fem mittbackar i truppen. Det känns som en för mycket i min åsikt.

Omeruo kanske inte är lika hypad som Zouma, men han har varit en jätte i boro samt värderas högt i Nigerias landslag. Han bör inte underskattas. Zouma är något år yngre och skulle troligtvis knappt få spela i början, det är nog bättre om han lånas ut till ett lag i PL och acklimatiseras till landet.

Det blir ett väldigt viktigt transferfönster, kanske det viktigaste på länge. Det är nu man sorterar bort de som inte höll måttet av en eller annan anledning, och bara har vinnarna kvar.
Senast redigerad av Viking- 2014-05-23 kl. 16:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in